Microsoft planerar mobil app-butik för Xbox-spel

Robot
Microsoft planerar mobil app-butik för Xbox-spel

Activision Blizzard-dealen en nyckel i planerna.

#microsoft, #xbox


Medlem

Ganska tråkigt uttalande ändå, att Candy Crush är viktigare än COD. Jag skiter fullständigt i COD (och Candy Crush för den delen också) men det han menar med andra ord är ju att pengar är viktigare än allt annat. Visst är det ju ofta det för de flesta företag men det säger ju även lite om mentaliteten också. Han är dessutom högsta hönset hos speldivisionen.

Medlem

Om de gör specifika mobilspel så är det ju en sak, men jag förstår inte hur man kan göra ett konsolspel bra på en mobiltelefon om det inte är typ ett peka och klicka spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Verkar lite kul så får vi bättre spel på mobilen som är snyggare m.m men är mest sugen få COD till Xcloud så jag kan spela Warzone 2.0 och Cold War. Hoppas även på Diablo IV kommer 4-8mån efter att affären är avslutad till Xcloud

Medlem
Skrivet av lonian:

Om de gör specifika mobilspel så är det ju en sak, men jag förstår inte hur man kan göra ett konsolspel bra på en mobiltelefon om det inte är typ ett peka och klicka spel.

T ex Turtles funkar bra om man har kontroll.

Medlem

Och där godkändes affären av EU. EU gillar inte låsta marknader. En 3d app butik. Bättre för oss konsumenter med mera aktörer.

Medlem

Som xbox spelare börjar jag tröttna rejält på Spencer, han hittar på allt möjligt utom att göra bra spel.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

T ex Turtles funkar bra om man har kontroll.

Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.

Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.

Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?

Fast om du vill spela Xbox Cloud Gaming på en bärbar konsol t.ex Steam Deck så behöver du ändå betala Xcloud. Handkontroll+fäste får du för 600 kr

Medlem
Skrivet av lonian:

Ska man spela med en kontroller så ser jag inte anledningen att göra det på en mobil.

Du måste ju ändå först och främst betala för Xcloud samt ha en handkontroller, varför inte lägga pengarna på en bärbar konsol i stället?

Förstår vad du menar och jag håller nog i princip med men en telefon och troligen handkontroll behöver du nog ändå och en bärbar konsol är en pryl till.

Medlem

Tim Sweeney är väldigt positiv. Inte helt oväntat då han bränt mycket pengar i sin kamp mot duopolet Apple&Google.

https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1637856332031340544...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Finns det då en möjlighet att vi kommer se mobila spel inkluderade i GamePass?

Skrivet av Freeman79a:

Och där godkändes affären av EU. EU gillar inte låsta marknader. En 3d app butik. Bättre för oss konsumenter med mera aktörer.

Var nånstans är där?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Fast om du vill spela Xbox Cloud Gaming på en bärbar konsol t.ex Steam Deck så behöver du ändå betala Xcloud. Handkontroll+fäste får du för 600 kr

Jag har en Steam deck, gissa hur mycket jag spelar Xbox cloud gaming på den. Inget alls.

Jag spelar hellre på en bärbar konsol utan streamning än att spela på en mobil med handkontroller med eller utan streamning.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Själv spelar jag Xcloud på min Samsung TV och tycker det är den bästa lösningen just nu. Inväntar bara på Call of Duty och massa andra bra spel från Activision/Blizzard och sedan stabilare stream och 4k om 2-4år.

Tror ni att vi kan få stabilare stream och 4K om max 4år?

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har en Steam deck, gissa hur mycket jag spelar Xbox cloud gaming på den. Inget alls.

Jag spelar hellre på en bärbar konsol utan streamning än att spela på en mobil med handkontroller med eller utan streamning.

Ah okej, man får spela precis som man vill Men jag tror för den breda massan kan det nog slå igenom stort.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Var nånstans är där?

Han menade säkert iom den uttalade viljan att få till en appbutik som fungerar på både iOS och android så ökar chanserna att de får igenom A/B-affären.

1
Skriv svar