Steam visar snart om spel stödjer Playstation-kontroller

Robot
Steam visar snart om spel stödjer Playstation-kontroller

Du kan sortera fram spel med Dualsense-stöd om du vill.

#dualsense, #dualshock, #playstation, #steam


Medlem

Hoppas att Native PS-spel får Dualsense funktioner som på PS5, med feedback rumble.

Som på Stray då när du klöser så känner du klöset eller spinnet.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Hoppas att Native PS-spel får Dualsense funktioner som på PS5, med feedback rumble.

Som på Stray då när du klöser så känner du klöset eller spinnet.

Ja det är vad jag förstått möjligt med samma haptic feedback på PC med kontrollen. Det är upp till speltillverkaren att lägga in det stödet.
Jag tror bla Returnal har det.
Själv använder jag xbox kontrollen men kansle borde använda PS5 kontrollen lite också

Tycker annars sättet som trigger-knappen fungerar passar bättre på motion sense kontrollerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Hoppas att Native PS-spel får Dualsense funktioner som på PS5, med feedback rumble.

Som på Stray då när du klöser så känner du klöset eller spinnet.

Nu kommer ju inte Stray från playstation.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu kommer ju inte Stray från playstation.

Men det stödjer funktioner som erbjuds via Dualsense.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spännande. Kanske kan bli något istället för min trogna Xbox kontroll. Jag får dock vänja mig med layouten på ps i så fall. Jag upplever att vänster analog sitter fel för mig...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Spännande. Kanske kan bli något istället för min trogna Xbox kontroll. Jag får dock vänja mig med layouten på ps i så fall. Jag upplever att vänster analog sitter fel för mig...

Har själv inga problem med layouten på knappar och spakar. Spelat PS sedan ps3 men PS5ans dualsence är inte skön för mina händer. För bullig eller vad man ska säga. De borde släppa en mindre typ en dualshock 4 med Dualsence teknologi.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är vad jag förstått möjligt med samma haptic feedback på PC med kontrollen. Det är upp till speltillverkaren att lägga in det stödet.
Jag tror bla Returnal har det.
Själv använder jag xbox kontrollen men kansle borde använda PS5 kontrollen lite också

Tycker annars sättet som trigger-knappen fungerar passar bättre på motion sense kontrollerna

Tror det är två-tre spel åtminstone som stödjer haptic feedback å sådär, var för mig nya HZD till PC hade stödet och var det Metro också?

Men hade ju gärna sett att samtliga spel som är från Playstation som har det som tillslut kommer till PC också tar med stödjet, jag menar, om spelet redan är byggt med tekniken så borde det väl inte vara jättesvårt att ta med det även till PC releasen?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Spännande. Kanske kan bli något istället för min trogna Xbox kontroll. Jag får dock vänja mig med layouten på ps i så fall. Jag upplever att vänster analog sitter fel för mig...

Det är nog mest en vanesak. Jag har kört mycket med båda och när jag inte har använt den ena på änge så dröjer det kanske någon timme innan det känns ok.

1
Skriv svar