Microsoft vinner rond 2 mot FTC - Överklagan avslås

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Länka gärna, eller än bättre infoga en video, så vi kan se då. För vi är uppenbarligen fler som behöver bättre förståelse för vad du försöker förklara.

Tyckte deras presentation nu i somras verkade väldigt lovande för fler och bättre spel! Sen är det väl hög tid att de höjer piskan för fler av sina studios som mest tycks ligga och slumra. För vad är meningen med att köpa studios om du inte låter dem arbeta för dig och leverera bra spel också?

Ja det tycker jag också. Hoppas nu Starfield blir riktigt bra, det känns som att det behövs för att bryta den negativa tonen som finns/funnits kring Xbox senaste tiden, en liten nystart typ.😊

Avstängd

Hittar inte video tyvärr. Men Microsoft tjänar ju på varje användare som använder deras servrar i alla fall.

Så deras program fungerar. Kan gissa det är dom bygger upp information dom säljer och tjänar en massa pengar på anonser. Då kan man spela gratis vissa spel då det ger information vilka spel vi spelar och dom kan sälja det till annonsörer m.fl

Detta är bara min gissning hur dom tjänar på varje användare när vi inte pratar om dessa pengar vi betalar varje månad.

Sen får Microsoft mer pengar om vi använder deras servrar 2tim istället för 10min varje dag.

Som sagt bara hört att dom sagt att Microsoft tjänar pengar genom att användarna är online på deras servrar. Någon mer information har jag inte.

Då borde det betyda att Microsoft tjänar mer pengar om jag är online 2tim istället för 2min varje dag.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hittar inte video tyvärr. Men Microsoft tjänar ju på varje användare som använder deras servrar i alla fall.

Så deras program fungerar. Kan gissa det är dom bygger upp information dom säljer och tjänar en massa pengar på anonser. Då kan man spela gratis vissa spel då det ger information vilka spel vi spelar och dom kan sälja det till annonsörer m.fl

Detta är bara min gissning hur dom tjänar på varje användare när vi inte pratar om dessa pengar vi betalar varje månad.

Sen får Microsoft mer pengar om vi använder deras servrar 2tim istället för 10min varje dag.

Som sagt bara hört att dom sagt att Microsoft tjänar pengar genom att användarna är online på deras servrar. Någon mer information har jag inte.

Då borde det betyda att Microsoft tjänar mer pengar om jag är online 2tim istället för 2min varje dag.

Inget illa ment nu Jontebula men du borde vara långt mer sparsam med att gå ut med information om du inte vet om det stämmer eller ej, bara ett gott råd.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det tycker jag också. Hoppas nu Starfield blir riktigt bra, det känns som att det behövs för att bryta den negativa tonen som finns/funnits kring Xbox senaste tiden, en liten nystart typ.😊

Starfield verkar ju bli galet bra! Nästan som fem spel i ett! Ja det lär bli något utav deras räddning! En otrolig nystart!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Starfield verkar ju bli galet bra! Nästan som fem spel i ett! Ja det lär bli något utav deras räddning! En otrolig nystart!

Ja vi får se hur det blir, hoppas det blir bra och får fina omdömen!

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hittat inte min video..
Men Microsoft tjänar inte på att varje användare deras servar efter som dom är ju också sina egna användare av sina egna servrar...
Och dom tjänar inga pengar alls på att du använder deras servar genom att du spelar mer

Medlem

Man får ett bra skratt när man läser dessa kommentarer

För övrigt så ser det ut att bli en fördröjning ett par dagar/veckor innan de kan avsluta affären

Medlem
Skrivet av jontebula:

Free2play-spel är gratis att spela online för att Sony/Microsoft och spelutvecklarna vet att mer spelare ger mer mer intäkter från mikrotransaktioner. Win-win för båda och då står Microsoft/Sony glatt för server-kostnaderna.

Eventuellt så betalar utvecklarna Sony/Microsoft en avgift för att spelet inte ska kräva något abonnemang för att spelas online.

Avstängd
Skrivet av ninjalulz:

Man får ett bra skratt när man läser dessa kommentarer

<Uppladdad bildlänk>

För övrigt så ser det ut att bli en fördröjning ett par dagar/veckor innan de kan avsluta affären

Vadå? Ska ju vara klart imorgon ju den 18 juli.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Vadå? Ska ju vara klart imorgon ju den 18 juli.

Det var väl tänkt så tidigare men ser inte ut som att Microsoft vill exkludera UK för att affären skall gå i hamn denna vecka.

https://www.reuters.com/markets/deals/microsoft-uk-ask-two-mo...

Medlem

Gillar att Nintendo verkar få alla spel från ABK medan Sony "bara" får CoD! Så förhoppningsvis får Switch Diablo IV "snart"

Avstängd
Skrivet av ninjalulz:

Det var väl tänkt så tidigare men ser inte ut som att Microsoft vill exkludera UK för att affären skall gå i hamn denna vecka.

https://www.reuters.com/markets/deals/microsoft-uk-ask-two-mo...

Då kanske det löser sig imorgon då och Microsoft köper Activision/Blizzard vilket jag tror. Är imorgon och inte om 2mån. Microsoft har redan en lösning dom är typ 99.9% säkra CMA godkänner. Jag tror CMA kommer att godkänna imorgon.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stämmer inte. Ju mer vi använder deras servrar ju ner drar Microsoft in. Så dom kan tillåta Fortnite m.m och låta spelare spela gratis och endå dra in en massa pengar.

Fel, det kostar pengar för MS om vi använder deras servrar för spel, dock kan dom få in pengar från andra företag om andra företag hyr serverkapacitet av MS och använder sig av deras infrastruktur. Dock är detta en aningen rörigare än själva spel-delen då både MS och Sony köper tjänster av varandra (och många andra), framförallt om man räknar med allt annat dessa båda bolag sysslar med..

Pengar från spelare får MS in via prenumerationer och microtransaktioner.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Fel, det kostar pengar för MS om vi använder deras servrar för spel, dock kan dom få in pengar från andra företag om andra företag hyr serverkapacitet av MS och använder sig av deras infrastruktur. Dock är detta en aningen rörigare än själva spel-delen då både MS och Sony köper tjänster av varandra (och många andra), framförallt om man räknar med allt annat dessa båda bolag sysslar med..

Pengar från spelare får MS in via prenumerationer och microtransaktioner.

Tack för svar.👍

Skriv svar