Sony köper utvecklaren Firewalk Studios

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ja Sony säljer super mycket konsoler och spel. Där går det hur bra som helst. Där är ett super stort intresse. Men PR. Vad folket tycker om dem är inte alls bra. Folk köper konsolen för det är PlayStation. I stort sätt varenda japansk utvecklat spel kommer komma till Xbox. Där Sony hade kontrakt på att hålla borta från Xbox. Det är på gång till Xbox på grund av att Sony nu själva blir utreda, i Japan om det. EU, UK och USA, Lina Khan siter illa till, är på väg nu att godkänna affären.

Ok, så "folket" tycker att Sony är dåliga, därför visar de ett "super stort intresse" för deras produkter och bidrar till att Sony säljer "super mycket konsoler och spel" och det "går hur bra som helst". Som sagt, förstår inte din logik

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Förstår inte riktigt din logik eller vad den baseras på, med tanke på att det uppenbarligen går riktigt bra "PR-mässigt" nu för Sony, då de slår försäljningsrekord i såld hårdvara (konsoler, kontroller etc) och relativt nyligen släppt framgångsrika spel (Ragnarok etc). Rätt uppenbart, utifrån försäljningssiffrorna, att det inte går att applicera vad som skrivs på diverse spelsidor (och dess forum) som något bevis på vad allmänheten i övrigt tycker kring konsolutgivare.

Hans enda "logik" är hans fanboy logik, alltså tunnelseende.

Rätt ironiskt att han säger sådana saker om PS när de går som tåget just nu och slår rekord. Samtidigt går det betydligt sämre för Xbox, inte bara hårdvaru, utan spelförsäljningar, då folk inte är lika villiga att köpa spel om det inte dyker upp på GP.

Jag menar, vi är inne i tredje året och förvånansvärt tappar Xbox mark redan nu, t.o.m i USA, när försäljningen egentligen borde ta fart, detta trots följande:

● MS har köpt/köper upp Zenimax & ABK, (ryktas vilja köpa upp fler efter ABK)

● Sony har höjt priset på konsolen i nästan alla regioner förutom Nordamerika,

● Sony hade extrema problem med produktionen de första två åren (ledde ändå i hardvaruförsäljningen)

● Series S har gått så lågt som 2500 kr i europa och 1500 kr i USA

● Gamepass (Exklusiva dag 1 spel samt vissa tredjepartspel, jämfört med fullpris på PS)

● PS har "bara" FF16 och Spider-Man 2 under detta år som vi känner till hittills. Är säker på att vi kommer se fler detta år efter kommande Showcase

Sedan har vi här ett bevis på ett organiskt uppköp. Ett studio som inte ens har släppt något, men Sony som har hjälpt dem finansiellt, ser potentialen och talangen, väljer att köpa upp dem innan de eventuellt blir kända och stora. No harm, no foul, då inget spel har tagits bort från konkurrenterna, jämfört med vissa andra uppköp.

Har redan sett fanboys på sociala medier jämföra detta köp med ABK, och sagt att det är exakt samma sak. Man förvånas aldrig över hur långt fanboys kan gå för att rättfärda saker 😂

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Hans enda "logik" är hans fanboy logik, alltså tunnelseende.

Rätt ironiskt att han säger sådana saker om PS när de går som tåget just nu och slår rekord. Samtidigt går det betydligt sämre för Xbox, inte bara hårdvaru, utan spelförsäljningar, då folk inte är lika villiga att köpa spel om det inte dyker upp på GP.

Jag menar, vi är inne i tredje året och förvånansvärt tappar Xbox mark redan nu, t.o.m i USA, när försäljningen egentligen borde ta fart, detta trots följande:

● MS har köpt/köper upp Zenimax & ABK, (ryktas vilja köpa upp fler efter ABK)

● Sony har höjt priset på konsolen i nästan alla regioner förutom Nordamerika,

● Series S har gått så lågt som 2500 kr i europa och 1500 kr i USA

● Gamepass (Exklusiva dag 1 spel samt vissa tredjepartspel, jämfört med fullpris på PS)

● PS har "bara" FF16 och Spider-Man 2 under detta år som vi känner till hittills. Är säker på att vi kommer se fler detta år efter kommande Showcase

Sedan har vi här ett bevis på ett organiskt uppköp. Ett studio som inte ens har släppt något, men Sony som har hjälpt dem finansiellt, ser potentialen och talangen, väljer att köpa upp dem innan de eventuellt blir kända och stora. No harm, no foul, då inget spel har tagit från konkurrenterna, jämfört med vissa andra uppköp.

