F1 23 avtäckt med trailer, släpps till nya och gamla system i juni

Robot
F1 23 avtäckt med trailer, släpps till nya och gamla system i juni

Story-läget är tillbaka.

#f1-23


Medlem

Spelet har likt föregångaren stöd för VR på PC.
Får se om det även blir stöd på PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas man slipper höra "gamla" "last gen" nu snart.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Givet köp för mig, men hoppas verkligen det fixat till AI:n i denna version. F1 22 var typ ospelbart pga AI:n alltid körde på en bakifrån utan att få bestraffning.

Hade önskat att de i framtiden kunde släppa spelet tidigare om de skippade lägga tid på Braking Point.

Skulle helst vilja att spelet släpptes med årets bilar och uppdaterade banor, övrigt kan de patcha på i efterhand som Braking Point och annat lull lull.

Medlem

Håller mig försiktigt optimistisk! Även om de säger att de har förbättrat känslan och handlingen av bilarna och förbättrat ljussättningen så ropar jag inte hej förens spelare har fått säga sitt.

Skrivet av xverminator:

Skulle helst vilja att spelet släpptes med årets bilar och uppdaterade banor,

Alltså som de gör i år och har gjort sedan 2010 så länge inga banor lades till sent på kalendern?

Medlem

Väntar tills de släpper greppet om gammelkonsolerna innan eventuellt köp.

Medlem
Skrivet av Thane:

Håller mig försiktigt optimistisk! Även om de säger att de har förbättrat känslan och handlingen av bilarna och förbättrat ljussättningen så ropar jag inte hej förens spelare har fått säga sitt.

Alltså som de gör i år och har gjort sedan 2010 så länge inga banor lades till sent på kalendern?

Jag kanske var otydlig.

Jag menade att om de släppte spelet tidigare så räcker det med att årets bilar och rätt banor finns med. Nu släpps ju spelet en bra bit in på säsongen och det pga de lägger tid på Breaking Point och annat lull lull som jag tror de flesta har föga intresse av. De kan de patcha in i efterhand, viktigaste är att själva basic grejerna finns med från lansering tycker jag.

Medlem

Får det psvr2 stöd blir det givet köp annars avstår jag.

Inaktiv

Stort tvek. F1 22 är fortfarande inte bra efter otaliga patchar osv. EA har som vanligt en förmåga att bara göra spel sämre. Fokus bör ligga på att faktiskt köra, inte massa trams som F1 Life med soffor och annan idioti.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Givet köp för mig, men hoppas verkligen det fixat till AI:n i denna version. F1 22 var typ ospelbart pga AI:n alltid körde på en bakifrån utan att få bestraffning.

Hade önskat att de i framtiden kunde släppa spelet tidigare om de skippade lägga tid på Braking Point.

Skulle helst vilja att spelet släpptes med årets bilar och uppdaterade banor, övrigt kan de patcha på i efterhand som Braking Point och annat lull lull.

Trots att breakingpoint inte var med i förra årets spel, så släpptes det senare. Dock bara med några dagar, men ändå. Tror inte det är Breaking Point som är problemet då det utvecklades av en annan studio till F1 2021. Men F1 spelen släpptes ännu senare på året tidigare. Så är förbättring nu åtminstone.

Medlem

Väntar på att lite recensioner kommer ut så man vet lite vilket håll det barkar.

Medlem
Skrivet av Thane:

Håller mig försiktigt optimistisk! Även om de säger att de har förbättrat känslan och handlingen av bilarna och förbättrat ljussättningen så ropar jag inte hej förens spelare har fått säga sitt.

Alltså som de gör i år och har gjort sedan 2010 så länge inga banor lades till sent på kalendern?

En undran, vad var det för fel på ljussättningen i F1 22, jag tycker den såg helt ok ut.

Medlem

Förbeställde det precis på Xbox, Champions Edition. Underbart när det sen kommer upp att det är någon störning "återkom senare" när jag vill installera det. Kul...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Förbeställde det precis på Xbox, Champions Edition. Underbart när det sen kommer upp att det är någon störning "återkom senare" när jag vill installera det. Kul...

Släpps 13:e juni för Champions Edition och 16:e för standard. Så du får vänta några dagar till innan du klagar

Medlem
Skrivet av Thane:

Släpps 13:e juni för Champions Edition och 16:e för standard. Så du får vänta några dagar till innan du klagar

Det vet jag. Men det går ofta att installera i förväg. Vilket jag lyckades med via när jag gick i biblioteket och kikade under "ägda spel".


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

1
Skriv svar