I princip bekräftat: The Elder Scrolls VI blir pc- och Xbox-exklusivt
Jag hoppas att det blir PC & Xbox exklusivt tror det behövs lite konkurrens där ute för att hålla en viss nivå. Med tanke på PlayStations dominans är det nog bara nyttigt att inte alla storsäljare kommer till PlayStation så fera köper Xbox! Då kanske Sony börjar svettas och gör sig av med Jim Ryan också det skulle långsiktigt gynna alla som spelar Playstation. Win Win. Tror dock 2026 är för tidigt Elder Scrolls VI blir nog ett nästa generations spel.
... det väntas komma under 2026 eller senare.
Han hävdade även att spelet är minst fem år bort.
"Minst fem år bort" innebär tidigast 2028... vilket rent tekniskt är 2026 eller senare, men samtidigt kanske lite förvirrande. 😃
Men i det här fallet litar jag mer på Phil än skriftliga dokument. Tidigast 2028 känns mer troligt.
Extra! Extra! Extra!
Super Mario Bros 69420 är Nintendo Exklusivt!
Shocking Pikatchu-face
Dålig analogi.
Mario som varumärke togs fram av Nintendo själva och har aldrig lämnat Nintendo. Elder Scrolls togs fram av Bethesda för tre decennium sedan (30 år) och har nyligen köpts av Microsoft eftersom att Microsoft själva har stora problem att komma på nya IPn på egen hand för att lyckas släppa spel.
Så man köper befintliga IPn och stänger in dem på sin konsol platform. Det enda som räddar dem från att det skall vara mer liv runt detta är att de faktiskt fortfarande släpper de IPn de köper på PC. Men det spelar ingen roll hur mycket man sminkar en gris. En gris är fortfarande en gris.
Platformsexklusiva lir som inte varit platformsexklusiva om inte någon betalat för det är alltid röva för oss konsumenter. Finns inget att hylla här.
Det är en helt annan sak när man som platformsinnehavar skapar ett IP själv från grunden. Då hade det inte funnits annars.
Är väl både rätt och fel när det gäller Elder Scrolls. Morrowind var Xbox exklusivt, Oblivion var exklusivt 1 år till xbox.
Skyrim var det första som inte hade någon typ av exklusivitet. Så man skulle nog kunna säga att det är lite som Final Fantasy som hoppar fram och tillbaka.
Men jag håller med, även om jag själv kommer spela det på PC så tycker jag att Elder Scrolls borde fortsätta vara multiplattform.
Ja vad ska man säga.. saknar man kompetensen får man väl köpa den.
Gäller ju alla bolag som betalar lön. Ingen kompetens hade stannat utan pengar.
"Minst fem år bort" innebär tidigast 2028... vilket rent tekniskt är 2026 eller senare, men samtidigt kanske lite förvirrande. 😃
Men i det här fallet litar jag mer på Phil än skriftliga dokument. Tidigast 2028 känns mer troligt.
Medhåll. Tidigast 2028 känns logiskt.
Vore väl att ta i att vänta till 11 november 2033 (Skyrim släpptes ju 11/11 2011, medan Starfield planerades till 11/11 2022). OT: kände mig plötsligt väldigt gammal. 🙃
En Bamseponny av folket
Medhåll. Tidigast 2028 känns logiskt.
Vore väl att ta i att vänta till 11 november 2033 (Skyrim släpptes ju 11/11 2011, medan Starfield planerades till 11/11 2022). OT: kände mig plötsligt väldigt gammal. 🙃
11/11/33 confirmed!
Är väl både rätt och fel när det gäller Elder Scrolls. Morrowind var Xbox exklusivt, Oblivion var exklusivt 1 år till xbox.
Skyrim var det första som inte hade någon typ av exklusivitet. Så man skulle nog kunna säga att det är lite som Final Fantasy som hoppar fram och tillbaka.
Men jag håller med, även om jag själv kommer spela det på PC så tycker jag att Elder Scrolls borde fortsätta vara multiplattform.
I hear you. Men Morrowind skulle aldrig ha kunnat släppts till PS2 och PS3:an var skräpdålig för optimering och multiplattform. Jag drar nog skulden på Sony där med PS3:an, PS2:an var en bra konsol men betydligt mindre kraftfull än Xbox.
Gäller ju alla bolag som betalar lön. Ingen kompetens hade stannat utan pengar.
*noterar att det inte finns några anmärkningsvärda skillnader mellan att anställa människor som att köpa upp hela företag*
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Förstår inte varför detta är en nyhet. De äger ju Bethesda nu så det är väl inte märkligt?
Tycker däremot det är väldigt konstigt hur gamingmedia verkar allt jämt tyst över det faktum att MS egna Phil uttryckt sig i nu läckta e-mail konversationer att de borde (igen) försöka köpta Nintendo men även Valve.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
*noterar att det inte finns några anmärkningsvärda skillnader mellan att anställa människor som att köpa upp hela företag*
Ja så är det de får ju lite mer om de köper ett bolag istället för att bara ”sno” folket/kompetensen.
Om Sony ska få göra det, då ska Microsoft också få göra det
(Konsoll exklusivitet + PC)
För skulle vara gött att få dessa spel på Xbox också
Horizon, God of War, Uncharted, Ratchet, Death Stranding, The Last of Us, Spider-Boi, Days Gone, Detroit Become Human
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"