Bränna pengar!
Blev lite inspirerad av Senaste inköps tråden och skulle vilja ha tips vart ni går när ni känner att ni har lite extra pengar att bränna?!
Satt och funderade om man skulle göra en beställning från aliexpress men känns som att de bara kommer sno ens kreditkort och man inte kommer får några varor.. har jag rätt?
Har jag inget specifikt jag vill ha men ändå vill bränna pengar går jag nog till sweclockers fyndtråd eller "senaste köp" tråd och se om det finns något som väcker köplusten.
Köpte mobil mars 2022, såg att samsung hade rea nu och köpte en jävla S23+ vilket jag inte ens behöver och bytte in min Oneplus 9 pro 128GB. xD
Något spelrelaterat på Tradera eller Ebay.
Jag kom på mig själv att stå och riva tjugor i duschen häromdagen.
Den här tråden handlar om att bränna dem, inte riva.
Själv brukar jag använda solstickan.
Jag bränner dem på indexfonder med låga avgifter!
Attaboy!
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Kläder och skor
Stenströms Eton Canali Oscar Jacobson skolyx careofcarl
Har du mycket pengar att bränna så köp lite snygga kläder från
Brioni Kiton Zegna Couture Isaia Cifonelli Attolini Cesare Attolini m.m.
Skor
Crockett & Jones Edward Green
Church’s John Lobb Santoni Tom Ford m.m.
Önskar jag hade ett jobb 😁
Spenderar nästan allt på datorhörnan. Senaste 10 månader på möss....
Beställde nyss denna https://www.aliexpress.com/item/1005005589949690.html?spm=a2g...
Attaboy!
Håller med, pengar måste inte brännas, de kan investeras och användas för något viktigare vid ett senare tillfälle.
Den tålmodige drar oftast längsta stråt.
Jag kom på mig själv att stå och riva tjugor i duschen häromdagen.
Det är ju att tvätta pengar
Tradera och Facebook Market är mitt gift. Antingen prylar till sommarstugan eller datordelar till höstens planerade datorbygge.
Senast igår blev det ett RTX 3080 för 5000 kr. Inget superpris, men gott nog. Särskilt som det verkade vara en vettig säljare (vårt några kronor extra tycker jag!)
Med det sagt försöker jag amortera/investera minst lika mycket som jag spenderar varje månad. Så att det blir någon slags balans
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
[...] skulle vilja ha tips vart ni går när ni känner att ni har lite extra pengar att bränna?!

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Kamera stuff, tror min macroobjektivsamling börjar bli löjlig stor nu...
Macro är kärlek! Har också hamnat i den fällan, objektiv är ett pengasänke utan dess like! 😱
Som tonåring var det mycket spelprylar. Gärna samlarutgåvor och merch. Även konsoler jag inte ens använde.
Som 20-åring var det mycket tech. Gärna prylar jag inte nödvändigtvis behövde -typ nya hörlurar eller mobiltelefon trots att min förra fungerade bra, elektrisk skateboard trots att jag inte kunde skejta, eller datorkomponenter trots att min dator fungerade bra och trots att jag bara spelade retro-spel.
Som 30-åring har det blivit mycket saker till hemmet istället. Typ möbler, lampor, högtalare, bord, soffa, etc. Är sugen på att kränga mycket i mitt hem och bara börja om på nytt. Göra mig av med all IKEA-skit och skaffa saker från second-hand istället. Få hemmet att kännas mer personligt och inbott.
Har precis fått ärva en vacker slant, och tittar runt på vad jag skulle vilja unna mig, Jag kommer betala av hela mitt CSN-lån, skaffa en tatuering till minne av min farmor, och köpa något riktigt flott som jag vanligtvis inte skulle spendera pengar på. Överväger en riktigt fin kaffemaskin eller en riktigt fin kamera. Ska även investera i gymkort och en personlig tränare som ska hjälpa mig att komma igång med form, rutin, och diet, samt hjälpa mig med motivationen. Resten kommer jag lägga undan och spara.