Förhandsboka Spider-Man 2 och få extra erfarenhetspoäng

Medlem

I en svunnen tid kunde jag se nyttan i att förhandsboka för att vara garanterad ett fysiskt exemplar av spel X vid släpp. Men i takt med att tekniken utvecklades och digital distribution blev mer och mer prevalent reducerades mitt incitament att förhandsboka.

Nuförtiden handlar det inte längre om att säkerställa tillgång, utan nyttjas snarare av företag som ett sätt att öka sin vinst. Kan de dessutom säkerställa X inkomst under kvartal X genom förhandsbokning så blir otåliga aktieägare ännu gladare.


signatur

Varsågod, slå dig ner, så skall jag berätta om vattnets betydelse för sjöfarten.

Medlem

Men det är ju inte ens pay-to-win. Du spelar ju mot dig själv. Jag fattar att de vill tjäna pengar på sina spel och att de gärna krämar ut lite extra från sina lojala fans om det går. Men här gör de spelupplevelsen sämre. Jag har inga problem att de som förbokar får extra dräkter och annat innehåll. Men XP i ett single player spel? Kom igen, det är ju bara förbannat korkat. Det är ungefär som att betala för att fuska i patiens.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Den mest köpstarka marknaden är 30+ så det du säger är nonsens.

Ja men hur många av dom 30 plussarna har köpt till sina barn då🤪 Den statistiken är väl omöjlig att få fram antar jag.

Medlem
Skrivet av almblad:

Pay now, play less later

Betala för att slippa spela, genialt! 😁

12
Skriv svar