45+ timmar spelade av Zelda: Tears of the Kingdom, hur ser dina siffror ut?

Redaktör
Ponny
45+ timmar spelade av Zelda: Tears of the Kingdom, hur ser dina siffror ut?

Nu har det gått elva dagar sedan releasen av Zelda: Tears of the Kingdom vilket innebär att vi kan se en ungefärlig siffra på hur länge vi spelat (om du började spela på releasedagen, vill säga). Jag fick beskedet "Played for 45 hours or more". Man kan lugnt säga att jag gjorde det mesta av den här långhelgen.

Det är typ omöjligt att sia om hur långt jag kommit men om jag höftar... en sjättedel? Eller en femtedel? Svårt att säga. Kan det bli så att jag klockar in på 250 timmar. Känns... stort. Å andra sidan lade jag 150 timmar på Breath of the Wild, så omöjligt är det inte.

Hur många timmar har du (hittills) lagt på Tears of the Kingdom?

signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Inte börjat än.
Köpte spelet (kunde inte hålla mig) fast jag håller på med chained echoes fortfarande.
Men sen beslutade jag mig för att skippa köra det på Switch och välja PC ist så håller på med moddar så det är 👌 när man väl börjar

Vill också försöka fixa om det går att synca saves mella pc och steam deck.

Medlem

Hojta om du behöver lite hjälp att få igång det på datorn @anon_1399, dock är guiderna ganska fina och hyffsat enkla att följa. Har lirat 50+ timmar på datorn nu och tror jag är mot slutet ish, kanske. Men har massor av sidequests kvar, spelet tar aldrig slut i princip

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Hojta om du behöver lite hjälp att få igång det på datorn @Molotov, dock är guiderna ganska fina och hyffsat enkla att följa. Har lirat 50+ timmar på datorn nu och tror jag är mot slutet ish, kanske. Men har massor av sidequests kvar, spelet tar aldrig slut i princip

Jag tror jag har det på det klara.
Jag använder Yuzu och fick igång spelet. Fungerade bra men rullade i 30FPS.
Ska lägga in 60FPS. Nå andra moddar som gör snyggare texturer har jag inte hittat.

Medlem

Kör på switch oled handheld med grip, vilken fröjd och upptäckarglädje det är!
20h-ish så bara skrapat på ytan än.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

TotK låg och väntade på mig när jag kom hem från Aurora-23.
Fast det gjorde även min sambo och dotter... Så det blev inte mycket spelande under långhelgen.

Kommer lätt att lägga 100+ timmar på det dock.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Har spelat det som en galning, och kollade nu på min profil, och jo, det står "Played for 95 hours or more". Har väl gjort dom flesta helgedomspussel, men annars så är det en hel del som kvarstår.

Medlem

Spelat ungefär 31 timmar och är snart klar med eldtemplet. Har riktigt kul med spelet men skulle nog inte gå så långt som att kalla det för ett mästerverk.

Gen
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hojta om du behöver lite hjälp att få igång det på datorn @Molotov, dock är guiderna ganska fina och hyffsat enkla att följa. Har lirat 50+ timmar på datorn nu och tror jag är mot slutet ish, kanske. Men har massor av sidequests kvar, spelet tar aldrig slut i princip

Tips på hur man förbättrar de gräsliga skuggorna?
Kört runt två timmar med målet att köra klart de första shrines.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu har det gått elva dagar sedan releasen av Zelda: Tears of the Kingdom vilket innebär att vi kan se en ungefärlig siffra på hur länge vi spelat (om du började spela på releasedagen, vill säga). Jag fick beskedet "Played for 45 hours or more". Man kan lugnt säga att jag gjorde det mesta av den här långhelgen.

Det är typ omöjligt att sia om hur långt jag kommit men om jag höftar... en sjättedel? Eller en femtedel? Svårt att säga. Kan det bli så att jag klockar in på 250 timmar. Känns... stort. Å andra sidan lade jag 150 timmar på Breath of the Wild, så omöjligt är det inte.

Hur många timmar har du (hittills) lagt på Tears of the Kingdom?

60 timmar ca.
Inte gjort så mycket av main story än, vattentemplet och vindtemplet klart. Satsat på att låsa upp hela kartan, shrines och leta skatter samt tidnings-grejen. Flera riktigt kluriga skattjakter har spelet, vilket är välkommet. Känns som side quests är enormt mycket bättre än i Botw. Gillar också karaktärsprofilerna och att det finns mycket mer bakgrundshistorik att läsa på sig om. Känns dock som jag bränner mycket tid på bara ströva runt, i andra open world-spel blir det mycket mer fast travel.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tips på hur man förbättrar de gräsliga skuggorna?
Kört runt två timmar med målet att köra klart de första shrines.

Jag pmar dig min modlista

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

70 timmar eller mer spelade. Nu har jag inte spelat något idag (ännu) och jag började sent på kvällen/natten på releasedagen, men det är ändå 70 timmar över 10 dagar så i snitt 7 timmar om dagen. Hur jag hunnit med detta är en gåta. Eller kanske inte, då det blev en och annan sen natt fram till 3-4-tiden på morgonen trots att jag haft jobb dagen efter. Härligt. Inte sedan PS1-tiden det blivit flera helnattare med ett spel av den här sorten för mig. Nej, inte ens BotW fångade mig på riktigt samma sätt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Å andra sidan lade jag 150 timmar på Breath of the Wild

170 timmar med BotW för mig.

Vad jag vill minnas så tog detta mig ganska lång tid dock. Flera månader. Att jag redan, efter drygt 10 dagar, är uppe i 70 timmar med TotK säger väl något i sig.

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Jag pmar dig min modlista

Kan gärna ta en modlista också

Medlem

Blev drygt 150h totalt, eftertexterna rullade i morse.
Blev ju en del side-quests som lämnades kvar, men kände att jag vill börja spela nått annat i huvudsak nu när Zelda varit mitt primära spel nästan hela maj och juni. Blev 24 hjärtan, all stamina man kan, 98 shrines, 150-någonting korok seeds...och viktigast så alla större side-adventures avklarade. Får hoppas Nintendo pular med ett stort DLC som kommer långt fram, typ sent nästa år eller så, då man kan tänkas vara sugen på att ta äventyret en gång till.

1
Skriv svar