Sea of Thieves ska äntligen få ett privat spelläge

Robot
Sea of Thieves ska äntligen få ett privat spelläge
Medlem

Underbart, blir till att dra igenom ett par års content nu då. Har varit riktigt roligt att se PvP-spelarna gråta över detta under dagen.

International
Man of Mystery

Ja, äntligen! Nu kanske man äntligen kan återvända till Sea of Thieves. Kul spel men man blir så jävla trött på alla psykopatgankers som bara ser spelet som ett sätt att få jävlas med andra..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Nu var det vääldigt länge sen jag spelade sea of thieves, men det känns som lite går förlorat om man ska köra ensam/crew utan andra mänskliga mot/med-spelare ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Nu var det vääldigt länge sen jag spelade sea of thieves, men det känns som lite går förlorat om man ska köra ensam/crew utan andra mänskliga mot/med-spelare ?

Eller? Nöjet för mig har alltid varit att springa runt och söka skatter och annat kul. PvP-delen var ofta bara dryg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller? Nöjet för mig har alltid varit att springa runt och söka skatter och annat kul. PvP-delen var ofta bara dryg.

Finns det ai båtar man kan stöta på samma sätt som man kan stöta på spelare nu?
Tänkte annars blir ju båten bara ett fraktskepp och inget piratskepp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Nu var det vääldigt länge sen jag spelade sea of thieves, men det känns som lite går förlorat om man ska köra ensam/crew utan andra mänskliga mot/med-spelare ?

Det beror nog helt på spelaren. Gillar man interaktioner med andra riktiga spelare och spänningen med att kunna bli påhoppad så lär man tycka att mycket går förlorat. Tycker man mest att det är jobbigt att spelare kan dyka upp när som helst och göra livet surt för en så lär det vara mycket välkommet att slippa det.

eld
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det beror nog helt på spelaren. Gillar man interaktioner med andra riktiga spelare och spänningen med att kunna bli påhoppad så lär man tycka att mycket går förlorat. Tycker man mest att det är jobbigt att spelare kan dyka upp när som helst och göra livet surt för en så lär det vara mycket välkommet att slippa det.

Jobbigaste med capture the flag i spel är när de andra spelarna kommer och dödar en så man tappar flaggan 🥲

Men skämt o sido, spelet är fortfarande okej även när man kapar det elementet, kanske inte lika långlivat dock, folk vill ha kul på sina egna sätt!

Medlem

Tror det kan öka försäljningen en hel del eftersom det med senaste tidens singleplayer släpp visat att den marknaden är mycket större än vad stora utgivare trott där det förmodligen är många som hållt sig ifrån köp bara för det endast varit multiplayer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Finns det ai båtar man kan stöta på samma sätt som man kan stöta på spelare nu?
Tänkte annars blir ju båten bara ett fraktskepp och inget piratskepp

Tror inte det. Men de flesta skippade ju PVP-delen ändå så för många var det aldrig ett piratskepp i alla fall. Ingen större skillnad med andra ord


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jag tycker det är kul med PVP i spelet när man inte blir gankat och andra spelare kör "fair". Men det ska bli kul att kunna spela lite lugnare och köra en crew med familjen.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Yes! Äntligen! Som jag väntat på detta


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Finns det ai båtar man kan stöta på samma sätt som man kan stöta på spelare nu?
Tänkte annars blir ju båten bara ett fraktskepp och inget piratskepp

Jag gillar att kunna välja. Spelar med min fru ibland, och eftersom hon verkligen inte är gamer så blir vi massakrerarde varje gång vi möter andra människor. Skönt att kunna välja bort det.


signatur
Medlem

Bra att veta med Safer Seas är att man bara får 30% av pengarna och xp hos de olika faktionerna.
Samt att maxlevel är 40.

Men ska helt klart spela detta med barnen och de gånger jag bara vill leta fisk.
för det finns inget värre än att fiska och hela tiden vara orolig för att bli attackerad.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror inte det. Men de flesta skippade ju PVP-delen ändå så för många var det aldrig ett piratskepp i alla fall. Ingen större skillnad med andra ord

Finns massvis med AI skepp, men inga "mänskliga" utan allting är skelett.


signatur

I drank what?

Medlem

Alltså, gillar det inte egentligen. Men sedan så spelar jag inte längre, då jag tycker att spelet har blivit allt för PvE fokuserat, och har för mycket innehåll.

Tyckte spelet var som bäst när den var en riktig sandlåda där spelarna var den drivande kraften bakom spelupplevelsen.

Medlem

Efterlängtat! Tycker om att bara glida runt och upptäcka, inget intresse av PVP och efter att ändå försökt slåss tillbaka kan jag konstatera att jag är totalt värdelös 😅 Så när man sen blir gankad så har det förstört intresset för min del vilket har varit synd på ett väldigt vackert och mysigt spel

Medlem

Dom borde göra ett nytt pvp läge också, som typ har någon som helst morot utöver kosmetika.
Personligen hade jag hellre sett ett mer oförlåtande spelläge där man uppgraderar skepp och personlig loot och kan förlora allt.
Alá tarkov, eve online, hunt showdown, dayz etc. Dessa hjärtinfarkts pvp spel har denna aspekt.

Sea of thieves är överlag rätt så hit and miss för mig, även om det i grunden är ett snyggt och stämningsfullt spel så tycker jag den centrala delen i ett pirat spel, loot, är otroligt lackluster. Bryr mig inte ens om skatterna i spelet, dom leder ju ingenvart ändå.

