Spelare rapporterar oförklarliga avstängningar från PSN

Robot
Spelare rapporterar oförklarliga avstängningar från PSN

Men kontona tycks nu ha börjat återställas.

#Playstation-network, #Psn

Medlem

Gick licenserna ut för alla spel/spelare? 😆

Releasehästryttare
Skrivet av Weeks_death:

Gick licenserna ut för alla spel/spelare? 😆

MM detta och att de tar bort saker man betalat för ...

Inaktiv

Tack för informationen!
Ska gå in på min Playstation 3 och kolla sen. Vill ju inte att Sony tar bort mitt konto, har ju en hel del spel på de båda kontona som jag har där.

Medlem

Är det lagligt? Att blockera personers konton från att ha tillgång till sina spelbibliotek menar jag.

Är det tillräckligt tydligt(och ens tillåtet?) att man bara hyr en licens när man köper ett digitalt spel som kan återkallas genom avstängning från online-tjänsten (eller nedstängning av online-butiken och andra dumheter) men om man istället köper spelet fysiskt på skiva så köper man faktiskt spelet och det spelar ingen roll om man inte har tillgång till online-tjänsten.

För de flesta utomstående är det samma sak och ingen skillnad på ett online-köp eller fysiskt köp mer än att du får en skiva med spelet istället för att du får ladda hem filerna.

Inaktiv
Skrivet av Keneay:

Är det lagligt? Att blockera personers konton från att ha tillgång till sina spelbibliotek menar jag.

Är det tillräckligt tydligt(och ens tillåtet?) att man bara hyr en licens när man köper ett digitalt spel som kan återkallas genom avstängning från online-tjänsten (eller nedstängning av online-butiken och andra dumheter) men om man istället köper spelet fysiskt på skiva så köper man faktiskt spelet och det spelar ingen roll om man inte har tillgång till online-tjänsten.

För de flesta utomstående är det samma sak och ingen skillnad på ett online-köp eller fysiskt köp mer än att du får en skiva med spelet istället för att du får ladda hem filerna.

Lär ju stå i det finstilta nånstans att du inte äger eller ha rätten att använda dina digitala köp i oändligheten.

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Tack för informationen!
Ska gå in på min Playstation 3 och kolla sen. Vill ju inte att Sony tar bort mitt konto, har ju en hel del spel på de båda kontona som jag har där.

Vad skönt! Kunde fortfarande logga in på båda mina konton!

Skrivet av Keneay:

En gång i tiden var jag väldigt mycket för att hellre köpa spel digitalt än fysiskt. Ansåg att det var bättre för miljön än att man massproducerar en massa plastfodral och skivor.
På ett sätt kanske det stämmer men idag känner jag att det är mycket större risk att man en dag inte har tillgång till sina spel längre om man köper allt digitalt och därför har jag gått tillbaka till att köpa mer fysiskt.
Tyvärr kommer det troligtvis bli att i framtiden kommer det endast gå att köpa nya spel digitalt vilket är väldigt synd eftersom man då inte längre kommer kunna äga sina spel på det sättet som man idag gör när man köper spel fysiskt.

Inaktiv
Skrivet av anon_326145:

Tyvärr kommer det troligtvis bli att i framtiden kommer det endast gå att köpa nya spel digitalt vilket är väldigt synd eftersom man då inte längre kommer kunna äga sina spel på det sättet som man idag gör när man köper spel fysiskt.

Den framtiden är redan verklighet för många. Finns massvis med spel som inte går att köpa på annat sätt än digitalt.

Medlem

Förstår inte varför dom väljer att vara tysta när något sånt här händer? Skriv åtminstone att ni är medvetna om problemet och jobbar på att lösa det. Mitt konto verkar ha klarat sig iallafall.

Medlem

Stämmer det då? Eftersom det är Twitter så är det sannolikt påhittat.

1
Skriv svar