EA Sports F1 23

Robot
EA Sports F1 23

Att bäst prestationer föds ur konkurrens brukar vara en sanning, men F1 23 lyckas ta ett kliv framåt genom att dominera som Max Verstappen.

#f1-23


Medlem

Trist att det saknas äldre bilar.
Hade gärna sett flera modeller från tiden när dom hade V10or och inte dagens symaskiner.

Medlem

Är skillnad på att göra årliga iterationer av "samma spel", och att släppa ett nytt spel en gång om året.

Typ FIFA, och typ detta med flera... Det är i någon mån "ett spel" som dom kontinuerligt uppdaterar och förbättrar.

Blir knivigare om man ska vara ett "nytt spel", varje år.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent

Absolut, det är ju smartast att bygga vidare på det man redan har än att börja om från noll varje år (kanske därför det är så få utmanare till de mainstream-sportspelen). Därför tycker jagt det är så kul med del 2 av Braking Point. Det var ju några år sedan FIFA körde något liknande med The Journey.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Trist att det saknas äldre bilar.
Hade gärna sett flera modeller från tiden när dom hade V10or och inte dagens symaskiner.

De kommer återkomma ett annat år som en "feature" och EA kommer hypa upp det.

Medlem

Woop Woop! Har inte hunnit sätta tänderna i det än, men detta låter ju riktigt bra!

Kul också att Breaking Point faktiskt verkar vara något att hänga i julgranen nu.

Pepp!

Medlem
Skrivet av andrecha:

De kommer återkomma ett annat år som en "feature" och EA kommer hypa upp det.

Det eller som DLC.
"ONLY $49.99!"

Medlem

Jag kan inte hålla med om att det här är ett lyft, inte om man är en simracer som vill ha så mycke realism som möjligt. Fast från F22 har de värsta buggarna och irritationsmomenten putsats bort. Något bättre AI och bättre bilhantering, men det finns en del att önska.

Fysiken har inte förbättrats nämnvärt. F1 2020 kändes mer gedigen men det gick utför därefter. AI:n är fortfarande väldigt oförsiktig och kan damma in i en som en noob bakifrån när man bromsar in inför en kurva tex. Sånt hände inte i F1 2020.

Grafiken känns bara plastig och börjar likna Project Cars 3. AI-bilarna flyter runt som båtar på banan som om de satt fast i ett snöre och åker på samma linje mestadels som ett lämmeltåg.

Det skulle kunna gå att göra en riktigt bra sim om de finlirade mer, men det känns som de siktar på breda massan av casual arcade racer, än en riktig sim. Det känns som F1 23 delas upp i två läger. Jag hoppar över Braking Point tex och Super cars som inte har något med F1 att göra. Hade hellre haft klassiska bilar och banor som förut med putsad fysik.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag kan inte hålla med om att det här är ett lyft, inte om man är en simracer som vill ha så mycke realism som möjligt.

Fysiken har inte förbättrats nämnvärt. F1 2020 kändes mer gedigen men det gick utför därefter. AI:n är fortfarande väldigt oförsiktig och kan damma in i en som en noob bakifrån när man bromsar in inför en kurva tex. Sånt hände inte i F1 2020.

Grafiken känns bara plastig och börjar likna Project Cars 3. AI-bilarna flyter runt som båtar på banan som om de satt fast i ett snöre och åker på samma linje mestadels som ett lämmeltåg.

Det skulle kunna gå att göra en riktigt bra sim om de finlirade mer, men det känns som de siktar på breda massan av casual arcade racer, än en riktig sim. Det känns som F1 23 delas upp i två läger. Jag hoppar över Braking Point tex och Super cars som inte har något med F1 att göra. Hade hellre haft klassiska bilar och banor som förut med putsad fysik.

F1-spelen som codemaster har gjort har alltid varit arcade racer.

Medlem
Skrivet av Thane:

F1-spelen som codemaster har gjort har alltid varit arcade racer.

Jepp men F1 2020 så var det 50/50 en Hybrid mellan sim och arcade, nu har de gått ännu mer åt arcade.