Det må vara många som inte har något intresse av pvp'en som den är, det har inte jag heller fastän jag gillar pvp.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Dom borde göra ett nytt pvp läge också, som typ har någon som helst morot utöver kosmetika.
Personligen hade jag hellre sett ett mer oförlåtande spelläge där man uppgraderar skepp och personlig loot och kan förlora allt.
Alá tarkov, eve online, hunt showdown, dayz etc. Dessa hjärtinfarkts pvp spel har denna aspekt.

Sea of thieves är överlag rätt så hit and miss för mig, även om det i grunden är ett snyggt och stämningsfullt spel så tycker jag den centrala delen i ett pirat spel, loot, är otroligt lackluster.

Ja, man kan befinna sig på peaceful waters, men dom sötrsta looten finns på contested waters.
Blir precis som spelen du beskriver


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, man kan befinna sig på peaceful waters, men dom sötrsta looten finns på contested waters.
Blir precis som spelen du beskriver

Fast det blir det ju inte för att guldet används endast till kosmetika. För mig blir det att man krigar över loot som inte har något riktigt gameplay syfte och därmed rätt så ointressant.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Fast det blir det ju inte för att guldet används endast till kosmetika. För mig blir det att man krigar över loot som inte har något riktigt gameplay syfte och därmed rätt så ointressant.

Jo men om det var mer än bara kosmetiskt menade jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta är ju najs ju! Har haft väldigt många roliga stunder med mycket skratt och elände ihop med brorsan och folk från alla världens hörn när jag lirat detta.

Medlem

Tycker det är en jättebra lösning. Är själv inte så bra på PvP, men det ger extra spänning att alltid behöva ha kikaren på horisonten. Men detta sänker tröskeln för de som vill börja spela, och själv kommer jag säkert att sitta i privata lobbyer ibland när jag spelar med systersonen.

Ibland vill man ta det lugnt, andra dagar står man i fören med kniven mellan tänderna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Tycker det är en jättebra lösning. Är själv inte så bra på PvP, men det ger extra spänning att alltid behöva ha kikaren på horisonten. Men detta sänker tröskeln för de som vill börja spela, och själv kommer jag säkert att sitta i privata lobbyer ibland när jag spelar med systersonen.

Ibland vill man ta det lugnt, andra dagar står man i fören med kniven mellan tänderna.

Tänker också att det ger en liten inlärningsprocess för ens besättning så man kan hinna spela in sig lite med varandra innan man ger sig ut på PVP-vatten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äntligen! Andra spelare är sällan ett problem för mig, men när det väl händer så är det bara störigt, och då är det bra att det går att spela själv.

Medlem

Det är jävligt välkomna nyheter.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Hela reddit kommer explodera nu. När nån frågar om ett privat spelläge så blir den personen påhoppad med fula ord, kallad för mes, idiot, fegis osv. "It will never happen. The game is called sea of thieves and not sea of teddybears" klassik reddit anda med tangentbordskrigare som beter sig som små barn. Jag spelar online själv och har besegratt bra många crews själv.

Men jag kommer självklart att testa privat session också och bara glida runt på vågorna och njuta utan att springa runt med kikare hela tiden fram och tillbaka. Alla spel borde ha privat och online. De som älskar att köra pvp och raida varandra och sånt kan då göra det i lugn och ro med varandra och den som vill bara finnas i spelvärlden och softa, kan också göra det.

Tror en hel del blir mer sura på att lätta mål försvinner för dom klarar inte själva att attackera en båt med ett crew, så det är enklare att sttackera ensamseglare med ett crew istället. Kanske. Jag bara spekulerar.

Som en annan skrev här i tråden. Det är kul med pvp i SOF. Faktiskt. Men det dryga är dessa spawn-killing. Att man blir jagad runt hela kartan i 2 timmar för att böi spawn dödad hela tiden suger. När man väl hamnar i underläge så blir det jobbigt att ta sig ur det, då de som vinner blir blodtörstiga och vägrar sänka skeppet, dom vägrar att plundra. Dom ska bara spawn döda. Då måste man själv tillslut sänka sitt skepp och starta någon annastans. Önskade mer att man slogs, blev sänkt och aå var det inget mer med det.

Medlem

Är inte halva meningen med dem här typen av spel att attackera noobs? På det här sättet så kommer du bara möta grupper eller svettisar. Ha ha skulle aldrig göra det så länge jag inte spelar med en av mina något onda söner(när det gäller spel). Då är det rust regler som gäller i det mesta.....

Ambassadör
Xbox

Bästa nyheten på länge.

Sea of Thieves har en väldig massa content som nu blir betydligt roligare att ta del av. Alla Tall Tales t.ex. Även om progression är nerfat i Safer Seas-delen så är det fortfarande en rejäl dos äventyr som blir tillgängliga.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Är inte halva meningen med dem här typen av spel att attackera noobs? På det här sättet så kommer du bara möta grupper eller svettisar. Ha ha skulle aldrig göra det så länge jag inte spelar med en av mina något onda söner(när det gäller spel). Då är det rust regler som gäller i det mesta.....

Började lira online -96 då 25 år gammal och då hjälpte man "noob:sen " till att bli bättre spelare så alla kunde få ut det mesta av spelet online.
När lunajstojmajna dök upp med pappas gamla dator online så blev scenen annorlunda, inte sämre men annorlunda. Idag mer än ett halvsekel gammal så uppskattar jag att ett så pass fint spel som SoT kan erbjuda ett "singel player" läge.
Det borde fler onlineinriktade spel göra för de går miste om merförsäljning till stofiler som mig

12
Skriv svar