Starfield-förseningen var en "katastrofal situation" för Game Pass, enligt Phil Spencer

Robot
Starfield-förseningen var en "katastrofal situation" för Game Pass, enligt Phil Spencer

Detta via ett – rätt gissat – läckt mail.

#starfield, #xbox, #xbox-game-pass


Medlem

Förseningen var kanske tråkig men den var värd det
Starfield är det enda jag spelat dem senaste 2 veckorna och kommer fortsätta långt framöver.

Medlem

Dom var tvungen att optimera spelet för den semaste hårdvaran så det presterar på topp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är trött på jobbet. Lägger mig inte precis i tid sen spelet släpptes 🙃

Medlem
Skrivet av blackidus:

Förseningen var kanske tråkig men den var värd det
Starfield är det enda jag spelat dem senaste 2 veckorna och kommer fortsätta långt framöver.

Det borde nog snarare försenats sisådär 10 år ytterligare.
Starfield är riktigt jävla tråkigt att spela
(och då är oblivion, morrowind, skyrim, fallout 3 och vegas bland mina topp 10 spel ever)

Nä jävlar vilket skitspel dom lyckades veva ihop den här gången.

Medlem

Oof :/


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ändå ganska skönt att det hände. Det finns för mycket att spela. Hinner ju inte klart innan det kommer nytt, stort, måste spel spela.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det borde nog snarare försenats sisådär 10 år ytterligare.
Starfield är riktigt jävla tråkigt att spela
(och då är oblivion, morrowind, skyrim, fallout 3 och vegas bland mina topp 10 spel ever)

Nä jävlar vilket skitspel dom lyckades veva ihop den här gången.

Samma här, Skyrim och Oblivion hör nog till mina allra mest spelade spel. Men jag ser framför mig att jag kommer troligen spendera ännu mer tid i Starfield.

Men det verkar ju som man sett i tidigare diskussioner som att man antingen älskar det eller hatar det.
Tur man får tycka olika 🙂

Medlem

Borde försenats minst ett år till så att det åtminstone fungerar för huvud taget på en nextgen pc...

Medlem
Skrivet av Lofa:

Borde försenats minst ett år till så att det åtminstone fungerar för huvud taget på en nextgen pc...

Funkar ganska felfritt för min del

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Funkar ganska felfritt för min del

Även för många andra är det felfritt men det verkar vara icke felfritt för lika många, det är nog så det är, det blir nästan lite ”överflödigt” att kommentera det.

Medlem

Hade gärna tagit Dying Light 2 på Gamepass osv men helt ärligt behöver jag faktiskt bara 1 spel och det är Starfield! Allt annat är numera ointressant 🙂

Skrivet av Lofa:

Borde försenats minst ett år till så att det åtminstone fungerar för huvud taget på en nextgen pc...

Har du ett RTX 5090?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag är trött på jobbet. Lägger mig inte precis i tid sen spelet släpptes 🙃

Och man måste hinna klämma in lite innan jobbet också. Så försent i sängen och upp förtidigt :/

phi
Medlem

Kan det vara därför som spelet blev en fast travel-simulator? Det hade i alla fall kunnat förklara varför Bethesda gjort så många korkade designval och varför spelet känns ofärdigt (nu syftar jag inte på alla buggar).

Medlem
Skrivet av phi:

Kan det vara därför som spelet blev en fast travel-simulator? Det hade i alla fall kunnat förklara varför Bethesda gjort så många korkade designval och varför spelet känns ofärdigt (nu syftar jag inte på alla buggar).

Jag är otroligt glad att dom valde att använda så mycket fast travel. Att flyga från och landa på en planet är något jag tyckt varit roligt de första fem gångerna och sedan velat skippa helt. Nu får jag ju komma direkt till berättelserna och rollspelande är i dessa, vilket är det jag vill med ett spel från dom.

phi
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag är otroligt glad att dom valde att använda så mycket fast travel. Att flyga från och landa på en planet är något jag tyckt varit roligt de första fem gångerna och sedan velat skippa helt. Nu får jag ju komma direkt till berättelserna och rollspelande är i dessa, vilket är det jag vill med ett spel från dom.

Jag tycker väl inte att själva berättandet någonsin har varit Bethesdas starka sida. För mig har deras spel mer handlat om frihet att utforska världen som de skapat och i den rollspela sin karaktär lite som man vill. Det finns inte i Starfield enligt mig och all fast travel tar en ifrån utforskandet och friheten och istället blir det att man hoppar mer eller mindre direkt från ena halvkassa dialogen till den andra, lootar lite skräp, säljer skräpet, tillbaka in i en meny. Rinse and repeat.

Men tur är väl att vi alla gillar olika!

Medlem
Skrivet av phi:

Jag tycker väl inte att själva berättandet någonsin har varit Bethesdas starka sida. För mig har deras spel mer handlat om frihet att utforska världen som de skapat och i den rollspela sin karaktär lite som man vill. Det finns inte i Starfield enligt mig och all fast travel tar en ifrån utforskandet och friheten och istället blir det att man hoppar mer eller mindre direkt från ena halvkassa dialogen till den andra, lootar lite skräp, säljer skräpet, tillbaka in i en meny. Rinse and repeat.

