Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Bethesda väljer att tiga på frågan om Blade-spelet är exklusivt för Xbox

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ursäkta? Tycker du att den här diskussionen fungerar? Jag upplever det inte så men det är ju subjektivt så klart.

Jag gissade väl rätt i att den inte skulle leda till något bra i alla fall, så nu räcker det definitivt från min sida.

Ha det fint.

Nej du är inte ens kapabel att erkänna att din formulering angående Disney var svårtolkad. Om du inte ens kan medge en så pass enkel sak så bör du hålla dig borta från diskussioner helt och hållet, och kanske hålla dig till mer enkelriktade forum såsom bloggar.

Du kunde inte ens förklara vad du menade med din sista mening i ditt föregående inlägg.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Några små grejer här att ha i åtanke:

[ul]
[li]Många av Marvel/Disney-spelen utannonseras utan plattformar, mer fokus på Marvel-Disney än något annat till en början.[/li]

Ja, det är tydligt att det är så. Många bra exempel med. Kanske Disney har någon klausul där det viktigaste är att man promotar själva Marvel Disney generellt. Tycker att det är intressant att de kallar det Marvels Blade, då kanske utvecklarna hade valt Blade enbart om de bestämt. Men ska det släppas med en film vill de väl maxa Marvels varumärke där.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja, det är tydligt att det är så. Många bra exempel med. Kanske Disney har någon klausul där det viktigaste är att man promotar själva Marvel Disney generellt. Tycker att det är intressant att de kallar det Marvels Blade, då kanske utvecklarna hade valt Blade enbart om de bestämt. Men ska det släppas med en film vill de väl maxa Marvels varumärke där.

Okej men hur särskiljer dom sig från andra ägare av IP då? Eftersom det är tydligt att det är så borde det vara enkelt och snabbt att sätta samman ett svar som övertygar.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har Blade som karaktär/varumärke någon substans för dagens ungdomar?
Vi som var med på 90-talet har ju såklart Blade inprintat i skallen, men resten?
Tror dock det skulle släppa en ny film om Blade, kanske därför dom väcker upp det varumärket.

Hade vart najs med Blade och Bloodrayne crossover.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kan Marvel's Spider-Man och kommande Marvel's Wolverine vara exklusivt till PlayStation på Konsol, så kan väl Marvel's Blade vara exklusivt för Xbox.
Man köper inte studios för att huvudsakligen göra spel som även är på konkurensens plattformar.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Man köper inte studios för att huvudsakligen göra spel som även är på konkurensens plattformar.

Om ens egen plattform säljer dåligt så måste man ju till slut släppa spel på andra plattformar för att tjäna pengar. Titta på Sega.

Jag har ingen aning om vad det finns för kontrakt här men även Marvel lär vara intresserade av att nå många spelare som möjligt då deras varumärken drar in pengar via många olika media och produkter.

Medlem

Jag tror att det finns en ganska bra och säker förklaring till att Microsoft, Xbox och Arcane Lyon inte har sagt något om format. Det är på gång en ny Blade film i MCU med Mahershala Ali. De vill ha hans likeness, röst och Mocap. Men de vill inte göra en Marvels Guardians Of The Galaxy eller Marvels Avengers. Därför vet dem inte om Disney vill ha mycket er pengar att låna ut honom. Jag tror inte att Sony heller vill betala Disney för deras exklusiva spel.

Tror ni verkligen att Marvels Wolverine har Hugh Jackmans likeness, röst och mocap?

Jag kan ha fel. Tror inte det. Svaret kommer nog under Developer_Direct.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag tror att det finns en ganska bra och säker förklaring till att Microsoft, Xbox och Arcane Lyon inte har sagt något om format. Det är på gång en ny Blade film i MCU med Mahershala Ali. De vill ha hans likeness, röst och Mocap. Men de vill inte göra en Marvels Guardians Of The Galaxy eller Marvels Avengers. Därför vet dem inte om Disney vill ha mycket er pengar att låna ut honom. Jag tror inte att Sony heller vill betala Disney för deras exklusiva spel.

Tror ni verkligen att Marvels Wolverine har Hugh Jackmans likeness, röst och mocap?

Jag kan ha fel. Tror inte det. Svaret kommer nog under Developer_Direct.

Jag tror inte dom vill ha Blade likt någon skådespelare, då gräver dom in sig tillsammans med filmen och det tror jag verkligen inte dom vill göra. Går film och/eller spel dåligt då så är nog risken större att den ena drar ner den andra.

Sen går det väl rätt trögt generellt för Marvel som jag förstått det, tror det är en trygghet att ha lite distans mellan medierna.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om ens egen plattform säljer dåligt så måste man ju till slut släppa spel på andra plattformar för att tjäna pengar. Titta på Sega.

Jag har ingen aning om vad det finns för kontrakt här men även Marvel lär vara intresserade av att nå många spelare som möjligt då deras varumärken drar in pengar via många olika media och produkter.

Om Marvel var riktigt intresserade av att nå många spelare så skulle Marvel's Spider-Man och kommande Marvel's Wolverine inte vara PS-exklusiva.

Skrivet av Jönsen:

Jag tror inte dom vill ha Blade likt någon skådespelare, då gräver dom in sig tillsammans med filmen och det tror jag verkligen inte dom vill göra. Går film och/eller spel dåligt då så är nog risken större att den ena drar ner den andra.

Sen går det väl rätt trögt generellt för Marvel som jag förstått det, tror det är en trygghet att ha lite distans mellan medierna.

Jag tycker dock att Blade i trailern liknar Mahershala Ali lite grann iaf, så skulle inte förvåna mig om dom använder hans utseende (även om man bara ser han lite bakifrån och lite av sidan av ansiktet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Nu finns trailern till Marvel’s Blade på Xbox Youtube sida. Så Xbox exklusivitet bekräftat. Sorry PlayStation fans. Bättre lycka nästa gång.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu finns trailern till Marvel’s Blade på Xbox Youtube sida. Så Xbox exklusivitet bekräftat. Sorry PlayStation fans. Bättre lycka nästa gång.

Jag tror definitivt att det här spelet blir en Xbox Exclusive, men du kan inte bekräfta det baserat på att trailern finns på deras YouTube-kanal.

Deras kanal är full av trailers och videos från multiplattformsspel.

Skrivet av Freeman79a:

Nu finns trailern till Marvel’s Blade på Xbox Youtube sida. Så Xbox exklusivitet bekräftat. Sorry PlayStation fans. Bättre lycka nästa gång.

Bättre lycka nästa gång med vad?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Bättre lycka nästa gång med vad?

Bra fråga. Intentionerna med Freemans omogna inlägg är väl som vanligt att få igång en Xbox vs Sony grej i kommentatorsfältet, annars hade han formulerat sig annorlunda.

Medlem

Om någon fortfarande tvivlade

Skrivet av lasselason:

Bra fråga. Intentionerna med Freemans omogna inlägg är väl som vanligt att få igång en Xbox vs Sony grej i kommentatorsfältet, annars hade han formulerat sig annorlunda.

Jo jag förstår ju att det är han som som vanligt försöker hålla på med sånt.

Men förstår bara inte vad det är som dom skall ha bättre lycka till nästa gång på!?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jo jag förstår ju att det är han som som vanligt försöker hålla på med sånt.

Men förstår bara inte vad det är som dom skall ha bättre lycka till nästa gång på!?

Det finns inte så mycket att fundera på tror jag, det är inlägg utan substans som är drivna av nån sjuklig ”vi mot dem” filosofi.

12
Skriv svar