Dying Light 2 firar ett år med att skrota Denuvo

Robot
Dying Light 2 firar ett år med att skrota Denuvo

Stor patch ger stöd för crossgen på konsol, DLSS 3, med mera.

#dying-light-2


Medlem

Kanske dags att köpa då. Gillade 1an när det begav sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett av mina favorit spel förra året. Väldigt atmosfäriskt och spännande storykampanj att parkoura sig igenom

Redaktör
Ponny

En bättre födelsedag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Finns en bugg som gör att man maxar legend level på nolltid. Ena stunden är man legend level 1 och andra stunden så är man legend level 250. Tänkte att det skulle vara kul att åtvervända till spelet men att legend xpn totalt buggar ur gjorde det väldigt trist.

Avstängd

Spelet har varit crackat i ett halvår så det spelar ingen roll att man nu har tagit bort denuvo.

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Spelet har varit crackat i ett halvår så det spelar ingen roll att man nu har tagit bort denuvo.

Skönt för oss som köper spel att också slippa Denuvo. För övrigt så var det endast en gammal version av spelet som blivit crackad innan de nu plockade bort Denuvo.

Avstängd
Skrivet av Roqka:

Skönt för oss som köper spel att också slippa Denuvo. För övrigt så var det endast en gammal version av spelet som blivit crackad innan de nu plockade bort Denuvo.

Det var en äldre* version av spelet. Enligt kommentarerna så fungerade den versionen utmärkt och den senaste versionen skiljer sig inte särskilt mycket mot den crackade.

Sen så köper jag också spel och jag köpte Dying Light på releasedagen. Piracy är för fattiga losers.

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Spelet har varit crackat i ett halvår så det spelar ingen roll att man nu har tagit bort denuvo.

Troligen därför dom tar bort skitet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Blir dags att börja spana in det då! Har velat ha det ett tag med vägrar DRM som ofta verkar ha negativ påverkan på spelets kvalité.
Sen är vissa utvecklare/utgivare bättre på att implementera det än andra, men finns sådant överflöd att man kan vänta 6-12 månader tills det tas bort

Medlem

Förhoppningsvis tar Denuvo så pass bra betalt för sin tjänst och erbjuder bara tjänsten under en begränsad tid så att utvecklarna inser att de tjänar på att säga upp Denuvo-tjänsten efter något år har passerat eller liknande.

Är dock rädd för att Capcom har sämre koll på detta och aldrig tar bort det. De kör väl trippla skydd så att spelet drar över 10% datorkraft eller nåt.

Inaktiv

Hur är co-op i detta?

Medlem

Provade att slå på DLSS3 och sedan köra spelets in-game benchmark. Då såg jag ingen som helst förbättring i FPS mot att köra med DLSS3 avslaget. Dock kändes det som att bilden hade ett flyt än tidigare, och när jag parallellt slog på Nvidias Prestandaoverlay så såg man att spelet mycket riktigt kördes i ganska precis dubbla bildfrekvensen. Så DLSS3 tycks fungera, men det är inget som visas i prestandatestet (och det kanske är korrekt, vad vet jag).

ELF
Medlem

Trevligt, då är det förhoppningsvis snart dags för release då.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hur är co-op i detta?

Jag har haft mycket kul i coop, men jag tyckte nog 1:an var roligare då man kunde åtminstone vara utanför stan samt köra fordon.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bara jag som tycker det är sjukt att det har gått ett år?
Hade någon frågat mig hade jag gissat på ett halvår sedan Dying Light 2 släpptes

Tänkte köpa det när det kom .men vägrar denovo så blev inget köp. Hade kul i Coop ändå

Tänker aldrig köpa nått med denovo


signatur

New life, New hope

Medlem

Det blev två bans i denna tråd alltså, lustigt!

1
Skriv svar