Men tur är väl att vi alla gillar olika!

Nu har jag inte spelat starfield men det förloppet låter standard bethesda.
Men jag håller med. Gör man ett rymdspel borde man om man vill kunna flyga i rymden eller i luften på planeterna ochbatt det blir meningsfullt.
Men jag förstog nästan att rymden blir bara en kuliss. Mycket skitsnack från bethesda som vanligt om man fick den uppfattningen.
Bethesda har en sån stor fanbase som försvara snestegen så det spelar endå ingen roll.

Själv blir det att vänta en längre tid innan man ev spelar. Bra moddar och ett vr läge ör vad jag hoppas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Lofa:

Borde försenats minst ett år till så att det åtminstone fungerar för huvud taget på en nextgen pc...

Vad är det som inte funkar hos dig? Just den tekniska biten är en av grejerna som jag tycker fungerar bra med spelet då jag ännu inte stött på grafiska eller tekniska problem som gör det ospelbart. Däremot är den konstanta stutter man får när man går ur menyn ett gissel men tydligen finns det mods för det (!). I mitt fall behövde jag däremot en DLSS och FG mod då min CPU flaskar GPUn.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag är otroligt glad att dom valde att använda så mycket fast travel. Att flyga från och landa på en planet är något jag tyckt varit roligt de första fem gångerna och sedan velat skippa helt. Nu får jag ju komma direkt till berättelserna och rollspelande är i dessa, vilket är det jag vill med ett spel från dom.

Hade gått att göra en del av gameplay eller story. Om man vill åka fort så använder man warpdrive och teleportering eller liknande.
Med modern hårdvara så hade detta förmodligen också kunnat göras helt utan loading screen.

Sömlös rymd RPG vore väl drömmen. Vet inte riktigt vilken nivå No Man Sky ligger på, men de är väl närmast än så länge.

Hade varit coolt med ett rymdspel i Majoras mask stil, där man hade en begränsad tid på sig och det händer saker i universum eller solsystemet. Då skulle man kunna komma till en planet som är utplånad för att sedan resa tillbaka i tiden(till början av cykeln) och använda sina färdigheter som man får med sig för att ta sig dit tidigare då den inte är utplånad. Tillexempel genom att man har bättre övertalningsförmåga(än första varvet) så man kan övertala någon tidigare att åka resa med dig till planeten.

Medlem

Spännande som alltid. Det är en sak man säger utåt, när alla ändå förstår att sanningen internt är nått helt annat.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Har du ett RTX 5090?

Haha, nej... men önskar man hade råd med det den dagen, drömma kan man ju

Var mer en ordvits som uppenbarligen försvann lite. Todd pratade om att Starfield är ett nextgen-spel och om det hade varit sant så är min nuvarande dator mer än väl en nextgen pc

Oavsett så ska min dator gott och väl räcka till, men även på low settings så är jag genuint orolig för datorns hälsa då jag aldrig hört fläktarna gå så hårt innan (visste inte ens att dom kunde )... och kan stänga av värmen i rummet, det fixar datorn

Fläktarna får till och med jobba hårt när jag bara startar spelet och är i startmenyn... what?!

Sen får jag ofta tipset att köra moddar som kanske kan lösa problemet, men det känns bara fel. Är inte moddarna som ska fixa ett spel som uppenbarligen släppts för tidigt. Moddar kör jag gärna sen när spelet är klart, men då för att lägga till, ta bort, förändra spelet till något bättre

Så om själva spelet är bra eller dåligt kan jag inte säga något om ännu då jag knappt spelat. Men har förstått att det är väldigt kluvna åsikter just nu.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hade varit coolt med ett rymdspel i Majoras mask stil, där man hade en begränsad tid på sig och det händer saker i universum eller solsystemet. Då skulle man kunna komma till en planet som är utplånad för att sedan resa tillbaka i tiden(till början av cykeln) och använda sina färdigheter som man får med sig för att ta sig dit tidigare då den inte är utplånad. Tillexempel genom att man har bättre övertalningsförmåga(än första varvet) så man kan övertala någon tidigare att åka resa med dig till planeten.

Har du spelat Outer Wilds? Det är åt det hållet du beskriver.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Funkar ganska felfritt för min del

Bara älskar dom här svaren som alltid dyker upp när ett spel har prestandaproblem.

Jag har inga problem, således finns inga problem...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du spelat Outer Wilds? Det är åt det hållet du beskriver.

Nepp, får kolla upp det🙂
Har hört namnet och sett det flyga förbi på någon presentation, men inte mycket mer.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det borde nog snarare försenats sisådär 10 år ytterligare.
Starfield är riktigt jävla tråkigt att spela
(och då är oblivion, morrowind, skyrim, fallout 3 och vegas bland mina topp 10 spel ever)

Nä jävlar vilket skitspel dom lyckades veva ihop den här gången.

Hur kan du isåfall tycka att Starfield är tråkigt? Fallout3/vegas är ju totala cancer-spel i jämförelse?

1
Skriv svar