Har redan sett fanboys på sociala medier jämföra detta köp med ABK, och sagt att det är exakt samma sak. Man förvånas aldrig över hur långt fanboys kan gå för att rättfärda saker 😂

Fast nu tilltalar du en fanboy som en fanboy vilket inte heller är bra. "Organiskt uppköp" finns inte. Detta är ett helt vanligt uppköp. Inget fel i det. Självklart inte av samma magnitud som ABK. Organisk tillväxt är att växa utan att köpa upp fristående bolag som detta är.

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

PR mässigt går det riktigt åt skogen för Sony. Och Ja rent PR mässigt går det betydligt mycket för Microsoft. Det gjorde inte alltid det. Men Sony satte sig själva i klaveret men deras lögner om Microsoft och Xbox. Karma is a Bitch, du vet. Sedan så fortsätter ju Xbox att göra bort sig. Senast RedFall.

Ja det är det jag menade från början.
Om du menar att det går dåligt för Sony nu då måste det gå käpprätt åt hellvete för Xbox

Men vad vet jag, du kanske är mer intresserade av affärer och uppköp och har IPn "under sina vingar" och inte att spela spelen.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Fast nu tilltalar du en fanboy som en fanboy vilket inte heller är bra. "Organiskt uppköp" finns inte. Detta är ett helt vanligt uppköp. Inget fel i det. Självklart inte av samma magnitud som ABK. Organisk tillväxt är att växa utan att köpa upp fristående bolag som detta är.

Ursäkta. Men på vilket sätt har jag tilltalat honom som en fanboy? Jag läste igenom mitt inlägg igen och ser inget förutom att jag nämnde hans tunnelseende och att jag tyckte att det var ironiskt. Det enda jag har gjort är att ta upp relevant fakta, som faktiskt stämmer bra in på vad som har skett under åren sedan generationen började. Varför inte fokusera på det istället?

Sedan radade jag inte upp punkterna för att snacka skit om Xbox, då jag äger en, och vill att det ska gå bra för dem så att de kan sporra varandra till att bli bättre. Jag spelar lika mycket på min PS som min Xbox, och jag har inget att "förlora" vad som än händer. Jag är ingen fanboy utav någon utav märkena, även om jag föredrar Sony pga spelen och kontrollens mekanismer, adaptive & haptic feedback (Xbox kontrollen sitter dock faktiskt skönare i handen). Men bara för att jag äger ena eller båda så betyder det inte per automatik att jag ska sluta kritisera/oroa mig om något inte står rätt till hos företagen eller om de gör något fel.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ursäkta. Men på vilket sätt har jag tilltalat honom som en fanboy? Jag läste igenom mitt inlägg igen och ser inget förutom att jag nämnde hans tunnelseende och att jag tyckte att det var ironiskt. Det enda jag har gjort är att ta upp relevant fakta, som faktiskt stämmer bra in på vad som har skett under åren sedan generationen började. Varför inte fokusera på det istället?

Sedan radade jag inte upp punkterna för att snacka skit om Xbox, då jag äger en, och vill att det ska gå bra för dem så att de kan sporra varandra till att bli bättre. Jag spelar lika mycket på min PS som min Xbox, och jag har inget att "förlora" vad som än händer. Jag är ingen fanboy utav någon utav märkena, även om jag föredrar Sony pga spelen och kontrollens mekanismer, adaptive & haptic feedback (Xbox kontrollen sitter dock faktiskt skönare i handen). Men bara för att jag äger ena eller båda så betyder det inte per automatik att jag ska sluta kritisera/oroa mig om något inte står rätt till hos företagen eller om de gör något fel.

