Ark 2 försenas till 2024 och originalspelet ska remastras

Robot
Ark 2 försenas till 2024 och originalspelet ska remastras

Och de kommer inte att visa videor eller bilder från Ark 2 i år.

#Ark-2, #Ark-survival-ascended, #Studio-wildcard, #nyhetstips


Medlem

Med remaster och Ark 2 hoppas jag dem bantar ner filstorleken. ~430gb för alla kartor och spelet? nej tack.

Avstängd

Vilka äckligt giriga utvecklare. Stänger ner Ark 1, som fortfarande är sjukt janky och buggat, gör en remaster och ska ta betalt för det och alla expansioner, även om man redan köpt för befintligt spel.
Fyfan, dags för reglering i spelbranschen så vi slipper smutsiga beslut som detta.

Jag vet inte om jag missförstått något. Men varför läggs resurser på att remastra orginalet när 2:an är på gång? Även om det nu dröjer lite längre.

Medlem

Jag började bojkotta dom här då de släppte betal DLC till ARK då det fortfarande var i Early Access, gör klart spelet först för fan, sen kan vi snacka DLC.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skulle aldrig stödja dom där klåparna.

Medlem
Skrivet av Niklas Eriksson:

Jag vet inte om jag missförstått något. Men varför läggs resurser på att remastra orginalet när 2:an är på gång? Även om det nu dröjer lite längre.

Money 🤑

Medlem

VARNING! ARK Buggigt Skit spel från devs som är sjukt giriga och bara bryr sig om DLC's för att mjölka pengar, skräp som inte är värt och till överpris! Håll er borta från Allt ARK! Och från dom här utvecklarna!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av fejksson:

Vilka äckligt giriga utvecklare. Stänger ner Ark 1, som fortfarande är sjukt janky och buggat, gör en remaster och ska ta betalt för det och alla expansioner, även om man redan köpt för befintligt spel.

Alla Arc-fanbois kommer fortfarande att köpa det. xD

Medlem

Vad som gör det ännu värre, är att de först utannonserade att denna uppgraderingen till UE5 skulle vara gratis: https://twitter.com/jeremystieglitz/status/161736541151055462...

Vilket skämt till företag. Säger som föregående, håll er långt borta från allt de gör.

fp
Medlem

Man skulle kunna tro att DLC:arna är med i remastern, men DLC:arna får man köpa för 200:- stycket. hade remastern varit gratis för de som har spelet sedan innan så hade jag nog testa den. Men att göra som nu och låsa den son någon typ av "pre-order" content så avstår jag.

Medlem

Jag gillar Ark. har haft grymt kul i det.
men jag har inte köpt ett enda dlc pga att de släppte dlc innan spelet va släppt. Fruktansvärt dålig stil.
Sen är det mycket jag skulle vilja ha bättre i spelet. Gärna en lite tydligare röd tråd samt bort med en massa buggar.
Men det är ett grymt kul spel, om man gillar den typen.

Lite förvånad att de inte släpper ark 2 i early access först, men jag föredrar att vänta.
Blir aldrig arg på förseningar. Hellre att det blir bättre än tillgängligt snabbt.
Sedan är det ju en ganska bra deal att man kan köpa remastern och då får 2an när det släpps. Det hoppas jag ingen klagar på.

Men en liten öppen fråga....
Nån som vet nått om Game Pass för remastern? detta är första gången jag hört talas om remastern så jag är bara lite nyfiken. Ettan finns ju redan där och tvåan ska vara dag ett släpp på GP.

1
Skriv svar