Resan från level 1 till 100 ska bli 40 % snabbare i Diablo IV

Robot
Resan från level 1 till 100 ska bli 40 % snabbare i Diablo IV

Så att fler kan ta sig ända in i mål.

#Blizzard, #Diablo-4


Medlem

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Medlem

Diablo 4 har varit avinstallerat sedan länge hos mig, otroligt tråkigt spel.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Det undrar jag med. Om MS lyckas baxa in det i gamepass någon gång så spelar jag nog det, men inte annars.

Medlem

Hoppas det inte gäller svårighetsgraden för det var det jag gillade med D4 att det var svårare. D3 var för lätt och därmed blev det tråkigt snabbt. Detta kräver lite mera vilket jag gillade .

Kör gärna season 2 .

Medlem
Skrivet av Hullken:

Det undrar jag med. Om MS lyckas baxa in det i gamepass någon gång så spelar jag nog det, men inte annars.

Nä floppade gjorde det inte. Skulle säga det var mera ett lyft. Kommer säkert bli bättre när det släpper på steam också

Medlem

https://www.wowhead.com/diablo-4/news/diablo-4-season-2-seaso...

Definitivt många steg i rätt riktning men tyvärr för lite för sent för att jag ska installera D4 igen. Några tusen timmar i D3 men kanske bara hundra i D4 så näh, väntar några år tills de gjort en No Man Sky (r) eller Cyberpunk 2077 (tm) och släpper en expansion.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Det behövs flera förbättringar på flera punkter. Looten skulle behöva en förändring. Det är också för liten stash och lite andra QoL som att kunna byta spec på ett någorlunda smidigt sätt än nu.
Nu har nog dom allra flesta spelat klart säsong 1 och då finns det typ inget att göra. Om någon vecka drar säsong 2 igång och då kommer antalet spelare öka igen.
Så var det i stort sett hela tiden med Diablo 3 och i viss mån även i Diablo 2 med ladder-systemet.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Nej det är inte kasst. Spelet är jätte bra fram tills man klarat av storyn och nått lvl ca 60-70 därefter så märker man snabbt att det inte finns någon poäng att spela vidare då det inte finns något spec mål tex fler bossar osv. Detta är just vad de försöker lösa i säsong 2. Jag själv slutade spela efter att ha klarat av storyn.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Jag har aldrig brytt mig om level i Diablo-spelen. De spelar ju ingen roll om man ska klara av spelet, vilket är meningen. Sedan avinstallerar man det. Det där med att spela om samma spel flera gånger fattar jag inte.

Skrivet av pazu:

Jag har aldrig brytt mig om level i Diablo-spelen. De spelar ju ingen roll om man ska klara av spelet, vilket är meningen. Sedan avinstallerar man det. Det där med att spela om samma spel flera gånger fattar jag inte.

Skulle nog vilja påstå att Diablo alltid gått ut på att nöta och grinda efter bättre gear för att klara svårare dungeons/rifts/torments.
Storyn är liksom i baksätet. Men varje säsong tillför en ny mindre story samt ny spelmekanik för just den säsongen.

Man kan ju jämföra med ett racingspel. Vad är det för kul att köra runt på samma banor hela tiden?
Kanske för att få tillgång till bättre bilar och slipa varvtider. Smaksak helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Det värsta är att endgamet som var helt förfärligt gjort. Sen massa småsaker.

Att spela igenom storyn och lite efter första gången var fantastiskt. Sen efter det är det dött och otroligt jobbigt att spela.

De ville göra ett segare diablo, vilket typ ingen ville
Ett arpg ska vara snabbt med massa monster man köttar. Så nu försöker de ändra på allting för att få det som typ diablo 3 är.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Nä floppade gjorde det inte. Skulle säga det var mera ett lyft. Kommer säkert bli bättre när det släpper på steam också

Dem tappade runt 93% av sin spelarbas fram till säsong 1.

Det kallar jag för en flopp.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Nej det är inte kasst. Spelet är jätte bra fram tills man klarat av storyn och nått lvl ca 60-70 därefter så märker man snabbt att det inte finns någon poäng att spela vidare då det inte finns något spec mål tex fler bossar osv. Detta är just vad de försöker lösa i säsong 2. Jag själv slutade spela efter att ha klarat av storyn.

