Valheim släpps på Xbox och Game Pass den 14 mars

Robot
Valheim släpps på Xbox och Game Pass den 14 mars
Medlem

Började spela det nu när det kom till PC gamepass och har jättekul. Att det är det snyggaste spelet på åratal gör inte saken sämre.

Medlem

Mästerverk med magisk stämning.

Enda problemet är att det är designat för co-op, så för en sån som mig utan vänner är det helvetiskt svårt att döda bossarna. 😪


signatur

Memento Mori

Medlem

Har testat det via Gamepass och jag vill gilla det, men som Slimebeast säger, det e överjävligt drygsvårt solo, även vanliga faror ute i öppna världen e dryga som fan när man bara vill puttra runt o utforska och minea lite och blir påhoppad av nått som dödar dig på 2 hugg. Och enda sättet att progressa är att döda bossar så man kan göra bättre rustningar osv. Ingen XP level upp eller sånt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ser kul ut men varför bara Xbox och PC?

Medlem

Efter att myggorna nerfades, vilket hände ganska tidigt, så är det inte särskilt svårt som solo längre. Femte bossen tog en halv evighet däremot, inte särskilt rolig strid.

Det finns ett exp system, men väldigt simpelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Har testat det via Gamepass och jag vill gilla det, men som Slimebeast säger, det e överjävligt drygsvårt solo, även vanliga faror ute i öppna världen e dryga som fan när man bara vill puttra runt o utforska och minea lite och blir påhoppad av nått som dödar dig på 2 hugg. Och enda sättet att progressa är att döda bossar så man kan göra bättre rustningar osv. Ingen XP level upp eller sånt.

Nej, vad skriver du?

- Du har flera färdigheter som levlar upp ju mer du använder något. Som svärd, pilpåge, springa, hoppa, smyga och simma. De är stor skillnad på någon som har levlat upp i jämförelse med en nyskapad gubbe.

- Ett tips om du kör på PC är att använda dej av dina backup saves. De skapas automatiskt. Om du dör nånstans ute i ingenstans kan du antingen försöka corpserunna eller reloada en backup save.

Är du riktigt smart så fixar du en backup strax innan du ger dig ut på vilda äventyr. Genom att logga ut och in.

Det är sant att spelet är inte enkelt att spela själv som nybörjare. Man måste va försiktig och inte planlöst ge sig ut i mörka skogen. Det värsta man kan göra är att ränna ute i regn eller på natten. Bygg en rastplats och sov!

Kunskap, resurser och försiktighet är viktigt.
Dumhet bestraffas.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

- Ett tips om du kör på PC är att använda dej av dina backup saves. De skapas automatiskt. Om du dör nånstans ute i ingenstans kan du antingen försöka corpserunna eller reloada en backup save.

Är du riktigt smart så fixar du en backup strax innan du ger dig ut på vilda äventyr. Genom att logga ut och in.

Save scumming*, usch.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nej, vad skriver du?

- Du har flera färdigheter som levlar upp ju mer du använder något. Som svärd, pilpåge, springa, hoppa, smyga och simma. De är stor skillnad på någon som har levlat upp i jämförelse med en nyskapad gubbe.

- Ett tips om du kör på PC är att använda dej av dina backup saves. De skapas automatiskt. Om du dör nånstans ute i ingenstans kan du antingen försöka corpserunna eller reloada en backup save.

Är du riktigt smart så fixar du en backup strax innan du ger dig ut på vilda äventyr. Genom att logga ut och in.

Det är sant att spelet är inte enkelt att spela själv som nybörjare. Man måste va försiktig och inte planlöst ge sig ut i mörka skogen. Det värsta man kan göra är att ränna ute i regn eller på natten. Bygg en rastplats och sov!

Kunskap, resurser och försiktighet är viktigt.
Dumhet bestraffas.