Det jag menade var att argumentet att Sony växer "organiskt" med sina uppköp börjar bli ett klassiskt fanboy argument. I övrigt trodde jag du menade Freeman. Ber om ursäkt för min förvirring.

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jag undrar om detta är lite av ett nytt sätt att starta studior på för Sony?

Man är med och finansierar nystartade studior i ett väldigt tidigt skede, man hjälper till med rekrytering och man låter dem ha tillgång till Sonys support-studior precis som andra PS-studior.

Om samarbetet går bra och projektet ser lovande ut köper man studion. Om det inte går bra avbryter man samarbetet och riskerar inte att sitta med en "dålig" studio.

Det är möjligt att Sony och studioägarna redan från början är med på att studion kommer köpas om vissa mål uppfylls. Ägarna blir mångmiljonärer vid ett uppköp så de är motiverade att få studion att fungera.

Nu har Sony köpt Haven och Firewalk på detta sätt. Om saker fungerar bra är troligen Deviation eller Ballistic Moon på tur.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Det jag menade var att argumentet att Sony växer "organiskt" med sina uppköp börjar bli ett klassiskt fanboy argument. I övrigt trodde jag du menade Freeman. Ber om ursäkt för min förvirring.

Japp, nu är du förvirrad haha, för det var honom jag syftade på, personen som 9/10 gånger snackar skit om Sony samtidigt som han lika många gånger försvarar MS.

Du tar det där med "organiska uppköp" väldigt ordagrant och jag är rätt säker att du vet vad folk faktiskt menar med det, jämfört med hur onaturligt MS växer. Sony köper talang genom uppköp av okända studior, medans MS köper till sig framgång, genom redan framgångsrika etablerade spelserier. Jag ser inte det som ett "fanboy" argument som du nämner, när det faktiskt finns sanning i det.

Sony köper upp en studio som de har samarbetat med sedan 2018, utan att ha släppt ett spel, samma sak gjorde de med Haven och Firesprite innan. Dessa spel har inte tagits bort från någon konkurrent, alltså blir ingen negativt påverkad. MS köpte upp utgivarna Zenimax och är på väg att köpa upp ABK. Spel som tidigare kom till PS, kommer majoriteten bli exklusiva. Det är en enorm skillnad på uppköpen för det ena påverkar inget, medan det andra påverkar miljontals spelare negativt, då man delar fanbasen. Ingen sa något när MS köpte de mindre studiorna under 2018 (som fortfarande inte har släppt något nytt än).

Om man inte kan vara objektiv och se skillnad på uppköpen så vet jag inte vad jag ska säga mer...Att objektivt förklara skillnaden mellan uppköpen är inte att vara "fanboy", men att gå så långt och hävda att ett uppköp av en utav världens största utgivare (flera studior under sig) för 70 miljarder $ är likadant som att köpa upp en enskilt okänd studio på 150 personer (för ca 250-300 miljoner $?), är exakt samma sak, bara för att det är ett uppköp, är för mig ett riktigt fanboy beteende. Hade Sony t.ex. köpt upp en utgivare som Take-2 och gjort dem exklusiva, så hade jag hållt med dig och sagt att det är exakt samma sak.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fick danmarks konkurrensmyndighet ens kolla på köpet innan?

Activision Blizzard King:

