Medlem

Har dom nerfat bossarna sen betan? ?, lilith disciple tror jag den hette där var det i princip bara att stå still och spamma, har för mig att i betan vart det fler mekanismer att se upp för+tuffare överlag,... samma med mammabossen före,,.. och nej jag kör inte på lägsta svårighetsgraden,..

Medlem
Medlem

Bra skriven recension även fast jag inte fullt håller med om den!

Storyn var engangerande och det var lätt att dras med men där drogs den ner på hur ojämn pacingen var och inte alls någon top-writing tycker jag. Tycker även det var väldigt ojämnt med hur cut-scenesen var någon var riktigt renderade medans andra var typ 10 fps, vilket jag tycker är oförlåtligt för ett spel som har jobbats med så länge. Känns som en högre standrard bör ha hållts.

Att hacka monster har aldrig varit tråkigare jämfört med tidigare diablo spel enligt mig. Kanske blir det roligare när man kommer till slutet på endgame då enligt mig ARPG startar.

Bossarna bestod 80% av att undvika cirklar och deras attacker var väldigt enformiga

, kände inte ett enda "wow" av någon boss utom sista vad jag kommer ihåg.

För mig blir spelet en 3/5 från början av storyn till slutet och då har jag lirat igenom det på blint worldT2 (svåraste man kan välja) HC utan en enda död där jag döda sista bossen 2 lvls underlevlad.
Menmen återstår och se vad endgame har att erbjuda!

Hur mycket kostar spelet och är det någon cash shop på det? I så fall boycott. Vill ju ha helt spel när man betalat för det.

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Hur mycket kostar spelet och är det någon cash shop på det? I så fall boycott. Vill ju ha helt spel när man betalat för det.

Över 1000 lappen på xbox store för ultimate edition, kommer undan billigare med ett fysiskt köp på elgiganten.. vilket är lite konstigt.

Du kan köpa skins ingame...thats it

Medlem

Blir intressant att se hur POE 2 kontrar detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nästan impad att folk suttit och spelat igenom hela story redan! Släpptes det inte för typ 30 timmar sen?
Folk har verkligen bråttom att spela igenom spel man väntat åratal på, även om endgame verka vara det stora.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nästan impad att folk suttit och spelat igenom hela story redan! Släpptes det inte för typ 30 timmar sen?
Folk har verkligen bråttom att spela igen spel man väntat åratal på, även om endgame verka vara det stora.

Många verkar inte bry sig ett dugg om storyn, de hade förmodligen föredragit spelet helt utan story och bara en karta att grinda på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad heter FZ clanen?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Soulless:

Många verkar inte bry sig ett dugg om storyn, de hade förmodligen föredragit spelet helt utan story och bara en karta att grinda på.

Alla jag satt på discord med igår är klar med kampanjen. De kör även på World tier 1 för att det är mer effektivt. Samt följer guider för lvling/farm/builds.

Liksom vad är det för vits att ens spela? Hur kan nöjet vara att vara så effektiv som bara möjligt och bli klar så snabbt som möjligt. Är det grupptryck?

Gen
Medlem

Det var definitivt värt tusenlappen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Alla jag satt på discord med igår är klar med kampanjen. De kör även på World tier 1 för att det är mer effektivt. Samt följer guider för lvling/farm/builds.

Liksom vad är det för vits att ens spela? Hur kan nöjet vara att vara så effektiv som bara möjligt och bli klar så snabbt som möjligt. Är det grupptryck?

Detta funderar jag med över. Hur kul kan det vara med allt besätmt åt dig, att inte göra nånting själv? Det är ju lite som att du låter någon annan spela ditt spel som du väntat så länge på? Är det inte roligare att upptäcka och lära sig på egen hand? Är det lathet? Eller är det så djupt rotat numera att allt ska gå snabbt och effektivt?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Alla jag satt på discord med igår är klar med kampanjen. De kör även på World tier 1 för att det är mer effektivt. Samt följer guider för lvling/farm/builds.

Liksom vad är det för vits att ens spela? Hur kan nöjet vara att vara så effektiv som bara möjligt och bli klar så snabbt som möjligt. Är det grupptryck?

De är ju inte "klar" med spelet på långa vägar, för dem börjar ju spelet nu. De kommer förmodligen lägga mer speltid i D4 innan sommaren är över än de flesta av oss gjort i samtliga Diablo spel hela våra liv
Deras hela vits med spel som Diablo är att hitta de bästa och mest effektiva sätten att ta sig igenom uppdrag och bossar. Storyn har ingen betydelse, endast utmaningen och hur man kan bemästra den.