Jag testade att streama igår och körde på elite settings med xbox one kontroll, försöker köra så autistiskt som möjligt, ingen hud osv..
https://www.twitch.tv/videos/1849073298?t=0h10m43s

Det har klart blivit bättre men fortfarande smågrejer som borde fixas med AI.

AI:n gör tex nästan aldrig misstag, de kör helt perfekt i regn (de kör aldrig av). Hade varit kul och se AI:n raca mot en annan AI och tex ta ut varandra eller liknande, det händer aldrig. De åker på en rak linje och gör sällan individuella saker.

Hade varit bra med små vibrationer på raksträckor i kontrollen, nu är det helt flat. Man känner inte tyngden riktigt i bilarna och det känns plastigt. AI bilarna ser ut som om de vore gjorda av "papper" till och från.

Man hör knappt ljudet från andra bilar, och det hade varit bra om man kunde växla i menyerna direkt på displayen på ratten, tex se däckslitage. Sen helt manuella depå stop, där man får köra själv hela vägen.

Det hade varit extra kul om de lät publiken vråla på läktarna när ledarbilarna kommer förbi en läktare om man kommer i en Ferrari eller RedBull.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Man hör knappt ljudet från andra bilar, och det hade varit bra om man kunde växla i menyerna direkt på displayen på ratten, tex se däckslitage. Sen helt manuella depå stop, där man får köra själv hela vägen.

Var har du för ljudsystem?
Hos mig är det ett jxxxa drag i alla kanaler om andra bilar är i närheten.
Kör allt via en stärkare (Marantz cinema 40) och ganska hög volym dock.
Ljudet är det sista jag kan klaga på i denna version. Avsaknaden av stöd för psvr2 är dock en stor nagel i mitt öga.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Var har du för ljudsystem?
Hos mig är det ett jxxxa drag i alla kanaler om andra bilar är i närheten.
Kör allt via en stärkare (Marantz cinema 40) och ganska hög volym dock.
Ljudet är det sista jag kan klaga på i denna version. Avsaknaden av stöd för psvr2 är dock en stor nagel i mitt öga.

Jag har bara TV högtalare (inbyggda i TV:n) samt trådlösa Asus lurar, så det är nog mina högtalare som är begränsade skulle jag gissa

Ska prova koppla in riktiga högtalare.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag har bara TV högtalare (inbyggda i TV:n) samt trådlösa Asus lurar, så det är nog mina högtalare som är begränsade skulle jag gissa

Ska prova koppla in riktiga högtalare.

Och jag ska testa tvärtom.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag har verkligen skitkul med F1 23, till skillnad mot förra årets kassa upplaga... Det tröttnade jag snabbt på.

Har kapat TC helt och det kunde jag bara drömma om i F1 22, så traction är mycket mycket bättre i årets. Breaking Point är riktigt kul också.

5/5 från mig.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Fusk online då? Tidigare spel saknade helt anti cheat.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Trist att det saknas äldre bilar.
Hade gärna sett flera modeller från tiden när dom hade V10or och inte dagens symaskiner.

Automobilista 2 är spelet för dig. Om du spelar på PC, vill säga.

Medlem

Förresten, finns det någon aktiv/hyfsat aktiv Discord eller liknande för F1 här på FZ?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Automobilista 2 är spelet för dig. Om du spelar på PC, vill säga.

Faktiskt inte tänkt på det spelet alls! Såg att det fanns en demo på Steam, så får bli att testa!
Tack för tipset

Redaktör
Skrivet av Holonyaa:

Faktiskt inte tänkt på det spelet alls! Såg att det fanns en demo på Steam, så får bli att testa!
Tack för tipset

Det är ruskigt bra med vissa bilar och banor.


signatur
Medlem
Skrivet av Chicobello:

Automobilista 2 är spelet för dig. Om du spelar på PC, vill säga.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ruskigt bra med vissa bilar och banor.

Måste säga att jag är ruskigt imponerad över Automobilista 2!
Ska väl nämnas att jag bara kör med gamepad(xbox kontroll) men tycker att känslan är något alldeles extra!
Grymt sugen på ratt igen av någon anledning haha!

Stort tack för tipset återigen

1
Skriv svar