1 Percy Jackson and The Olympians: The Lightning Thief
2 ZhuZhu Pets
3 Build-A-Bear Workshop: Friendship Valley
4 Build-A-Bear Workshop: Welcome to Hugsville
5 How to Train Your Dragon
6 Bakugan: Battle Trainer
7 Geometry Wars: Retro Evolved 2
8 Tony Hawk’s Pro Skater 2
9 Shrek Forever After: The Final Chapter
10 Transformers: Cybertron Adventures
11 Blur
12 Crash Bandicoot Nitro Kart 2
13 Transformers: War for Cybertron
14 Transformers: War for Cybertron – Autobots
15 Transformers: War for Cybertron – Decepticons
16 Wipeout: The Game
17 Singularity
18 Spider-Man: Shattered Dimensions
19 Cabela’s North American Adventures
20 Guitar Hero: Warriors of Rock
21 Rapala: Pro Bass Fishing
22 DJ Hero 2
23 ZhuZhu Pets Featuring the Wild Bunch
24 Bakugan: Defenders of the Core
25 Cabela’s Dangerous Hunts
26 Tony Hawk: Shred
27 007: Blood Stone
28 Blood Drive
29 GoldenEye 007
30 Call of Duty: Black Ops
31 Monster Jam: Path of Destruction
32 Apache Air Assault
33 iCarly 2: iJoin the Click!
34 Kung Zhu
35 ZhuZhu Pets 2: Featuring the Wild Bunch
36 Magical ZhuZhu Princess: Carriages & Castles
37 Top Shot Arcade
38 NASCAR The Game
39 ZhuZhu Puppies
40 Squinkies
41 Transformers: Dark of the Moon
42 Transformers: Dark of the Moon – Autobots
43 Transformers: Dark of the Moon – Decepticons
44 Transformers: Dark of the Moon – Stealth Force Edition
45 X-Men: Destiny
46 ZhuZhu Pets: Quest for Zhu
47 Spider-Man: Edge of Time
48 Skylanders: Spyro’s Adventure
49 Generator Rex: Agent of Providence
50 GoldenEye 007: Reloaded
51 NASCAR: Unleashed
52 ZhuZhu Babies
53 Zoobles!: Spring to Life!
54 Call of Duty: Modern Warfare 3
55 Call of Duty: Modern Warfare 3 – Defiance
56 Lalaloopsy: Sew Magical! Sew Cute!
57 Moshi Monsters: Moshling Zoo
58 Wappy Dog
59 DreamWorks Super Star Kartz
60 Bakugan: Rise of the Resistance
61 Big League Sports
62 Call of Duty: Black Ops – Zombies
63 Prototype 2
64 Battleship
65 MIB: Alien Crisis
66 The Amazing Spider-Man
67 Ice Age: Continental Drift – Arctic Games
68 Tony Hawk’s Pro Skater HD
69 Pitfall!
70 Transformers: Fall of Cybertron
71 Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows
72 Wipeout 3
73 007: Legends
74 Skylanders Giants
75 Cabela’s Dangerous Hunts 2013
76 Cabela’s Hunting Expeditions
77 Bratz Fashion Boutique
78 Lalaloopsy: Carnival of Friends
79 Moshi Monsters: Moshlings Theme Park
80 The Trash Pack
81 Transformers: Prime – The Game
82 Wreck-It Ralph
83 NASCAR: The Game – Inside Line
84 Skylanders: Lost Islands
85 Call of Duty: Black Ops II
86 Call of Duty: Black Ops – Declassified
87 Family Guy: Back to the Multiverse
88 Skylanders: Battlegrounds
89 The Walking Dead: Survival Instinct
90 Fast & Furious: Showdown
91 Deadpool
92 Call of Duty: Strike Team
93 Skylanders: Swap Force
94 Cabela’s African Adventures
95 SpongeBob SquarePants: Plankton’s Robotic Revenge
96 Teenage Mutant Ninja Turtles
97 Angry Birds: Star Wars
98 Call of Duty: Ghosts
99 Cabela’s Big Game Hunter: Pro Hunts
100 The Amazing Spider-Man 2
101 Transformers: Rise of the Dark Spark
102 Destiny
103 Skylanders: Trap Team
104 Duck Dynasty
105 The Legend of Korra
106 The Voice: I Want You
107 The Legend of Korra: A New Era Begins
108 Teenage Mutant Ninja Turtles: Danger of the Ooze
109 Call of Duty: Advanced Warfare
110 Call of Duty: Heroes
111 SpongeBob HeroPants
112 Chivalry: Medieval Warfare
113 White Night
114 Prototype: Biohazard Bundle
115 Skylanders: Battlecast
116 Downton Abbey: Mysteries of the Manor
117 Skylanders: SuperChargers
118 Skylanders: SuperChargers Racing
119 Tony Hawk’s Pro Skater 5
120 Transformers: Devastation
121 Guitar Hero Live
122 The Peanuts Movie: Snoopy’s Grand Adventure
123 Call of Duty: Black Ops III
124 Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan
125 Ghostbusters: Slime City
126 Ghostbusters
127 Marvel Ultimate Alliance
128 Marvel Ultimate Alliance 2
129 Skylanders: Imaginators
130 Call of Duty: Infinite Warfare
131 Call of Duty: Infinite Warfare – Jackal Assault VR Experience
132 Call of Duty: Modern Warfare – Remastered
133 Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
134 Destiny 2
135 Call of Duty: WWII
136 Call of Duty: Black Ops 4
137 Spyro: Reignited Trilogy
138 Sekiro: Shadows Die Twice
139 Crash Team Racing – Nitro-Fueled
140 Call of Duty: Mobile
141 Call of Duty: Modern Warfare
142 Call of Duty: Black Ops Cold War
143 Call of Duty: Modern Warfare 2 – Campaign Remastered
144 Call of Duty: Vanguard
145 Call of Duty: Warzone
146 Crash Bandicoot 4: It’s About Time
147 Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2
148 Call of Duty: Modern Warfare II