Jag spelar inte så själv, spelar endast för att i min egen takt få följa storyn och utforska miljöerna, men jag förstår att de som spelar så har helt andra mål och glädje med spelet än jag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Raider:

Detta funderar jag med över. Hur kul kan det vara med allt besätmt åt dig, att inte göra nånting själv? Det är ju lite som att du låter någon annan spela ditt spel som du väntat så länge på? Är det inte roligare att upptäcka och lära sig på egen hand? Är det lathet? Eller är det så djupt rotat numera att allt ska gå snabbt och effektivt?

"Netdecking" eller vad det kallas numer, "netbuilds" kanske, är lika gammalt som internet. Men jag håller med, nöjet för mig med ett spel som Diablo är att själv få testa mig fram. Det sagt vill jag ibland läsa på för att försäkra mig om att jag inte gör bort mig om något val är oåterkalleligt då jag sannolikt inte kommer spela igenom spelet med samma klass igen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Smart av dom att köra med säsonger där man måste börja från 0? Ni kommer aldrig ha tid till något annat om ni går in för det ordentligt eller har jag fel? Det här kanske är spelet ni vill lägga all tid på i år?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Smart av dom att köra med säsonger där man måste börja från 0? Ni kommer aldrig ha tid till något annat om ni går in för det ordentligt eller har jag fel? Det här kanske är spelet ni vill lägga all tid på i år?

Ja?

Medlem

Extremt mediokert spel, förväntade mig lite mer än detta.
Hela spelet skriker att det är ett f2p Koreanskt ARPG MMORPG, kändes som jag spelade Devilian igen när jag va och gick rundor i världen, till och med hela layouten verkar vara kopierad med hur det är mer smala gångar än ett stort öppet fält.

Gissar redan på att bara inom någon månad kommer folk tröttnat och glömt bort spelet.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Smart av dom att köra med säsonger där man måste börja från 0? Ni kommer aldrig ha tid till något annat om ni går in för det ordentligt eller har jag fel? Det här kanske är spelet ni vill lägga all tid på i år?

Man måste alltså inte spela säsong, utan det är just om man vill köra om från 0. Det blir trist efter ett tag annars när man redan har allting direkt. Vill man inte spela säsong så kör man på med sina vanliga gubbar. Med det sagt så ja, tror Diablo 4 kommer uppta en stor del av min speltid i år.

Medlem

Årets girigaste release? Ser okej ut som spel men allt runt det känns rätt... blä.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Smart av dom att köra med säsonger där man måste börja från 0? Ni kommer aldrig ha tid till något annat om ni går in för det ordentligt eller har jag fel? Det här kanske är spelet ni vill lägga all tid på i år?

Har ju kört seasons ett antal år i Diablo 3 så ja, jag kommer väl köra så igen. Ett bra sätt att hålla intresset uppe för ett spel.
Blir rätt trist att springa omkring med en maxad karaktär efter ett tag. Sen har ju varje season ett nytt tema.
Sen måste man ju inte spela varje season heller, helt valfrit när man vill. Man kommer inte förlora sina karaktärer man gjort heller.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det var definitivt värt tusenlappen.

Kan inte hålla med...men efter att frugan fick det i present så klarade jag inte av suget :/ Det är inte lika mycket pengarna i sig som att jag tvingas ge dem till Blizzard och deras sunkiga marknadsföring Men det är ok...börja med att göra konsumenterna irriterade så slipper de tjäna mer pengar via in-game köp.

Medlem

Fick spelet med köp av GPU och uppgraderade så jag kunde spela vid "riktig release". Måste säga att jag är besviken på Diablo 4, klickade inte alls med mig så här långt. Känns som både nya levels och gear aldrig riktigt ger någon känsla av att man blir starkare, jag kämpar med motivation att spela mer än någon timme i taget till stor del pga detta. Att man dessutom ser massa random spelare överallt i världen drar mig dessutom ur allt vad immersion heter. Tror nästan hellre jag spelar D3 än detta, och då gillade jag inte D3 speciellt mycket heller, men tog mig iaf igenom storyn utan större bekymmer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kris:

Vad heter FZ clanen?

Nu har vi en andra klan!

Våran första "FZSE" klan i Diablo IV blev full nästan direkt. Superkul att det blev en sådan stor uppslutning redan vid early access.

Jag och @Wakkaah skriver här om det skulle bli plats i den, men för stunden är den full och man får då söka sig till våran stiligt kallade "FZSE2".

Den gamle räven @Scream112 tar hand om den sekundära klanen. För att komma in i klanen är det lättast att man joinar Geeks Discord och hör av sig sig direkt till Scream112 för att få en inbjudan.

För att inte någon annan utanför FZ och Sverige slinker in (som gav mig och Wakkaah huvudvärk första svängen) behöver ni lägga till honom på Battle.net och så bjuder han in er till klanen

Här kommer en liten guide med alternativ

- Joina Geeks Discord och skriv till Scream112 eller Araminus / Skriv till @Scream112 här på FZ.
- De accepterar er vänförfrågan och bjuder in er till klanen.
- Acceptera inbjudan till klanen.

