Köpproblem på Xbox Store

Medlem
Köpproblem på Xbox Store

Någon annan som har problem att köpa digitala spel via Xbox store?
När man klickar på köp då checkas mastercard id några sekunder. Men sedan dyker en text upp: Hoppsan vi vet inte vad som hände försök igen senare. Upptäckte detta igår mitt på dagen och det är fortfarande samma problem😡

Xbox konsolen fick en uppdatering bara för några dagar sedan och jag misstänker att det är nånting i den som buggat till det så att det inte går att göra digitala köp.
Detta måste fixas omgående.
Har skickat idag en felanmälan via xboxen.

Skribent
Skrivet av Guld:

Någon annan som har problem att köpa digitala spel via Xbox store?
När man klickar på köp då checkas mastercard id några sekunder. Men sedan dyker en text upp: Hoppsan vi vet inte vad som hände försök igen senare. Upptäckte detta igår mitt på dagen och det är fortfarande samma problem😡

Xbox konsolen fick en uppdatering bara för några dagar sedan och jag misstänker att det är nånting i den som buggat till det så att det inte går att göra digitala köp.
Detta måste fixas omgående.
Har skickat idag en felanmälan via xboxen.

Har du kollat om ditt kort är öppet för utlandsköp? Jag åkte på det en gång efter PS4:an uppdaterade shoppen, fick bekräfta igen på banken att kortet skulle tillåta köp online.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ok tack👍Jäklar det kan vara samma som hänt med köp igenom xboxen med. Men det har ju gått att köpa i åratal digitala spel igenom xbox store, så varför denna ändring nu helt plötsligt så att man måste gå till banken för att bekräfta igen utlandsköp?
Om det nu är det problemet.

Jäkla irriterande just nu när jag tänkte köpa resident evil village som är 40% rabatterat. Rabatten gäller en dag till så problemet kommer inte hinna fixas tills dess 😡

Jag får ta och kontakta banken imorgon.

Medlem

Hm , wierd. Jag testade precis och har samma fel. Mitt kort har aldrig strulat i Xbox Store och är öppet för köp i hela världen. Tur att jag inte ska köpa något nu. Återkom gärna när du löst det.

Jag fick felmeddelande att kortuppgifterna inte kan autentiseras med min bank.

Skribent
Skrivet av Guld:

Ok tack👍Jäklar det kan vara samma som hänt med köp igenom xboxen med. Men det har ju gått att köpa i åratal digitala spel igenom xbox store, så varför denna ändring nu helt plötsligt så att man måste gå till banken för att bekräfta igen utlandsköp?
Om det nu är det problemet.

Jäkla irriterande just nu när jag tänkte köpa resident evil village som är 40% rabatterat. Rabatten gäller en dag till så problemet kommer inte hinna fixas tills dess 😡

Jag får ta och kontakta banken imorgon.

Tror det ligger på banken och deras säkerheter när vissa saker ändras om.

Men kan du inte bekräfta kortet för utlandsköp online via bankens hemsida? Det kunde i alla fall jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bennii:

Hm , wierd. Jag testade precis och har samma fel. Mitt kort har aldrig strulat i Xbox Store och är öppet för köp i hela världen. Tur att jag inte ska köpa något nu. Återkom gärna när du löst det.

Jag fick felmeddelande att kortuppgifterna inte kan autentiseras med min bank.

Men då måste du med nog kontakta din bank så att dom öppnar upp kortet igen för utlands köp.
För den senaste konsol uppdateringen måste ha gjort nån ändring så digital köp flippade ur.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror det ligger på banken och deras säkerheter när vissa saker ändras om.

Men kan du inte bekräfta kortet för utlandsköp online via bankens hemsida? Det kunde i alla fall jag.