1 The Death and Return of Superman
2 Blackthorne
3 Warcraft: Orcs & Humans
4 Justice League Task Force
5 Warcraft II: Tides of Darkness
6 Diablo
7 The Lost Vikings 2
8 StarCraft
9 Diablo II
10 Warcraft III: Reign of Chaos
11 World of Warcraft
12 StarCraft II: Wings of Liberty
13 Diablo III
14 Hearthstone
15 Heroes of the Storm
16 Overwatch
17 Diablo Immortal
18 Overwatch 2
19 Diablo IV

1 Candy Crush Saga
2 Farm Heroes Super Saga
3 Candy Crush Soda Saga
4 Bubble Witch 2 Saga
5 Farm Heroes Saga
6 Blossom Blast Saga
7 Pet Rescue Saga
8 Diamond Diaries Saga
9 Candy Crush Friends Saga
10 Crash Bandicoot On the Run!
11 Candy Crush Jelly Saga
12 Pyramid Solitare Saga

Firewalk Studios:

0

Behöver detta granskas?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Om man inte kan vara objektiv och se skillnad på uppköpen så vet jag inte vad jag ska säga mer...Att objektivt förklara skillnaden mellan uppköpen är inte att vara "fanboy", men att gå så långt och hävda att ett uppköp av en utav världens största utgivare (flera studior under sig) för 70 miljarder $ är likadant som att köpa upp en enskilt okänd studio på 150 personer (för ca 250-300 miljoner $?), är exakt samma sak, bara för att det är ett uppköp, är för mig ett riktigt fanboy beteende. Hade Sony t.ex. köpt upp en utgivare som Take-2 och gjort dem exklusiva, så hade jag hållt med dig och sagt att det är exakt samma sak.

Givetvis är där enorm skillnad på uppköpen men något som jag är intresserad av och som jag lyft i en tidigare tråd i ämnet gör gällande var gränserna går, om det ens finns några fasta och tydligt definierade sådana. Skillnaden på ABK och Firesprite eller Haven är milsvid, men var någonstans mellan Bungie ($3,7Billion) och Zenimax ($7,5Billion) behöver olika myndigheter rycka in? Jag kan inte se att den förstnämnda behövde godkännas av någon medan såväl EU som US Securities & Exchange Commission behövde godkänna den senare. Då är det även värt att nämna att Sony hade en större marknadsandel än Xbox före, under och efter de båda uppköpen, om det nu är monopol som är den primära "faran" man ser.

Har inte personligen någon häst i racet då jag spelar på båda konsoler, är mest allmänt intresserad av juridiken och förfarandet bakom den här sortens sammanslagningar eller upptag av bolag.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Skillnaden på ABK och Firesprite eller Haven är milsvid, men var någonstans mellan Bungie ($3,7Billion) och Zenimax ($7,5Billion) behöver olika myndigheter rycka in? Jag kan inte se att den förstnämnda behövde godkännas av någon medan såväl EU som US Securities & Exchange Commission behövde godkänna den senare.