Jag gillar själv inte att ha en galet full vänlista så vill ni kan ni radera varandra efter ni kommit in i klanen.

Väl mött!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förstår inte riktigt folk som hyllar spelet så mycket. Själv tyckte jag det kändes som ett spel som vilket annat ARPG. Inget märkvärdigt, inget nytt. Och detta för 1000 spänn. Därtill kommer det existera battlepasses och 2x DLC's

Lär nog plocka upp det en vacker dag på rea om ett par år eller något.. Annars aldrig

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Alla jag satt på discord med igår är klar med kampanjen. De kör även på World tier 1 för att det är mer effektivt. Samt följer guider för lvling/farm/builds.

Liksom vad är det för vits att ens spela? Hur kan nöjet vara att vara så effektiv som bara möjligt och bli klar så snabbt som möjligt. Är det grupptryck?

Jag brukar sucka tungt när dom som börjat spela ett spel tidigare än alla andra. Och lägger upp filmer på youtube samma dag som spelet kommer på slut bossen och pratar om att vad ska vi nu se fram emot typ........ett stort tack för alla svaren på min tidigare fråga ovanför också!

Medlem

Ca 15 timmar in så är jag väldigt nöjd hittills. Det går inte att ta ifrån att spelet är polerat och roligt att spela sen kan jag också köpa de som söker mer komplexa/stundtals invecklade system från PoE och Lost Ark. För mig är det tillräckligt komplext för att mitt intresse inte ska dö ut efter 30 timmar men inte för många system för att jag ska bli matt efter en stund. Det är en smaksak.

Det är bra röj hittills men den som förväntat sig ett spel som kommer definiera om hela subgenren får nog snällt vänta på något annat. Jag har en svag aning om att Diablo 4 kommer bli årets spel för min egen del och väl värd investeringen.

Medlem

Alla karaktärer har det där själlösa utseendet, man förvänta sig från någon hobby 3D-modellerare. som utgått ifrån standard_person_example_model.obj från maya eller blender. Fixat en frisyr och utrusning, importerat in i en modern spelmotor, och lagt upp på youtube som "Diablo 2 Reimagine With Nextgen Unreal Engine Graphics!".

En skyltdocka med fastlimmad hud hade sett mer levande ut. Men okej, kanske inte hela världen, eftersom karaktärerna ändå inte syns så tydligt i merparten av spelet.

Ett betydligt värre misslyckande är att de flesta miljöer i Diablo 4 verkar ha processats igenom något jädra avloppsfilter, där nästan allt saknar kontrast och tydliga nyanser. Jag avskydde hur tecknat och fånigt Diablo 3 blev, spelet saknade helt den atmosfär och stämning man fick från de tidigare spelen. Men det verkar som att Blizzard inte visste hur de skulle korrigera utseende i fyran, så nu blev det bara en monoton sörja av alltihop istället.

Lite som att se en person som var naturligt vacker i sin ungdom, färga håret blått och sminka sig i skrikiga färger i 30-årsåldern. För att sedan i sin 40-årskris genomgå dussintals plastikoperationer, i ett desperat försök att återskapa en ungt och "naturligt" utseende igen. Där slutresultatet blir mer onaturligt och själlöst än någonsin, som inget kan dölja, oavsett hur mycket spackel man smörjer på, hur mycket vaselin man smetar på linsen eller hur dyra pälsar och accessoarer man köper.

Diablo 4 precis som 3:an och D2 Remaken kan ha miljontals fler pixlar på skärmen, men ändå lyckas vara mindre detaljerat, se mer plastig och tillgjort ut, jämfört med original Diablo 1 och Diablo 2.

Gen
Medlem
Skrivet av Ender:

Kan inte hålla med...men efter att frugan fick det i present så klarade jag inte av suget :/ Det är inte lika mycket pengarna i sig som att jag tvingas ge dem till Blizzard och deras sunkiga marknadsföring Men det är ok...börja med att göra konsumenterna irriterade så slipper de tjäna mer pengar via in-game köp.

Jag kommer inte att röra in-game shopen så det känns skönt. Fick Digital Deluxe delen av frugan då hon visste hur sugen jag var på Early Access Snällt av henne.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kommer inte att röra in-game shopen så det känns skönt. Fick Digital Deluxe delen av frugan då hon visste hur sugen jag var på Early Access Snällt av henne.

Haha, det finns ingenting så kärleksfullt som en äkta hälft som spelar själv

Medlem
Svårighetsgrad?

Nu har jag bara tittat ett fåtal minuter på gameplay-videor. Men kan man dö öht?

Jag såg inte spelarens hp gå under 50 % trots omringad av 100 monster. Känns tråkigt när det ser så lätt ut.

Skriv svar