Rösta – Bästa medlemsrecensionen i februari!

Robot
Rösta – Bästa medlemsrecensionen i februari!

Och skriv gärna din egen medlemsrecension.

#medlemsrecension


Fragtjuv

Spännande och roligt initiativ. Hur cool är man om man röstar på sig själv?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag avstår från att rösta på ovanstående alternativ och väljer istället Majorens XIII-recension

Medlem
Skrivet av Danster:

Jag avstår från att rösta på ovanstående alternativ och väljer istället Majorens XIII-recension

Ja den var en riktig höjdare

Håller på SLUTA STRESSA MIG, ska sammanfatta mina tankar om GT7 VR.

Medlem

Det här med röstning tycker jag är en riktigt dålig idé som enbart kommer skapa prestationsångest hos en del.

Allt behöver behöver inte vara en tävling.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Det här med röstning tycker jag är en riktigt dålig idé som enbart kommer skapa prestationsångest hos en del.

Allt behöver behöver inte vara en tävling.

Jag kunde inte hålla med bättre! En riktigt dålig idé att man ska få rösta när alla har olika sett att recensera men ändå vill ställa upp och göra det. Tycker ni ska ta bort detta innan det skapar ångest hos dom som ställt upp!

Medlem
Skrivet av DaffyD:

Jag kunde inte hålla med bättre! En riktigt dålig idé att man ska få rösta när alla har olika sett att recensera men ändå vill ställa upp och göra det. Tycker ni ska ta bort detta innan det skapar ångest hos dom som ställt upp!

Jag tänker att de försöker skapa lite tävlingsinriktning och få folk att vilja skriva mer. Men det går ju åt två håll förstås - vissa blir taggade på att skriva och andra inte

Medlem

Jag röstar på recensionen av semmelburgaren!

Medlem

Blir ju väldigt meta att recensera recensenterna. Och vad kännetecknar en "bra" recension? Talang för det skrivna ordet naturligtvis, men är inte risken överhängande att man röstar på de åsikter man sympatiserar med? En recension som mynnar ut i ett betyg som läsaren inte håller med om (självfallet utan att själv ha spelat det) har ju en tendens att direkt avfärdas som dålig.

Och nåde den som råkar dryfta en åsikt som av antiwokerörelsen med omisskännligt väderkorn nosar fram. Den känslan är förvisso mer påtaglig i källarpojkrummet Gamereactor.

Sen kan ju alla nejsägare tagga ner en smula. Det är ett oskyldigt grepp från fz:s sida, skjut inte ner nåt innan det gett utslag. Men i rättvisans namn kanske läsarna ska ges möjlighet att i så fall även kunna rösta på redaktionens recensioner.

Prestationsångest... ja, tänk alla författare som bränt ut sig av insikten att de aldrig kommer belönas med nobelpriset i litteratur...

Medlem
Skrivet av Danster:

Sen kan ju alla nejsägare tagga ner en smula.

Alla? Vi är TVÅ skribenter som uttryckt vår skepsis. Om du tycker vi ska tagga ned så tolkar jag det som att vi kanske bara inte ska säga nånting alls. Mer bekvämt så.

Kanske lika bra.

Medlem

Varför får vi inte rösta på recensionen av Burger Kings semmel-burgare? Helt klart RotY (Review of the Year)!

Redaktör

Nu är resultatet dolt. Borde varit det från början, men det insåg jag inte. Bot och bättring nu - vi berättar vem som fick flest röster när omröstningen är slut, men skippar mängden siffror så det inte blir tävling av det på samma sätt. Omrröstningen pågår till och med onsdag.

Sen slant fingret på Del-knappen så att XIII föll bort - fixat!

@Alk3z - vi tänkte att det är spelrecensioner man får rösta på.

EDIT: @DaffyD @bluebird - tycker ni det funkar nu med dold omröstning eller är ni fortfarande skeptiska?


signatur
Medlem
Skrivet av DaffyD:

Jag kunde inte hålla med bättre! En riktigt dålig idé att man ska få rösta när alla har olika sett att recensera men ändå vill ställa upp och göra det. Tycker ni ska ta bort detta innan det skapar ångest hos dom som ställt upp!

Har man haft roligt så är man en vinnare oavsett resultatet, gammalt dagisordspråk.

Fragtjuv

Jag tänkte inte på att det kunde vara ett stressmoment först men det ligger något i det. För mig personligen är det här mer en rolig grej som uppmärksammar att det skrev väldigt många och bra recensionen av forumet i februari!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

EDIT: @DaffyD @bluebird - tycker ni det funkar nu med dold omröstning eller är ni fortfarande skeptiska?

Bättre, men tycker fortfarande att hela grejen med att medlemsrecensioner ska ställas mot varandra känns rätt dum och onödig. Förstår att syftet är att lyfta fram medlemsrecensioner – och det tycker jag är jättebra – men det måste finnas bättre och roligare sätt.

Spontant hade det kunnat räcka med en månatlig artikel där ni listar alla medlemsrecensioner ihop med nåt kort refererat av, eller citat ur, texterna.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bluebird:

Bättre, men tycker fortfarande att hela grejen med att medlemsrecensioner ska ställas mot varandra känns rätt dum och onödig. Förstår att syftet är att lyfta fram medlemsrecensioner – och det tycker jag är jättebra – men det måste finnas bättre och roligare sätt.

Spontant hade det kunnat räcka med en månatlig artikel där ni listar alla medlemsrecensioner ihop med nåt kort refererat av, eller citat ur, texterna.

Hm ja, jag är nog benägen att hålla med.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bluebird:

Bättre, men tycker fortfarande att hela grejen med att medlemsrecensioner ska ställas mot varandra känns rätt dum och onödig. Förstår att syftet är att lyfta fram medlemsrecensioner – och det tycker jag är jättebra – men det måste finnas bättre och roligare sätt.

Spontant hade det kunnat räcka med en månatlig artikel där ni listar alla medlemsrecensioner ihop med nåt kort refererat av, eller citat ur, texterna.

Skrivet av Mortaigne:

Hm ja, jag är nog benägen att hålla med.

Det gjorde vi faktiskt här https://www.fz.se/nyhet/277075-fina-betyg-till-darwin-project...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av bluebird:

Bättre, men tycker fortfarande att hela grejen med att medlemsrecensioner ska ställas mot varandra känns rätt dum och onödig. Förstår att syftet är att lyfta fram medlemsrecensioner – och det tycker jag är jättebra – men det måste finnas bättre och roligare sätt.

Spontant hade det kunnat räcka med en månatlig artikel där ni listar alla medlemsrecensioner ihop med nåt kort refererat av, eller citat ur, texterna.

Skrivet av Mortaigne:

Hm ja, jag är nog benägen att hålla med.

Tack fö bra feedback - uppskattas! Vi får fundera på hur vi gör framöver. Som du är inne på så är inte tanken att ställa dem mot varandra, utan att ge alla mer uppmärksamhet.


signatur
Medlem

Såg att massa folk sa det, men håller med, låt folk recensera för att det är kul låt det vara så. Tror inte ni på fz skulle lägga ut en poll om "bästa av de betalda fz-skriberna".

Edit, denna dök upp i "flödet" jag är sen på bollen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Alla vet att den dagen Walter skriver en recension så blir ribban så hög att allt annat blir bröd text i Aftonbladet stil


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar