Geforce Now prishöjs kraftigt i november

Robot
Geforce Now prishöjs kraftigt i november
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ultimate ökar från 199 till 349 kr/mån

Stämmer det? I pristabellen ni har på bilden står det 259kr.

Medlem

Ska bli intressant och se vad nästa höjning blir på Gamepass, detta kanske bara är början?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ska bli intressant och se vad nästa höjning blir på Gamepass, detta kanske bara är början?

Om/när de höjer hoppas jag de bryter ut xcloud till en egen del. Vissa vill ju bara ha xcloud och andra har inget behov av det alls.

Medlem

Hahahhahaa.

nvidia gör en rekordvinst, aldrig skådade försäljningssiffror och ökade inkomster och vinster någonsin.

Men de priserna de valt är så pass höga att korten har slutat att sälja.
Så vad gör man istället för att sänka priset?
Jo sätt dem i ett datacenter och nästan dubbla priset på streamingen

Nästa kort blir amd oavsett vilket. Precis som många av oss lämnade intel för att vi var trötta på en 3% prestandaökning per generation tills dess att amd kunde konkurrera och då hittade de över 100% ökning på bara 3 generationer i bakfickan....

är så trött på att vara mjölkad av alla storbolag som bara ökar vinsterna för att det känns gott.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Stämmer det? I pristabellen ni har på bilden står det 259kr.

Höll på att få skrämselhicka som nöjd GFN-kund tills jag såg tabellen.
Jo, nog har Tomas sluntit på tangenten 😂

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Stämmer det? I pristabellen ni har på bilden står det 259kr.

Hjärnsläpp, sorry. 259 kr ska det vara.


signatur
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Om/när de höjer hoppas jag de bryter ut xcloud till en egen del. Vissa vill ju bara ha xcloud och andra har inget behov av det alls.

Men det är väll så nu?
Iaf på PC tror jag mig ha sett 3 nivåer (alltid valt det billigaste). Men det kanske har ändrats, jag har inte prenumererat på gamepass på över 1år.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och jag som tyckte att det redan var för dyrt, men det beror på att jag inte använder tjänsten så mycket så det känns inte värt att betala för en hel månad.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men det är väll så nu?
Iaf på PC tror jag mig ha sett 3 nivåer (alltid valt det billigaste). Men det kanske har ändrats, jag har inte prenumererat på gamepass på över 1år.

Nej, xcloud ingår i ultimate. Ultimate är billigare än console+pc. Dvs om man vill ha både console och pc så får man xcloud också då det ingår. Jag skulle kunna tänka mig att de lyfter ut streaming till en tilläggstjänst för x kronor istället, för att på så sätt inte behöva höja priset på console+pc lika mycket.

Medlem

Det intressanta är ju att Nvidia konkurrerar med sig själva här. Det kan verka dyrt men om man jämför med vad det kostar att köpa ett Nvidia 4080 kort (vilket man tydligen får om man kör Nvidia Geforce Now Ultimate) så är det ju det 5 år med Geforce Now. Hittills tycker jag det är värt det för att få den prestandan, samt att lokala datorn aldrig "spinner upp" så är bra tystare lösning och man slipper ladda ner ~100gb och ha lagring för det, så det är ju en del fördelar med det. Och har man dessutom en tonårsson som vill lira på sin egna dator så är det helt omöjligt att hålla ikapp med deras lanseringar av nya kort.
Största nackdelarna hittills för mig har varit att allt jag vill spela inte finns där (som Blizzard titlar, Starfield tog några dagar innan det kom) samt multiplayerstödet är sisådär eftersom man förlitar sig på deras nätverksuppsättning. Men för mig, som lirar single player mest, så går det hur bra som helst.

Inaktiv
Skrivet av stoff75:

Det intressanta är ju att Nvidia konkurrerar med sig själva här. Det kan verka dyrt men om man jämför med vad det kostar att köpa ett Nvidia 4080 kort (vilket man tydligen får om man kör Nvidia Geforce Now Ultimate) så är det ju det 5 år med Geforce Now. Hittills tycker jag det är värt det för att få den prestandan, samt att lokala datorn aldrig "spinner upp" så är bra tystare lösning och man slipper ladda ner ~100gb och ha lagring för det, så det är ju en del fördelar med det. Och har man dessutom en tonårsson som vill lira på sin egna dator så är det helt omöjligt att hålla ikapp med deras lanseringar av nya kort.
Största nackdelarna hittills för mig har varit att allt jag vill spela inte finns där (som Blizzard titlar, Starfield tog några dagar innan det kom) samt multiplayerstödet är sisådär eftersom man förlitar sig på deras nätverksuppsättning. Men för mig, som lirar single player mest, så går det hur bra som helst.

Det är ju för att de tar ockerpriser. Innan var det inte värt det. Och det är ju vad många tror att de höjer priserna för att få folk att prenumerera på Geforce Now.

Vi måste äga annars kan storbolag bara dra undan foten för oss om de vill. Vänta bara tills du beter dig lite dåligt och de stänger av alla dina prenumerationer

Medlem

Nvidia är ett äckligt girigt företag. Må dem brinna i helvetet!

1
Skriv svar