Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Diablo IV – köpguide inför årets mest efterlängtade release

Robot
Diablo IV – köpguide inför årets mest efterlängtade release

När? Var? Hur? FZ svarar på de viktigaste frågorna inför Blizzards jättespel.

#diablo-iv


Quake-konnässsör

Varför inte skriva vad de olika "paketen" kostar?

Känns nästan som ett betalt inlägg när man gör reklam över de olika spelpaketen man kan köpa. Men förstår att många är intresserade av detta spel...

Medlem

Jag gillar att datorn jag byggde inför BF3, 2011, är i nivå med minimum kraven haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av almblad:

Varför inte skriva vad de olika "paketen" kostar?

Känns nästan som ett betalt inlägg när man gör reklam över de olika spelpaketen man kan köpa. Men förstår att många är intresserade av detta spel...

69.99, 79.99 och 99.99 om jag minns rätt


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är ändå imponerad över systemkraven. De är inte helt åt skogen, mitt 1080Ti klarade beten riktigt bra med rejält hög fps. Till och med så att det flyter på bättre än D3! 1440p, allt max och ingen FSR.

Medlem

När startar förtankningen och vad kostar battlepassen kan vara kul att lägga med

Medlem

Standard för 69.99. Allt annat är idiotiskt.

dyb
Medlem

Årets mest efterlängtade? Det var Zelda för mig iaf

Medlem

"årets mest efterlängtade release"? WOT?!
Okej, diablo har säkert några hardcore fans, men den generella massan bryr sig nog inte nämnvärt om ett top-down-spel som 90-talet vill ha tillbaks?

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

"årets mest efterlängtade release"? WOT?!
Okej, diablo har säkert några hardcore fans, men den generella massan bryr sig nog inte nämnvärt om ett top-down-spel som 90-talet vill ha tillbaks?

Oj vad fel man kan ha.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

"årets mest efterlängtade release"? WOT?!
Okej, diablo har säkert några hardcore fans, men den generella massan bryr sig nog inte nämnvärt om ett top-down-spel som 90-talet vill ha tillbaks?

jag är inget hardcore fan, spelade tvåan lite, trean knappt något alls, men efter att testat betan blev jag helt förälskad och detta är helt klart årets mest efterlängtade spel för min del


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Om man aldrig spelat Diablo, borde man kolla in detta? Vad är tjusningen? Kommer det funka fint o lira på Xbox halvliggandes i soffan med en Sofiero i näven?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

"årets mest efterlängtade release"? WOT?!
Okej, diablo har säkert några hardcore fans, men den generella massan bryr sig nog inte nämnvärt om ett top-down-spel som 90-talet vill ha tillbaks?

2020-talet ringde och hälsar att en reality check vore på sin plats


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Glad (Nä okej, men jag intalar mig själv det) att jag har svärpäronen på besök fram till 8-9e-nånting så kommer inte kunna lira varesig tjuvstarten några dagar tidigare eller på tisdagen. Så hoppas på rejält med serverstrul i flera dagar så inte allt content hinner bli upplevt och spoilat av alla polare innan man själv får ta del av de! ;P

CTI
Medlem
Skrivet av robbis:

När startar förtankningen och vad kostar battlepassen kan vara kul att lägga med

Prepare for your descent into Hell by Pre-Loading Diablo IV early. Below you’ll find instructions on how to install the game beginning on May 30 at 4 p.m. PDT for Windows PC, Xbox, and PlayStation. Purchase of any edition of Diablo IV is required to Pre-Load.

Blizzard D4 Launch Info


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Standard för 69.99. Allt annat är idiotiskt.

Hehe betalade 999 för att kunna börja spela fyra dagar tidigt. Inte för att jag vill vara först eller så utan för att kompisen jag spelar med är bortrest hela nästa vecka när spelet egentligen släpps och vi är båda ruskigt sugna på att jaga Lilith.
Vi spelar på PS5 och där kostar standard 879 så jag betalar bara 120 extra för dom där dagarna


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Glad (Nä okej, men jag intalar mig själv det) att jag har svärpäronen på besök fram till 8-9e-nånting så kommer inte kunna lira varesig tjuvstarten några dagar tidigare eller på tisdagen. Så hoppas på rejält med serverstrul i flera dagar så inte allt content hinner bli upplevt och spoilat av alla polare innan man själv får ta del av de! ;P

Haha jag får också besök av mina! Har dock köpte delux så får hoppas de går och lägger sig tidigt så får jag spela på natten åtminstone.

