2.0 släppt till Cyberpunk 2077 – det här är nyheterna!

Robot
2.0 släppt till Cyberpunk 2077 – det här är nyheterna!

En ny början för CD Projekts jätterollspel.

#cyberpunk-2077


Medlem

Med dessa stora ändringar; hur många nya buggar har introducerats? Några hunnit testa ute i stugorna?

Medlem

Köpte geforce now ultimate i 1 månad för detta!
Ska testa hur bra det funkar och vill köra igenom spelet på nytt med allt på högsta

Uppdatering: Kört via geforce now i några timmar och är helt fantastiskt! Det är som man kör lokalt får bara 10ms latens från deras server och kör allt på högsta utan problem. Är över min förväntan hur bra det skulle vara!

Medlem

Ser riktigt mycket fram emot expansionen. Blir en ny svärdsvingande V som går snabbt fram och hackar upp fienderna i småbitar.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Karmak:

Köpte geforce now ultimate i 1 månad för detta!
Ska testa hur bra det funkar och vill köra igenom spelet på nytt med allt på högsta

Yer, de ska ju uppdatera med stöd för DLSS 3.5 och så vidare för spelet med inom kort. Jag ska köra färdigt Starfield först men CP77 blir näst på listan. Hype!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Peppad!
Väldigt kul att de har gjort om så mycket och lagt in nytt. Kommer nog kännas som ett nytt spel nästan med alla dessa uppdateringar. Trots skavanker så har jag alltid tyckt om spelet och gjort ett par omspelningar med olika builds.
Ska göra en ny omspelning nu med 2.0. Blir ett köp av expansionen när jag är klar om uppdateringen känns bra och vill ha mer.
BG3, Zelda och Sea of Stars får vänta

Redaktör

Genomgången av 2.0 finns nu även som video (av @Wakkaah):


signatur
Medlem

Vad är grejen med wanted? Kan man råna som i GTA / RDR eller är det liksom bara för skoj när man vill skapa kaos?

Ett bra spel men var inte jätteimponerad vid launch utöver det grafiska, ska bli kul att testa detta igen!

Medlem

Drar ner på gog just nu, ska bli kul att få uppleva


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sitter och läser igenom changelogen och det är ju lite sorgligt att det tagit dom nästan tre år att fixa såna här saker.

Men ska iallafall bli kul att återvända till spelet och se hur det fungerar nu. Kanske lyckas man ta sig till slutet den här gången.

Medlem

Körde runt 36 timmar, fram till sista missionet som av någon anledning aldrig blev gjort, när det kom. Buggigt och ojämn frame rate men hade kul. Tog ner 2.0 samt nya Nvidia drivers nyss och de har verkligen pillat och fixat till saker för det flyter fin fint nu, även fast jag kör i 2160p jämfört med 1440p som tidigare.

En sak som jag verkligen tror kommer göra skillnad, som jag egentligen inte tänkte på vid release (för jag har för mig den inställningen fanns då med) är att man kör utan "damage numbers". Gjorde detta i Diablo 4 och det blev betydligt roligare när man slipper sa alla siffror flyga runt och ta bort "känslan" på nåt sätt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Spelade igenom spelet och älskade det från start till mål. Antagligen något fel på mig 😊

Medlem

Okej, jag kommer nog ge detta en ny och ärlig chans nu. Har kvar spelet på PS4 trots pengarna tillbaks back in the day men har precis fått en PS5 så jag kan uppgradera till den versionen.

Om jag förstår det rätt har ju CDPR revanscherat sig ganska kraftigt sedan release.

Medlem

Största lyftet blir nog DLSS 3.5, där man byter ut traditionella denoisers mot ray reconstruction.

Fixar en stor del av problemen som traditionella denoisers ofta kan ha, med ostabil bildkvalitet och diverse stora och små artefakter, vilket nu delvis kan fixas med ray reconstruction.

Rätt sjukt hur långt vi kommit senaste åren med ray tracing och AI-beräkningar i spel.

Intressant det här! Jag tyckte tematiken och berättandet var superbt. Ska bli spännande att se hur ändringarna påverkar upplevelsen när man testar ny build.

Moderator
Skrivet av Bergsby:

Spelade igenom spelet och älskade det från start till mål. Antagligen något fel på mig 😊

Jag håller med. Älskade varje minut!

Medlem

Köpte det till Xboxen nu igen så kommer spela efter jag spelat klart Sea of Stars


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Väntat på rätt tillfälle att ta mig an Cyberpunk 2077. Nu, med den nya superpatchen samt rea i Xbox-butiken, kändes det som att det var läge att slå till.