Lite fel skrivet av mig kanske, det jag menade var att det inte finns något sätt att levla upp hur mycket stryk man tål, förutom att skaffa bättre rustningar eller buffa dig med mat, du kan levla upp så du slår hårdare, men du e fortfarande lika hård som en våt disktrasa om du inte har rätt rustning/e buffad till max. Jag hade gärna sett att man kan levla upp en hp stat och toughness.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Scum saving, usch.

Menar du Save Scumming?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Lite fel skrivet av mig kanske, det jag menade var att det inte finns något sätt att levla upp hur mycket stryk man tål, förutom att skaffa bättre rustningar eller buffa dig med mat, du kan levla upp så du slår hårdare, men du e fortfarande lika hård som en våt disktrasa om du inte har rätt rustning/e buffad till max. Jag hade gärna sett att man kan levla upp en hp stat och toughness.

Ja visst, så är det ju, men det är ju i slutändan exakt samma sak. I Valheim är det utrustning och mat som är grejen. Gå tillbaka till Black Forest i t.ex. wolf armor och lämplig mat så är du helt ostoppbar.

Cykeln är ju:

1. Gå in i ett nytt område (eller startområdet då).
2. Utforska väldigt försiktigt.
3. Dö?
4. Skaffa resurser till gear och mat.
5. Konstruera gear och laga mat.
6. Krossa allt motstånd inklusive bossen.
7. Repeat.

Valheim är ju trots allt inte ett mmorpg eller så, utan ett linjärt actionrpg med en väldigt tydlig progression, där man dock kan göra avstickare hur man vill och naturligtvis bara bygga om man så vill.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Ja visst, så är det ju, men det är ju i slutändan exakt samma sak. I Valheim är det utrustning och mat som är grejen. Gå tillbaka till Black Forest i t.ex. wolf armor och lämplig mat så är du helt ostoppbar.

Cykeln är ju:

1. Gå in i ett nytt område (eller startområdet då).
2. Utforska väldigt försiktigt.
3. Dö?
4. Skaffa resurser till gear och mat.
5. Konstruera gear och laga mat.
6. Krossa allt motstånd inklusive bossen.
7. Repeat.

Valheim är ju trots allt inte ett mmorpg eller så, utan ett linjärt actionrpg med en väldigt tydlig progression, där man dock kan göra avstickare hur man vill och naturligtvis bara bygga om man så vill.

Hur kan man ens klara 3:e bosen ensam? Jag dog direkt. Såg sen en video på Youttibe hur nån byggde en koja i ett träd, men tog timmar att bygga kojan och jättelänge för att nöta ner bossen.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ska bli kul att testa det, klockrent med game pass

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan man ens klara 3:e bosen ensam? Jag dog direkt. Såg sen en video på Youttibe hur nån byggde en koja i ett träd, men tog timmar att bygga kojan och jättelänge för att nöta ner bossen.

Bonemass? Jag har kört honom ensam. Du kan cheesa med en trädkoja och pilar, men det går hyfsat att bara banka ner honom med en Iron Mace och en bra sköld, och poison resist mead såklart. Jag dog ett par gånger, men det hade jag nog inte gjort nästa gång när man vet hur det funkar. Såg till att ha en säng precis bredvid så jag kunde springa till mitt lik på 10s.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Menar du Save Scumming?

Så var det nog! Precis.

KoP
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Mästerverk med magisk stämning.

Enda problemet är att det är designat för co-op, så för en sån som mig utan vänner är det helvetiskt svårt att döda bossarna. 😪

Kasst. Dom borde ju nerfa alla fiender när man kör solo. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Kasst. Dom borde ju nerfa alla fiender när man kör solo. 🤔

well... de buffar fiender om du har polare i närheten.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ser kul ut men varför bara Xbox och PC?

Bara dom som stödjer Early Access spel om jag inte har fel.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Bara dom som stödjer Early Access spel om jag inte har fel.

Ok. Surt. Aja, man kanske får möjligheten att testa det framöver.

1
Skriv svar