Ok ska undersöka det nu. Men annars ringer jag banken imorgon 👍

Medlem

Hade jag kunnat så hade jag gärna sålt mina problem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Någon annan som har problem att köpa digitala spel via Xbox store?
När man klickar på köp då checkas mastercard id några sekunder. Men sedan dyker en text upp: Hoppsan vi vet inte vad som hände försök igen senare. Upptäckte detta igår mitt på dagen och det är fortfarande samma problem😡

Xbox konsolen fick en uppdatering bara för några dagar sedan och jag misstänker att det är nånting i den som buggat till det så att det inte går att göra digitala köp.
Detta måste fixas omgående.
Har skickat idag en felanmälan via xboxen.

Samma hände även mig efter uppdateringen så något har dom fuckat upp. :/

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hade jag kunnat så hade jag gärna sålt mina problem.

Vadå? Vad menar du? Har du samma problem?

Medlem
Skrivet av KoP:

Samma hände även mig efter uppdateringen så något har dom fuckat upp. :/

Ja det har dom👹 Kan vara så att det inte alls är det problemet att man måste kontakta sin bank så att dom öppnar upp kortet igen för utlands köp, utan nått helt annat problem?

När man klickar på glödlampan xbox suport listan via xboxen så visar det gröna markeringar på allt att allting fungerar?

Ja problemet har ju ganska nyss uppstått då har inte så många människor skickat in felanmälan ännu.
Jag har skickat iväg felanmälan. Gör det ni med.

Man får hoppas problemet fixas snart.

Medlem
Skrivet av Guld:

Vadå? Vad menar du? Har du samma problem?

Det var bara ett skämt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Samma här men det fungerar med mitt Ecster kort

Medlem

Man kanske måste börja köpa poäng på media markt eller på elgiganten för att kunna köpa digitala spel hädanefter 👎 Dryyyygt!!!!

Samma här, går inte att handla i deras store, sedan har den varit under all kritik i flera år. En djävulsk smörja och svårt att hitta runt. Märkligt att dom aldrig får tummarna loss någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Samma här, går inte att handla i deras store, sedan har den varit under all kritik i flera år. En djävulsk smörja och svårt att hitta runt. Märkligt att dom aldrig får tummarna loss någon gång.

Ja jo men detta köp problem måste fixas fort. Men man får hoppas att det är det problemet som Johan beskriver att det räcker att kontakta banken för att de ska öppna kortet igen för utlands köp. Då fixas det väl på engång.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ja jo men detta köp problem måste fixas fort. Men man får hoppas att det är det problemet som Johan beskriver att det räcker att kontakta banken för att de ska öppna kortet igen för utlands köp. Då fixas det väl på engång.

Mitt bankkort fungerar inte och det är öppet för online / utlands köp
Men de tog mitt ecster kort
Igår uppdaterades xbox store för mig 4ggr, så problemet måste ligga hos xbox store

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Mitt bankkort fungerar inte och det är öppet för online / utlands köp
Men de tog mitt ecster kort
Igår uppdaterades xbox store för mig 4ggr, så problemet måste ligga hos xbox store

Haa!! Ok tack. Men då kan dom i banken inte göra ett skit om man skulle ha ringt dem. Jösses.
Man får helt enkelt bara vänta och hoppas problemet löser sig snart.

Imorgon bär det av till mediamarkt för att köpa en present kort för spel köp. Man får hålla på så här under tiden xbox store strular😡

Medlem

Mitt kort är öppet för internet utlandsköp. Så då är det nått skit med xbox shoppen.
Det är fortfarande helt köp stopp igenom xbox store😡

Tycker det är konstigt att man inte hittar mer på nätet där folk klagar om detta problem?
Inte ens olika spel sidor skriver om detta stora problem?
Ingen bryr sig?

För digitala spel köp har ju blivit stort så då tycker man ju att detta problem ska tända röda lampor över hela internet ha ha ha.