Jag hade också önskat fler unika items. Det hade gjort grinden lite mer spännande, liknande d2 där man kunde jobba mot ett specifikt item länge och blev lycklig när det släpptes. I d4 finns det alldeles för få (alltså på tok för få, de skulle behöva mångdubbla antalet) och att grinda för någon procent bättre i nån stat är inte alls lika kul som att leta efter SuperDuperMonsterDödarSvärdet och äntligen se det droppa.

Jag kommer säkert spela lite sporadiskt framåt, men annars väntar jag nog på expansionerna då jag tyckte spelet var grymt när jag körde storyn osv.

Medlem

Problemet är inte att det tog lång tid, eller inte, att nå lvl 100. Problemet var att det fanns inget egentligen att göra från sisådär lvl 70 och uppåt. Spelet slutar vid lvl 60-70.

Gnällkuk

Diablo 4 måste i nuvarande form ses som en flopp. Är det ett dåligt spel? Absolut inte! Kampanjen är kul, lång och vi bjuds på fantastisk musik och grafik med en absurd detaljnivå.

Problemet är end-game och vad folk förväntar sig och vill ha. Kampanjen spelar ju alla igenom och "sen börjar spelet". Här var det tydligt att de absolut inte hunnit så långt som de borde/ville. Den myriad av förändringar vi ser nu inför S2 är en rätt tydlig markör. Tyvärr verkar man inte ha lärt sig speciellt mycket från D3, vi ligger i ungefär samma situation nu som med D3 när det släpptes.

Jag tror absolut vi kommer att få ett bra spel i slutändan men jag tror precis som med D3 att många känner sig lite brända och kanske inte kommer att återvända. Jag är optimistisk eftersom jag är ett stort fan av serien och älskade D3 efter RoS, men det känns som att det är desperat hos Blizzard när man nu redan börjar sälja spelet på Steam och har cross-progression samt crossplay. Inget dåligt, men det hade knappast skett om spelet var poppis från start.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av Babakunde:

Dem tappade runt 93% av sin spelarbas fram till säsong 1.

Det kallar jag för en flopp.

Dom siffrorna är från en youtubevideo (The Comeback Kids) utan någon som helst källa till just det påståendet (i övrigt en bra video).
Ingen kan se hur många som spelar spelet (på alla plattformar) utom Blizzard själva.
Självklart har många spelare tagit en paus innan nästa säsong börjar.
Man kan dock tydligt se hur intresset minskat radikalt på Twitch.

Spelet har ändå sålt runt 10 miljoner exemplar hittills, så flopp? Nja, inte riktigt.

Gen
Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Det fick ju finfina betyg och gillades av många när det släpptes. Tyckte själv storyn var bra, grafiken bra, ljudet bra, intressant tagning på skills osv. Mitt första problem var att när man närmade sig lvl 50 så blev man allt svagare då looten inte var bättre, däremot scalade alla monster till ens lvl så man var vek och allt gick segt. Så efter storyn skulle man ta sig vidare till T3 vilket var en riktigt stor tröskel (för mig iaf) i svårighetsgrad. Därefter påbörjades resan mot att hitta bra items och lyckas rolla om dem vilket kräver massor med pengar vilket i sin tur kräver grind. Levla gick allt långsammare och när man hade bra pelj på T3 skulle man vidare till T4 vilket var ytterligare en stor tröskel att ta sig över. Att bli lvl 100 insåg man skulle ta mängder med timmar utan någon egentlig belöning.

Jag lirade inte Säsong 1 men tydligen nerfades typ alla, det blev ännu svårare att nå 100 och ja, allt blev segare och mer långdraget och det var nog det som fick de flesta att lämna.

Tror Blizzard är lite rädda för PoE2 som verkligen ser fantastiskt ut på alla sätt. Jag avskydde 1an pga alla överkomplicerade system så frågan är om något gjorts åt saken i 2an eller om det helt enkelt ska vara ett djupt spel (som tex LoL vs DOTA 2)

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Skulle nog vilja påstå att Diablo alltid gått ut på att nöta och grinda efter bättre gear för att klara svårare dungeons/rifts/torments.
Storyn är liksom i baksätet. Men varje säsong tillför en ny mindre story samt ny spelmekanik för just den säsongen.

Man kan ju jämföra med ett racingspel. Vad är det för kul att köra runt på samma banor hela tiden?
Kanske för att få tillgång till bättre bilar och slipa varvtider. Smaksak helt enkelt.

Jag gillar inte bilspel heller. Känns så onödigt att lägga tid på att spela om samma banor om och om igen.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Problemet är inte att det tog lång tid, eller inte, att nå lvl 100. Problemet var att det fanns inget egentligen att göra från sisådär lvl 70 och uppåt. Spelet slutar vid lvl 60-70.

