Ubisoft om molnrättigheterna till Activisions spel: "När det tar fart kommer det gå snabbt"

Robot
Ubisoft om molnrättigheterna till Activisions spel: "När det tar fart kommer det gå snabbt"
Medlem

Hur gick det med nft för Ubisoft?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hmm, å vad ska de göra efter de femton åren? M$ kommer knappast låta dem behålla den gottepåsen om det ens blir av.

Geeks Gaming

Jag säger inte att tanken är fel men det känns som att allt Ubi gör nu för tiden är bara….fel

Man kan inte göra originella och nyskapande spel, deras klientsatsning var sådär, nft och nu startar man molnsatsning sisådär 5-7 år efter konkurrenterna?

Nja, känns som ett svart hål (igen)

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag säger inte att tanken är fel men det känns som att allt Ubi gör nu för tiden är bara….fel

Man kan inte göra originella och nyskapande spel, deras klientsatsning var sådär, nft och nu startar man molnsatsning sisådär 5-7 år efter konkurrenterna?

Nja, känns som ett svart hål (igen)

Nya Assassins creed verkar ju gå åt rätt håll i alla fall.

Medlem

Hur kan Ubisoft bli av med Yves Guillemot? Hur kan MAssive bli av med Ubi? Herregud vilken nolla han tycks vara.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Underbart hur spekulationsdominot är igång. OM Microsoft köper ActiBliz så händer detta, detta och detta. Grunden till luftslottet är lagt högt och investeringarna kan spekuleras i redan igår.

Medlem

Alltså är tanken att Ubisoft ska ha exclusive rätt till att streama Activision spelen?

För 21 febuari på Twitter (X) så skrev Phil spencer.

"We have signed a 10 year agreement with NVIDIA that will allow GeForce NOW players to stream Xbox PC games as well as Activision Blizzard PC titles, including COD, following the acquisition. We´re committed to bringing more games to more people – however they choose to play."

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nya Assassins creed verkar ju gå åt rätt håll i alla fall.

Tiden får utvisa hur det blir med Mirage, men det känns inte riktigt som att gå tillbaka till ett gammalt koncept heller är helt rätt drag, speciellt när det är ett nedskalat spel i mellanbudget-segmentet (förmodligen för att vara spelbart på iPhone 15). Det känns som att de istället behöver något rejält för att ge dem en uppsving.

Gen
Medlem
Skrivet av alias:

Hur kan Ubisoft bli av med Yves Guillemot? Hur kan MAssive bli av med Ubi? Herregud vilken nolla han tycks vara.

Helt ärligt borde CEOs för de flesta stora publishers dra men det känns bra att börja med Yves och Bobby Kåtick.

1
Skriv svar