Medlem

Jag hade ett liknande problem och då berodde det på ett tidigare köp som inte hade gått igenom tidigare som fastnat. Prova att logga in på en dator och se om det fungerar.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag hade ett liknande problem och då berodde det på ett tidigare köp som inte hade gått igenom tidigare som fastnat. Prova att logga in på en dator och se om det fungerar.

Alla mina tidigare köp har gått igenom.
Ingenting har fastnat.
Men ska prova logga in och ut på alla ställen som man kan göra det på så får vi se vad som händer.

Tror mer på att problemet ligger hos Xbox shoppen än hos mig.
Dessutom är det ju fler som har samma problem som jag, vilket du kan läsa i kommentarerna om.

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Mitt kort är öppet för internet utlandsköp. Så då är det nått skit med xbox shoppen.
Det är fortfarande helt köp stopp igenom xbox store😡

Tycker det är konstigt att man inte hittar mer på nätet där folk klagar om detta problem?
Inte ens olika spel sidor skriver om detta stora problem?
Ingen bryr sig?

För digitala spel köp har ju blivit stort så då tycker man ju att detta problem ska tända röda lampor över hela internet ha ha ha.

Tror det har något att göra med vårat bank-id vi har i detta land och att det är när den försöker synka med den som något skiter sig. 🤔

Så det är säkert ett problem som är specifikt för oss här i Sverige.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tror det har något att göra med vårat bank-id vi har i detta land och att det är när den försöker synka med den som något skiter sig. 🤔

Så det är säkert ett problem som är specifikt för oss här i Sverige.

Du menar att det är Sverige som kanske gjort någon ändring med bank id ??
Då måste dom ha gjort ändringen bara för några dagar sedan?
Men du säger att du tror,du vet ju inte till hundra om det är så?

Om det är så då får dom fixa det omedelbart😡

Jag ringde banken idag och frågade om mitt kort är öppet för internet utlandsköp och det är den.
Får ta och ringa dem igen och fråga om dom gjort någon annan ändring som kanske påverkar nät köp.

Annars får man ta och vänja sig med att börja köpa present spel köp kort i mediamarkt elgiganten.

Skribent

Hmm? Det funkar för mig. Köpte Ducktales. Samma bankkort som alltid och bekräfta via BankID.

Ni som har problem, vilka banker har ni? Jag har Swedbank.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Visserligen inget "nytt" köp men mitt Game Pass förnyades i går utan problem så någon sorts koppling mellan Xbox och bank verkar ha gått att upprätta.

Medlem

Nordea hade väl sånt problem på PS-store förut?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hmm? Det funkar för mig. Köpte Ducktales. Samma bankkort som alltid och bekräfta via BankID.

Ni som har problem, vilka banker har ni? Jag har Swedbank.

Jag har Swedbank och Bank id med.
Köpte du spelet nyss? Isåfall kanske problemet löst sig nu.
Jag testade köpa för 4 timmar sedan och det gick inte då.

Men om det är så att det fungerar för andra och andra inte, då😂 är ju det jäkligt märkligt???

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Visserligen inget "nytt" köp men mitt Game Pass förnyades i går utan problem så någon sorts koppling mellan Xbox och bank verkar ha gått att upprätta.

Vad pratar du om?? Game pass förnyades?? Gamepass har inte förnyats för mig?

Skribent
Skrivet av Guld:

Jag har Swedbank och Bank id med.
Köpte du spelet nyss? Isåfall kanske problemet löst sig nu.
Jag testade köpa för 4 timmar sedan och det gick inte då.

Men om det är så att det fungerar för andra och andra inte, då😂 är ju det jäkligt märkligt???

Köpte vid 20-snåret för att testa och då gick det i alla fall. Så kanske fixat nu?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Köpte vid 20-snåret för att testa och då gick det i alla fall. Så kanske fixat nu?

Japp testade precis nu och nu fungerar det igen 😀
Måste ha varit nån tillfällig störning.

13 timmar kvar av resident evil village rean. Jag hann köpa den på rean jippi 👍

12
Skriv svar