The Last of Us multiplayer senareläggs, "behöver mer tid"

Robot
The Last of Us multiplayer senareläggs, "behöver mer tid"

Och Naughty Dog har "en helt ny singleplayer-upplevelse" under utveckling.

#naughty-dog, #the-last-of-us-2, #the-last-of-us-multiplayer


Medlem

Det är svårt att göra live service. Naughty Dog borde hålla sig till vad man är bra på, single player.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-05-26/-last-of-u...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Det är svårt att göra live service. Naughty Dog borde hålla sig till vad man är bra på, single player.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-05-26/-last-of-u...

Svårt att lita på vad Bloomberg säger dock, med tanke på hur mycket falsk information som sipprat ut därifrån tidigare, såsom deras påstående nyligen om PSVR2, som så klart inte stämde.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Redaktör
Skrivet av matt76:

Svårt att lita på vad Bloomberg säger dock, med tanke på hur mycket falsk information som sipprat ut därifrån tidigare, såsom deras påstående nyligen om PSVR2, som så klart inte stämde.

De är duktiga på att hitta spektakulära vinklar på saker som vid närmare granskning kanske inte är särskilt konkreta, och att basera dem på "källor med insyn i frågan". Det finns säkert sanning i det de skriver (svårt att reparera ett pajat förtroende), men man får läsa det noga.


signatur
Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Det är svårt att göra live service. Naughty Dog borde hålla sig till vad man är bra på, single player.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-05-26/-last-of-u...

Golf simulatorer är de grymma på också efter TLOU2

Skrivet av D1versity:

Golf simulatorer är de grymma på också efter TLOU2

Detta har sedan länge blivit tjatigt att höra.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Golf simulatorer är de grymma på också efter TLOU2

Har de gjort ett golfspel?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av matt76:

Svårt att lita på vad Bloomberg säger dock, med tanke på hur mycket falsk information som sipprat ut därifrån tidigare, såsom deras påstående nyligen om PSVR2, som så klart inte stämde.

När det är Schreier som skriver brukar det stämma.

Medlem

Om man inte fixar multiplayer så hoppa över det. Alla kan inte göra det. Alla har inte kompetensen helt enkelt. The Last Of Us 2 släpptes den 19 juni 2020. Det är snart för 3 år sedan. Och då var det "coming soon".

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om man inte fixar multiplayer så hoppa över det. Alla kan inte göra det. Alla har inte kompetensen helt enkelt. The Last Of Us 2 släpptes den 19 juni 2020. Det är snart för 3 år sedan. Och då var det "coming soon".

Ah, du tänker lite i samma banor som Blizzard gör ser jag

Medlem

Tycker det är bra att dom tar sin tid och inte rushar fram något halvfärdigt.
Med det sagt så har jag helt ledsnat på multiplayer spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tråkigt men bra att de tydliggör så att man vet vad man kan förvänta sig kring releasedatum. Då lär vi väl inte se det förrän nästa år, tänker jag.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om man inte fixar multiplayer så hoppa över det. Alla kan inte göra det. Alla har inte kompetensen helt enkelt. The Last Of Us 2 släpptes den 19 juni 2020. Det är snart för 3 år sedan. Och då var det "coming soon".

De har ju redan visat att de fixar multiplayer. Många som gillade vad de gjorde med första Last of us och det här verkar ju bli betydligt större om jag förstått det rätt.
Jag ser faktiskt fram emot det även om jag mest spelar singleplayer och känner jag ND rätt så ska det poleras.

Tycker gamers överlag är lite väl gnälliga nu för tiden. Det skriks ifrån alla håll om precis allt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om man inte fixar multiplayer så hoppa över det. Alla kan inte göra det. Alla har inte kompetensen helt enkelt. The Last Of Us 2 släpptes den 19 juni 2020. Det är snart för 3 år sedan. Och då var det "coming soon".

Fast de har redan gjort flera populära multiplayer-lägen i spel?

Detta har svällt från att vara ett multiplayerläge till något som mer verkar vara ett Destiny- eller Division-liknande spel

Medlem

Inte alls pepp på ett multi last of us.

Medlem

Tyvärr känner man ingen hype längre för något spel som kommer från Naugty dog. De är bara en samling californiska och progressiva aktivister som många andra californier. De gör bra grafik men där slutar det också.

Ja the last of us var bra men jag börjar undra om inte det mesta var Bruce strayles förtjänst. När han försvann blev spelen skit. anita sarkeesian influense på Neil druckman gjorde ju inte saken bättre heller då hans progressiva ideer verkar strypa det kreativa tänkandet.

Medlem

Förstår inte varför detta spelet måste ha ett multiplayer, finns det något i spelet som motiverar det eller är det bara en ide man kan tjäna pengar på?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Tyvärr känner man ingen hype längre för något spel som kommer från Naugty dog. De är bara en samling californiska och progressiva aktivister som många andra californier. De gör bra grafik men där slutar det också.