Så lustigt för jag tyckte spelet var som en tutorial fram till level 60, då det är först nån gång där diverse mekanismer aktiveras för att ta del av "roligare" content. Det i sig tar en jäkla tid om man inte kan lägga hundratals timmar eller framförallt tycker det är för tråkigt per timme.

Jag var redan uttråkad av att spela till level 60 med en karaktär så min resa slutade där och behövde aldrig genomlida mer av spelet men om spelet slutar där då är det verkligen ett stort problem, för det kändes aldrig som det började innan heller.

Förstår inte hur Blizzard kan missat hur tråkigt det här spelet var. Att så mycket grind med så lite reward godkändes kommer jag nog aldrig förstå mer än att spelet är live service, och då gör man så.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Alla spelade 37 timmar om dygnet och sedan tröttnade. Vilket inte är så konstigt om man nöter så hårt.

Precis som med alla MMOs som släppts. Samma gäng av folk. Nöter som fan sen klar efter en månad. Vidare till nästa spel.

Oftast inte fel på spelen i sig.

Medlem

Hösten är här och jag har precis installerat Diablo IV! Verkar lovande än så länge men tycker att röstskådespeleriet är lite krystat ibland. Men har typ lirat 30 minuter så ska inte säga för mycket.

Medlem

🤮 När jag är på 100 då är spelet klart.

Första WOW verkade nice, tog iafl några månader har jag hört att maxxa.

Medlem

Detta är inte konstigt. De tjänar mer pengar på personer som har nått Max level, detta ser man i många MMORPG spel, speciellt i Free to Play, där det gäller att spelarna når Max level så enkelt och snabbt som möjligt.

Medlem

Kommer till Steam samma dag!

Medlem

Alltså grind är ju en del av charmen! Alla ska inte få allt. Vill ingen kämpa för något längre?

Jag spelade D2 stenhårt, inte lyckades jag bli level 99 för det.

Medlem

Grund-gameplayet är det väl inget större fel på?

Det som är ivägen är ju att man inte blir lika taggad på loot eftersom de bl.a. gjort så man kan plocka ut unique:s attribut och klistra på annat + inte hunnit skapa content för alla som hunnit igenom kampanjen. Jag har inte hunnit igenom själv, men har heller inte hittat det där suget att spela vidare pga att allt känns lite för konstlat och just att looten är så otroligt intetsägande i dagsläget.

EDIT: Glömde helt bort att skriva att ta sig snabbare till ett tomt end game känns därför lite konstigt?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Så lustigt för jag tyckte spelet var som en tutorial fram till level 60, då det är först nån gång där diverse mekanismer aktiveras för att ta del av "roligare" content. Det i sig tar en jäkla tid om man inte kan lägga hundratals timmar eller framförallt tycker det är för tråkigt per timme.

Jag var redan uttråkad av att spela till level 60 med en karaktär så min resa slutade där och behövde aldrig genomlida mer av spelet men om spelet slutar där då är det verkligen ett stort problem, för det kändes aldrig som det började innan heller.

Förstår inte hur Blizzard kan missat hur tråkigt det här spelet var. Att så mycket grind med så lite reward godkändes kommer jag nog aldrig förstå mer än att spelet är live service, och då gör man så.

Jag spelade ungefär fram till lvl 60 på min första karaktär men då blev det riktigt roligt när jag började låsa upp lite roliga paragonegenskaper som förändrade spelet rätt så mycket!

Kommer nog absolut börja nu igen på säsong 2 med en ny klass, spelade druiden först sen necron på säsong 1. Tänker testa alla klasser!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Slutade spela efter gear nerfen, fick aldrig något gear som var bättre än det jag redan hade. Så efter det hade man ingen motivering att spela.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd
Skrivet av Therant:

Jag har verkligen ingen kol här, men floppade det här spelet? Megahype innan släppet (som med alla AAA spel). Sen tjat i en vecka efter ungefär. Och nu känns det tvärdött. Var spelet kasst, eller var det överhypat, som så brukligt. Jag har själv inte spelat så är bara intresserad av statusen på spelet.

Kolla det här YT klippet som jag snubblade över igår, han förklarar varför det är en flopp. Tappat 99% av spelare sen start tydligen, jag hade ingen aning då jag inte spelat spelet: https://youtu.be/2uEKI_u4eMQ?si=8Zofj6c5V6O-jkOP


signatur

Todd Howard is a Cunt

12
Skriv svar