Bungie-köpet drog ut på tiden då det granskades av myndigheter.

https://www.ign.com/articles/ftc-probing-sony-bungie-acquisit...

Inaktiv
Skrivet av Ugly_Bob:

Givetvis är där enorm skillnad på uppköpen men något som jag är intresserad av och som jag lyft i en tidigare tråd i ämnet gör gällande var gränserna går, om det ens finns några fasta och tydligt definierade sådana. Skillnaden på ABK och Firesprite eller Haven är milsvid, men var någonstans mellan Bungie ($3,7Billion) och Zenimax ($7,5Billion) behöver olika myndigheter rycka in? Jag kan inte se att den förstnämnda behövde godkännas av någon medan såväl EU som US Securities & Exchange Commission behövde godkänna den senare. Då är det även värt att nämna att Sony hade en större marknadsandel än Xbox före, under och efter de båda uppköpen, om det nu är monopol som är den primära "faran" man ser.

Har inte personligen någon häst i racet då jag spelar på båda konsoler, är mest allmänt intresserad av juridiken och förfarandet bakom den här sortens sammanslagningar eller upptag av bolag.

Jag vet inte men det har inte bara göra med justXbox att göra utan Microsoft som jämfört med Sony är ett mycket större företag, med med mer kapiacitet att sluka marknaden.

Medlem

Har vatikanstatens konkurrensmyndighet gett grönt ljus då?

Medlem

Klart Sony måste kontra om Microsoft köper så stora företag. Men Microsoft bryr sig inte det minsta om spelen och dess innehåll utan dom kollar bara på en parameter och det är antalet användare som dom senare kan tvinga in i sina andra produkter eller sälja reklam till.

Tycker Sony gör helt rätt att köpa flera mindre studios och låta dom leva sitt eget liv dock med ekonomisk stöd och göra sina egna spel på sitt sätt.

Sony planterar frön medans Microsoft skördar dom som vuxit.

Undrar hur många miljoner/miljarder dom lagt på tex Halo som skulle bli next gen spelet nr 1 men blev en mega flopp. Kommer dom fortsätta pumpa in pengar där, tyvärr så kommer samma sak hända med andra studios dom köper. Och förr eller senare kommer deras sparprogram drabba dom men personal minskningar och andra besparingar. Nyckel personer blir missnöjda och lämnar. Medans Sonys nya småstudios lever vidare utan storbolags problemen

När det gäller Call Of Duty så tycker jag det är överdrivet och ingen större fara ifall det inte släpps på Playstation, känner ingen som spelar det och barnen och alla deras kompisar spelar bara Fortnite så vem bryr sig. Edit: jo några jag känner spelar det på mobil o surfplatta.

Hur många här på FZ spelar COD egentligen

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Skillnaden på ABK och Firesprite eller Haven är milsvid, men var någonstans mellan Bungie ($3,7Billion) och Zenimax ($7,5Billion) behöver olika myndigheter rycka in? Jag kan inte se att den förstnämnda behövde godkännas av någon medan såväl EU som US Securities & Exchange Commission behövde godkänna den senare. Då är det även värt att nämna att Sony hade en större marknadsandel än Xbox före, under och efter de båda uppköpen, om det nu är monopol som är den primära "faran" man ser.

Handlar det inte mer om antalet studios och inte just vad som betalats för de? Bungie är ju en enda studio medans Zenimax består av 8 (?) st.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag skulle säga att den stora skillnaden mellan att köpa Bungie kontra Zenimax / ABK är att den ena är en utvecklare, de andra är utgivare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag skulle säga att den stora skillnaden mellan att köpa Bungie kontra Zenimax / ABK är att den ena är en utvecklare, de andra är utgivare.

Jo, absolut är det så. Dock undrar jag om det är något som övervakande och reglerande myndigheter tar hänsyn till. Spelar det liksom roll för dem, ur en konkurrenssynvinkel, huruvida det är en utvecklare eller utgivare, eller går de bara på företagens storlek och marknadsandelar?

Medlem

Förjävligt så dom håller på!!!!

Medlem

Kommentarsfältet var exakt det jag förväntade mig.

12
Skriv svar