Ja the last of us var bra men jag börjar undra om inte det mesta var Bruce strayles förtjänst. När han försvann blev spelen skit. anita sarkeesian influense på Neil druckman gjorde ju inte saken bättre heller då hans progressiva ideer verkar strypa det kreativa tänkandet.

Jag hade personligen en mer minnesvärd resa genom TLoU Part 2 än vad jag hade med det första spelet så att det får så mycket kritik känns ganska underligt för egen del.
Mer än bara fin grafik tycker jag är helt fel, de har hela paketet när det gäller singleplayerupplevelser i min bok och jag har nog aldrig känt så mycket för karaktärer någonsin som i Naughty Dogs senare spel. Det finns så mycket känsla att karaktärerna inte ens behöver säga vissa saker utan man förstår ändå.

Vad är det som blev sämre i det kreativa tänkandet?

Medlem
Skrivet av matt76:

Svårt att lita på vad Bloomberg säger dock, med tanke på hur mycket falsk information som sipprat ut därifrån tidigare, såsom deras påstående nyligen om PSVR2, som så klart inte stämde.

Det är Jason Schreier som skriver. En av få "riktiga" journalister i spelpressen. Så vitt jag vet har han ett bra track record.

Att Naughty Dog skriver i samma utskick att de har ett nytt SP-spel på gång är ju uppenbart för att ta fokus från att det går dåligt med deras MP. Bra PR-trick då det är det som får fokus i bland annat den här artikeln.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Detta har sedan länge blivit tjatigt att höra.

Nope

Medlem

Kan någon förklara golfsaken?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Det är svårt att göra live service. Naughty Dog borde hålla sig till vad man är bra på, single player.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-05-26/-last-of-u...

Nja, tycker faktiskt fractions i original The Last of Us var deras roligaste spel. Deras singleplayer brukar vara för "filmiska", självspelande, enformiga. Hoppas detta blir riktigt bra, tlou2 var en stor stor besvikelse för min del.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Golf simulatorer är de grymma på också efter TLOU2

Skrivet av Naughty Dog Rule:

Detta har sedan länge blivit tjatigt att höra.

Skrivet av beersgarden:

Har de gjort ett golfspel?

Skrivet av Hipshot:

Kan någon förklara golfsaken?

Nu får någon ta och förklara den här jävla golfsaken innan jag börjar blanda mig in i den löjliga woke-diskussionen som någon försökte starta ovan, och det är det ingen som vill.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nu får någon ta och förklara den här jävla golfsaken innan jag börjar blanda mig in i den löjliga woke-diskussionen som någon försökte starta ovan, och det är det ingen som vill.

Det är en referens till last of us


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan någon förklara golfsaken?

Folk som inte spelat spelet är kränkta att det finns en golfklubba med i spelet.

Skrivet av Kyraal:

Nu får någon ta och förklara den här jävla golfsaken innan jag börjar blanda mig in i den löjliga woke-diskussionen som någon försökte starta ovan, och det är det ingen som vill.

Folk är ledsna på att dom inte kan ta till sig eller förstå den bästa storyn som någonsin har skådats och måste därför förlöjliga och snacka massa skit om spelet hela tiden. Det har pågått i snart 3 år och det är fruktansvärt barnsligt och löjligt att man måste skriva om golfklubbor varje gång det finns en möjlighet. Scenen med golfklubban är rå och läskigt välgjord och den visar bara att livet inte alltid är en dans på rosor, stora applåder till kungen Neil Druckmann som vågar gå emot strömmen och göra det spel han själv vill göra.

Medlem

Är det bara jag här som vill ha The Last of Us 3.

2an var så jäkla bra att jag suktat efter en uppföljare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skrivet av CARTMAN:

Är det bara jag här som vill ha The Last of Us 3.

2an var så jäkla bra att jag suktat efter en uppföljare.

Man kan nästan tro det eftersom det är så mycket gnäll om golfklubbor.
Spelet jag vill allra mest är The Last of Us Part 3!

Medlem

2an är bättre tycker jag, dock finns det några skavanker som i alla spel. Allt är spoilers så skippar att säga vad skavankerna är, har dock inget med storyn att göra vilket jag tyckte var bättre än i första spelet.
Vill jag se en 3a, kanske. Med nya karaktärer isåfall, och på andra ställen, kanske annat land?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Är det bara jag här som vill ha The Last of Us 3.

2an var så jäkla bra att jag suktat efter en uppföljare.

Nope. Men gärna mer the last of us-inspirerat multiplayer. Och aldrig mer Uncharted, avskyr den spelserien.

Är nog f.ö. klokt av Sony att banta ned projektet och lägga lite band på naughty dog. Efter Tlaou2 känns det som naughty dog tenderar sväva ut för mycket. Kvalitet över kvantitet, tack. Vi behöver inte en 80 timmar lång enformig co-op kampanj.

12
Skriv svar