The Last of Us multiplayer senareläggs, "behöver mer tid"

Medlem
Skrivet av Majoren:

aldrig mer Uncharted, avskyr den spelserien.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Är det bara jag här som vill ha The Last of Us 3.

2an var så jäkla bra att jag suktat efter en uppföljare.

Håller med. Ettan var mitt favoritspel, men numera är det Part 2. Förstår till viss del perspektiven i kritiken, men håller inte med för den delen.

Medlem

Nja, trist att en spelserie som förmedlar äventyr i realiteten är ultralinjära, självspelande och till 50% består av skriptade scener och mellansekvenser...

Skrivet av Majoren:

Nja, trist att en spelserie som förmedlar äventyr i realiteten är ultralinjära, självspelande och till 50% består av skriptade scener och mellansekvenser...

Du har fel på alla punkter, tyvärr. Har du ens spelat det?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, trist att en spelserie som förmedlar äventyr i realiteten är ultralinjära, självspelande och till 50% består av skriptade scener och mellansekvenser...

Haha åååkej!? Vilka har du spelat av dem?

Medlem
Skrivet av Therant:

Haha åååkej!? Vilka har du spelat av dem?

Ettan och tvåan.
Naughty Dogs kan ju det här med berättande, men ibland känns det som tv-spel blir fel format, haha
Klassiska Tomb Raider var ca. tusen gånger bättre. Det var spel man spelade. T.om. Indiana Jones på N64 var baske mig roligare att spela

Geeks Gaming
Skrivet av Majoren:

Ettan och tvåan.
Naughty Dogs kan ju det här med berättande, men ibland känns det som tv-spel blir fel format, haha
Klassiska Tomb Raider var ca. tusen gånger bättre. Det var spel man spelade. T.om. Indiana Jones på N64 var baske mig roligare att spela

Skrivet av Therant:

Haha åååkej!? Vilka har du spelat av dem?

Skrivet av Naughty Dog Rule:

Du har fel på alla punkter, tyvärr. Har du ens spelat det?

Kanske ska klargöra att Majoren nog pratar om uncharted och inte TLOU (?)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Kanske ska klargöra att Majoren nog pratar om uncharted och inte TLOU (?)

Jepp, exakt. Tlou (första spelet) gillade jag. Där fick de till det rätt bra.
Uncharted däremot...lååånga mellansekvenser för spelens sömniga story. Plattformsdelar som spelade sig självt, actionpartier betydligt sämre än i renodlade actionspel, rent utsagt kassa stealthpartier. Känns som en spelserie som gjorde en hel massa från olika genrer, men allt gjordes halvdant...

Skrivet av Majoren:

Jepp, exakt. Tlou (första spelet) gillade jag. Där fick de till det rätt bra.
Uncharted däremot...lååånga mellansekvenser för spelens sömniga story. Plattformsdelar som spelade sig självt, actionpartier betydligt sämre än i renodlade actionspel, rent utsagt kassa stealthpartier. Känns som en spelserie som gjorde en hel massa från olika genrer, men allt gjordes halvdant...

Vad tyckte du om TLOU Part 2?

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Vad tyckte du om TLOU Part 2?

Jag ogillade det.
I början när jag var klar med det så var jag nästan arg för jag gillade föregångaren så mycket, hehe. Men har kommit till en försoning och accepterat att Naughty Dogs spel helt enkelt inte är något för mig, Tlou var undantaget som bekräftar regeln...och kanske att Playstation egentligen inte är något för mig heller när jag tänker efter på mina år med PS4. Men jag ser fram emot att se om det kan bli nått av multiplayer-Tlou...la ned en hel del till på fractions förut. Ska definitivt ge det en chans om det ser lovande ut i recensionerna.

12
Skriv svar