Bugg sänker äldre PS3:or

KoP
Medlem
Skrivet av markus:

Rätt åt sony nördar xbox 360 Rules the world!Q

Väx upp för fan.

Medlem
Skrivet av markus:

Rätt åt sony nördar xbox 360 Rules the world!Q

Hehe. Ja man märker ju vilken målgrupp 360 riktar sig till med tanke på ditt inlägg.

_78
Medlem

Skaffade God of war collection i fredags för att komma in i serien innan 3:n kommer. Innebär detta att man inte bör lira ngt idag även om den laddar fram saves som vanligt fast resten tycks strula?

signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Inaktiv
Skrivet av sebrock:

Bara det är back on track till torsdag och BF:BC2 så är jag glad.

a precis + på den:D tycker synd om sony. de kommer nog få lite skit för de här.

Medlem
Skrivet av hvfan:

Läste på ett forum nu att det var den 2mars i singapore nu och det funkade inte än. Så tro ej det kommer funka efter tolv.

Läste nånstans innan att alla klockor e synkade efter amerikansk tid o därefter ställs dom efter vilken tidzon den befinner sig i, så klockan måste slå 00.00 där först innan nån går igång.

Medlem
Skrivet av _78:

Skaffade God of war collection i fredags för att komma in i serien innan 3:n kommer. Innebär detta att man inte bör lira ngt idag även om den laddar fram saves som vanligt fast resten tycks strula?

Vi sitter i samma sits! Vet inte om man vågar spela ifall det blir något strul med save-filerna. Kan kanske bli något konstigt med filerna om inte datum stämmer.

Började spela på "fel" konto och kom en bra bit in i spelet. Kopierade då över filerna till mitt vanliga konto, men det ville inte funka. Jag kunde starta spelet och ladda den senaste save-filen. Dock gick det inte att spara eftersom filerna tillhörde ett annat konto.

Medlem

Ja som vissa skrev tidigare, bäst för de att det funkar tills på torsdag iaf! Bad Company 2 måste ju spelas..

_78
Medlem

Riktigt surt, verkligen längtat idag på jobbet efter att få dra igång gow igen.......

signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

såg på kotaku.com

anyway, ps3 models detected so far:

CECHA01 - affected
CECHC04 - affected
CECHE01 - affected
CECHG01 - affected
CECHG04 - affected
CECHH01 - affected
CECHK01 - affected
CECHK04 - affected
CECHL01 - not affected
CECHL04 - not affected
CECHP01 - not affected

frågan är hur bra det stämmer

ditt modellnummer sitter på undersidan av ps3an

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag har gamla orginalmodellen med PS2-stöd osv. Det blir till att lämna den avslagen tills detta är löst hehe. Vill *icke* att den buggar ur och blir obrukbar. =P

signatur
Inaktiv

Det är inget farligt att ha på sitt ps3 fast det inte funkar.

Medlem

Frågan är hur man kommer att lösa detta problem. Man kan ju inte släppa en patch då ingen kan komma ut på PSN. Att släppa en patch på nätet som folk får kopiera över till sin ps3a via datorn känns inte heller som ett alternativ då man inte kan ställa detta som krav på sina kunder. Enda möjligheten som jag ser det är om man lyckas hitta en lösning som redan finns i Playstationet.

Medlem

haha men va i hela.. känner jätte mycket för er som har spel och vill spela! Jag sitter här med en slim med inga spel (pengabrist), vill nästan skicka min slim så ni kan spela era nya spel

signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av bondmaster:

såg på kotaku.com

CECHA01 - affected
CECHC04 - affected
CECHE01 - affected
CECHG01 - affected
CECHG04 - affected
CECHH01 - affected
CECHK01 - affected
CECHK04 - affected
CECHL01 - not affected
CECHL04 - not affected
CECHP01 - not affected

Har CECHL04 på min och den fungerar precis som vanligt än så länge.

Medlem
Skrivet av j4ger:

haha men va i hela.. känner jätte mycket för er som har spel och vill spela! Jag sitter här med en slim med inga spel (pengabrist), vill nästan skicka min slim så ni kan spela era nya spel

Kan pm´a min adress åt dig.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av h3adache:
Skrivet av bondmaster:

såg på kotaku.com

CECHA01 - affected
CECHC04 - affected
CECHE01 - affected
CECHG01 - affected
CECHG04 - affected
CECHH01 - affected
CECHK01 - affected
CECHK04 - affected
CECHL01 - not affected
CECHL04 - not affected
CECHP01 - not affected

Har CECHL04 på min och den fungerar precis som vanligt än så länge.

Samma modell här tydligen, själv inväntar jag att allt är utrett innan jag startar min. Har ändå inget jag känner för att spela på den för stunden ändåså.