Ska bli kul att se om detta är något för mig.

Avstängd

RT overdrive är läskigt snyggt!

Medlem

Är verkligen blown away av 2.0 .. Jag hatade verkligen spelet vid release och var så besviken på hur buggigt och ,, hemskt det var.
Har spelat ikväll 4 timmar och vill bara fortsätta spela.

Kanske inte ska jämföra med Starfield men fasen så mycket bättre spel. Bara alla cutscenes hur dynamiska dom är, karaktärer rör sig, det händer saker .. I starefield står dom på samma ställe och glor på dig O__O

Oj, fråga till folket.
Jag blev väldigt peppad efter första trailern, sucker för cyberpunk generellt och Shadowrun i synnerhet.
När det senare visade vara i fps-vy blev jag väldigt skeptisk. Sen var det bli katastrofdåligt på konsol vid release.
Har allting blivit dramatiskt bättre? Spelar på PS5.
Kan det vara värt att köpa nu med nya expansionen?
Eller ska man kanske vänta på en rejäl rea?

Medlem

Jag lade 206h vid releasen och har inte rört det sen dess men ska bli kul att återuppta det igen.

Skribent

Hur är 2.0 på konsol, XSX/PS5? Några förbättringar i FPS, grafik?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det är verkligen natt och dag jämfört med pre-2.0.
Enbart till det bättre skulle jag säga också. Kör Series X med Fidelity och det ser riktigt bra ut med.
Full speed ahead i helgen!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Hur är 2.0 på konsol, XSX/PS5? Några förbättringar i FPS, grafik?

Framedropsen man kunde förut ibland är helt borta för min del och tycker att grafiken är mer välpolerat och flyter på bättre än förut! Trodde inte du kunde göra sån skillnad på den här uppdateringen men helt ärligt så känns spelet faktiskt färdigtutvecklat och klart.

Sen är ju skill tree och vapnen/armor omgjorda så man behöver sätta sig in 10-15 minuter för att förstå hur det är uppbyggt numera.

Innan tyckte jag att spelet var 7,5/10 men efter uppdateringen får det 9/10

Inaktiv

Vad kör ni för grafikinställningar?
Har det mesta på Ultra och tycker det ser ut som skit. Blurrigt och jävligt. Texturerna ser ut som white noise.
Balanserad DLSS. Får runt 65fps.
Ökar jag DLSS till quality så det ser skarpare ut hamnar jag på 35fps och det orkar jag inte med.

Edit: Det var visst bara i början fps'en var knasig. Kan köra på Quality DLSS nu på runt 60-70. Då ser det helt ok ut. Inte så fint som vissa vill påstå kan jag tycka, men riktigt bra.

Skribent
Skrivet av BrokenCow:

Framedropsen man kunde förut ibland är helt borta för min del och tycker att grafiken är mer välpolerat och flyter på bättre än förut! Trodde inte du kunde göra sån skillnad på den här uppdateringen men helt ärligt så känns spelet faktiskt färdigtutvecklat och klart.

Sen är ju skill tree och vapnen/armor omgjorda så man behöver sätta sig in 10-15 minuter för att förstå hur det är uppbyggt numera.

Innan tyckte jag att spelet var 7,5/10 men efter uppdateringen får det 9/10

Sweet. Tack för svar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det känns väldigt mycket mer levande att stöka runt/råka fucka upp nu, kul faktiskt att springa och gömma sig. Känns som att AI generellt är aggressivare också. Typ de känns Inte lika mycket som överdesignade arketyper? Kanske inbillat, men känns nice än så länge.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det fick bli ett köp till slut. Blev på GOG. Med denna uppdateringen och GFN Ultimate så kan jag lira det laggfritt på Raytracing Overdrive med maxade inställningar i stadiga 60FPS (ser 90FPS men TV:n stödjer bara 60 så). Helt sjukt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är väl femtielfte gången jag hör att dom har "fixat det". Spelade förra sommaren då dom skulle ha "fixat det" och det sög något så ofantligt på alla sätt och viss. Några veckor efter jag spelade klart det så kom det en ny patch där dom "fixade det". Och nu ett år senare när dom vill ha lite uppmärksamhet för sitt nya DLC med en ny hollywood skådis så har dom "fixat det" igen.

Blir så trött och besviken på alla inblandade, mängden uppmärksamhet som ges till dom här klåparna som nu har spenderat 3 år att jaga funktionalitet som gta kloner lyckades leverera 20 år seda. Man häpnar!! Spelare får den kvaliteten dom konstant visar sig förtjäna.

12
Skriv svar