Fight stick till Ps5 - Omöjligt att få tag på i Sverige?

Medlem
Fight stick till Ps5 - Omöjligt att få tag på i Sverige?

Hej!

På senare tid har jag blivit allt mer sugen på att ge fighting spel en ärlig chans. Fighting spel som E-sport är grymt kul att följa men vill också ge mig in i spelandet själv. Framför allt är tanken att lira SF6 som mitt main spel och för detta behöver jag en arcade stick, har provat att lira med ps5 kontrollen men det går helt enkelt inte, det kopplar inte att göra half circles osv med en D-pad. Men som med allt i Sverige som inte är mainstream så verkar det helt omöjligt att få tag i en vettig arkad sticka till ps5. Victrix skickar inte utanför USA, Hori Alpha verkar helt slut/flera månader bort innan den kommer in i lager, Qanba är onödigt dyra för vad man får osv. Någon som har några tips? Sitter du med en grym arkad sticka som du kan tipsa om? Hjälp mig!

Medlem

Ett alternativ kan vara att skaffa Wingman FGC och köpa valfri kompatibel arkadsticka.

https://www.brookaccessory.com/products/wingmanfgc/index.html

Medlem

Har du mycket pengar så finns ju hori stickan på cdon (computersalg) för 5328. Lite överpris kanske. Men lagren borde väl fyllas på någon gång. Street fighter kanske har tömt dem tillfälligt.

1
Skriv svar