Hoppas detta reder ut sig snart nog för er andra iallafall.

signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Frågan är hur man kommer att lösa detta problem. Man kan ju inte släppa en patch då ingen kan komma ut på PSN. Att släppa en patch på nätet som folk får kopiera över till sin ps3a via datorn känns inte heller som ett alternativ då man inte kan ställa detta som krav på sina kunder. Enda möjligheten som jag ser det är om man lyckas hitta en lösning som redan finns i Playstationet.

Man behöver inte komma åt PSN. Internet funkar som vanligt...
Fort det finns en ny patch så kommer du ändå inte in på PSN förens du har uppdaterat.

Medlem

Förstår inte hur man kunnat göra en sådan gigantisk miss!

Hemma med sjuk unge, och satte på ps3an imorse och märkte att alla nerladdade spel (som jag betalt för!) är helt oanvändbara...har haft PS3an sen den kom, och har sjukt mycket saves jag verkligen inte vill bli av med.

Trophies bryr jag mig inte så mycket om, men det finns ju många som är galna i sånt och det kan ju inte vara kul om de buggar ur.

Bedrövligt att Sony inte lyckats få det att fungera än.

Har alltid klagat och gnällt på min 360, har haft ring of death som alla andra och så, PS3an har alltid känns så sjukt mer stabil
och pålitlig vilket jag alltid framhävt.

Detta går ju rakt ut genom fönstret nu, rrod är totalt oacceptabelt men man får ju faktiskt en ersättningskonsol och alla saves finns kvar.

Tycker det här är ännu värre då det påverkar otroligt många, och att folk verkligen riskerar att förlora sina saves, trophies, nedladdade spel etc.

Riktigt jäkla pinsamt av Sony, vilken dunderblunder!!

Får verkligen hoppas att de löser detta omedelbart och att alla saves och grejer finns kvar..

Förväntar skojarna sig att man ska springa och köpa en slim nu eller? Eller byta ut sin orginal?
Aldrig, inte en chans att jag vill förlora bakåtkompabiliteten.

Medlem

Spännande, hur ska det här sluta?

Medlem

Ok, det var jobbigt när stats-servern till bf:bc1 kraschade.. Men nu kan man ju inte spela nåt! Guäh.. vad ska stilla min abstinens nu? Heroin??

signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Jag kan spela spel som stöder trophies men några spel funkar bara inte och Crash Commando har gått in i trial mode. Lite synd men kunde vara värre. Hoppas bara inte troferna försvinner från några spel.

Medlem

Aj då. Då blir det att inte starta PS3an ikväll. Skönt att Heavy Rain redan är avklarat så man slapp lida av väntan tills allt detta är fixat.
Lånade dock Assassins Creed 2 av en polare på jobbet idag, vilket jag hade sett fram emot att spela ikväll.

Medlem

Jag har CECHL03 och fungerar fortfarande perfekt.

Inaktiv
Skrivet av DirtyAnders:

Kikat på kommentarerna på nyheter/artiklar för andra system än PS3? Det brukar vara betydligt hårdare kommentarer där, och då ofta från PS3-folket.

Ber om ursäkt då, drar lite förhastade slut satser
Men PSN verkar annars vara uppe igen, har de fixat sig för folk eller?

Medlem

skitirriterande. jag trodde det bara va jag så jag gick så långt att jag återställde hela skiten så nu har jag inga sparade filer kvar...

Medlem

Sweet redemption. Nu kanske, kanske så kommer PS3-fanboys att tänka sig för innan de börjar tjata om RROD.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Sweet redemption. Nu kanske, kanske så kommer PS3-fanboys att tänka sig för innan de börjar tjata om RROD.

Ärligt talat så tycker jag att du är lika mycket en "fanboy" som de som tjatar om RROD när du slänger ur dig barnsliga saker som "sweet redemption".

Du gillar uppenbarligen 360:n, har du på något sätt fått upprättelse för någon form av tidigare skändning nu när PS3:an åkt på en dunderblooper?

Som jag tidigare sa själv så äger jag båda konsolerna och 360n har strulat mycket som för de flesta men är ändå den jag spelar mest på.

PS3:an har varit hur stabil som helst fram tills detta, men detta är ju ingen småsak direkt och i min mening värre än RROD som jag sa tidigare.

Får bara hoppas att det löser sig snart då många är drabbade, sedan kan kidsen sitta och skrika "XBOX RULES!" och på något sätt njuta av när konsolen de inte äger har problem..riktigt barnsligt är vad det är, bara låta dem hållas..:)

Medlem

Hoppas det fixa sig snarast för er. Sitter inte själv på en PS3 men jag kan förstå frustrationen.

Skiter fullständigt i xbox vs PS, gamers unite.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Xboxen gick sönder igår och detta idag, vafan ska jag inte få spela något alls

Medlem

Har inte märkt något öht med min gamla ps3 (första, 60-giggarn) mer än jag fick ominstallera Brütal legend, fast saven var ju kvar så det var la skit samma.

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Skriv svar