Medlem

Köpte deluxe. Fick precis beviljat ledigt från jobbet på fredag. <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av CTI:

Prepare for your descent into Hell by Pre-Loading Diablo IV early. Below you’ll find instructions on how to install the game beginning on May 30 at 4 p.m. PDT for Windows PC, Xbox, and PlayStation. Purchase of any edition of Diablo IV is required to Pre-Load.

Blizzard D4 Launch Info

Ah tack.. så kl 01 inatt börjar förtankningen då

Redaktör
Skrivet av Patrik1975:

"årets mest efterlängtade release"? WOT?!
Okej, diablo har säkert några hardcore fans, men den generella massan bryr sig nog inte nämnvärt om ett top-down-spel som 90-talet vill ha tillbaks?

Upp till var och en vad man gillar förstås. Men sett till antalet kommentarer vi får på allt Diablo IV-relaterat vi gör så längtar rätt jäkla många här efter det.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Om man aldrig spelat Diablo, borde man kolla in detta? Vad är tjusningen? Kommer det funka fint o lira på Xbox halvliggandes i soffan med en Sofiero i näven?

Har du spelat ARPG tidigare? Typ Grim Dawn, Path of Exile, Last Epoch? Om ja så kommer du att känna igen dig.

Tjusningen denna gången är att de verkligen försökt göra spelet riktigt mörkt och ruggigt precis som ettan och tvåan var. Grafiken ser ruskigt bra ut och ljudet likaså. Du slaktar demoner höger och vänster samtidigt som du följer en story gällande en läskig tant vid namn Lilith. Det som är annorlunda denna gången är att du kör med andra spelare och kan välja att lira med dem eller inte. Det är en MMO-aktig del av spelet jag personligen inte gillar men det är som det är. Vidare samlar du tonvis med loot, craftar saker med hjälp av blommor, järn och annat du samlar på dig. Du kan även rida runt på en pålle vilket också är nytt för Diablo-serien.

Redaktör
Skrivet av almblad:

Varför inte skriva vad de olika "paketen" kostar?

Känns nästan som ett betalt inlägg när man gör reklam över de olika spelpaketen man kan köpa. Men förstår att många är intresserade av detta spel...

Det föll bort. Fixat - nu finns priserna också.


signatur
Medlem

Bara för att det var en diskussion om efterlängtat.
Än så länge verkar hogwarts vara årets största ifall man utgår från googles trender

Vi får se hur mycket diablo ökar under releaseveckan


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tror jag är lika hyped för Blizzard som för spelet i sig.Blizzard behöver framgång men framför allt Diablo frenchies behöver en hit nu, inte direkt obekant vad som hände med D3 och kommande expansion, teamet mm vill man inte ska hända igen.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Bara för att det var en diskussion om efterlängtat.
Än så länge verkar hogwarts vara årets största ifall man utgår från googles trender

https://i.imgur.com/WqhBhZs.png

Vi får se hur mycket diablo ökar under releaseveckan

Att dra 25% av söktrafiken under två betahelger som Hogwarts gjorde på release är ändå imponerande.

Quake-konnässsör
Skrivet av Tomas Helenius:

Det föll bort. Fixat - nu finns priserna också.

Tack Tomas

Medlem

Blir PS5 för mig. Min laptop från 2016 skulle jobba sig till döds 😅

Medlem

Årets mest efterlängtade release... Det är väl relativt Fast jag ser fram D4, så är det nog inte den mest efterlängtade, det var Jedi Survivor och (förhoppningsvis) kommande Starfield!

Medlem

Kommer skaffa det på xboxen men helvete vad dyrt det ska vara!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kommer skaffa det på xboxen men helvete vad dyrt det ska vara!

Med tanke på hur många timmar underhållning man får är det billigt, dock var det jobbigt att klicka på köp-knappen


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar