Alla tiders videospel 2023 – omröstning

Medlem
Alla tiders videospel 2023 – omröstning

Den här omröstningen går i simpla drag ut på att rösta fram vilka spel svenska folket anser vara bäst genom alla tider. Ja, förutom just 2023. Alla spel som släppts under 2023 får man inte rösta på. Anledningen är helt enkelt att det ibland kan ta något år för en att känna efter ordentligt hur bra ett spel var.

Med det sagt så ska man rösta på 10 stycken spel. Varje spel ska ges en poäng. Poängskalan är av traditionell Eurovision-typ. 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

Jag anordnade en omröstning av den här sorten för 13 år sedan. Då var det medlemmar på Gamereactor och Loading som röstade. Då blev det totalt 200 personer som röstade. Nu kommer omröstningen att läggas ut för vem som helst var som helst i landet att rösta. Och jag inser såklart att det kan blir lite fler som röstar. Men det ska nog gå bra.

Mer info och röstningsformulär på https://videospelsklubben.se/allatiders2023/

Kul! Mera listor åt folket!

It's not a lake, it's an ocean

Röstat! (Även om ordet "videospel" skär i öronen.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är förvånad att inte fler röstat. Vem vill inte prata om sina favoritspel?

Medlem

Har röstat nu

Medlem

Var inne och röstade, satans vad svårt alltså.
Ett spel jag hade svårt för var World of warcraft, det är så lätt att hata på detta spel, samtidigt är det få spel som har så djup lore och som hade sån GAAAAALEN känsla under de första åren. Oavsett hur spelet är idag så är det ett hån att inte ta med WoW på en sån här lista tycker jag med tanke på hur mäktigt spelet var under sin prime.

Medlem

Witcher 3 Geralt är typ frontfiguren för hela 2010talets speldecenium


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Röstat! (Även om ordet "videospel" skär i öronen.)

Jag kan ju inte driva videospelsklubben.se utan att så ofta jag kan kalla det videospel 😅

Skrivet av Henkeror:

Är förvånad att inte fler röstat. Vem vill inte prata om sina favoritspel?

Nu är det uppe i 40 röster. Så det börjar ta sig. Det är svårt att sprida ordentligt. Lägger man upp i Facebook-grupper vet man knappt om folk ens ser inlägget, och på forum kan det med vara svårt. Fast eftersom ni är några som skrivit här så tråden blir synlig igen så har lite fler röster trillat in. Jag har rent av 10 röster att föra in i Excel-bladet ikväll 😁

1
Skriv svar