Snabbkollen – När släpps Star Citizen?

Robot
Snabbkollen – När släpps Star Citizen?

Bonusdiskussion: när släpps Squadron 42?

#snabbkollen, #squadron-42, #star-citizen


Medlem

Om folk slutar att ösa in pengar så kanske vi faktiskt får ett släpp. Men så länge de kan mjölka folk som har mer pengar än vett så lär de fortsätta i all oändlighet.

Medlem

2025 eller 2026


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vet inte ens vad det är för spel.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Molotov:

2025 eller 2026

Läckor från CIG lutar mot 2025 eller 2026 så låter troligt.

Frågan är vad folk ska förfasa sig över på forum när det väl är släppt?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Läckor från CIG lutar mot 2025 eller 2026 så låter troligt.

Frågan är vad folk ska förfasa sig över på forum när det väl är släppt?

Beror på om spelet floppar eller inte

Medlem

"Dåligt med tryck på forumet?
Då är det dags för en till Star Citizen tråd!"

Medlem

Läckorna säger 2025, men jag tror det tar mycket längre tid. Tror 2024 blir ett bra år för starcitizen om server meshing blir färdigt snart med tanke på att dom har lagt till 300 extra utvecklare för starcitizen, nu när squadron 42 är feature complete.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det lär ju även behöva beta testas i minst ett år så kanske 2026-27

Medlem

Aldrig.
Med tanken på hur länge spelet har varit i "utvecklig" och med hur mycket pengar de har dragit in, kommer det nog aldrig ut.
Känns som att det har varit i utveckling längre än vad DNF var (DNF hade också en mycket lägre budget och färre personal).


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag tror det kommer att släppas den dagen Roberts tröttnar på tjatet och bestämmer att nästa uppdatering ÄR v1.0 oavsett vilket skick spelet är i.

Skrivet av Blackwolfe:

Om folk slutar att ösa in pengar så kanske vi faktiskt får ett släpp. Men så länge de kan mjölka folk som har mer pengar än vett så lär de fortsätta i all oändlighet.

Har dumpat halva månadslönen på det här spelet i fyra år nu och kan säga att jag hoppas det fortsätter utvecklas länge till. Man får bara dra in på lite annat, det kostar ju att ligga på topp. Det kommer hela tiden nya grejer, man kan köpa extra rymdskepp osv osv... Klart bättre investering än fonder, aktier och pyramidspel, hoppas kunna sälja alla mina digitala rymdskepp (fully customized) för en vacker slant när det väl blir release.

Medlem

Sett till att Chris Roberts inte klarar av att avgränsa sina projekt, att en del (pareto principle) av de som köpt spelet fortsätter att ösa pengar över honom (sunk cost fallacy), och att det är ovisst om spelet faktiskt skulle dra in lika mycket pengar om det släpps som det gör nu, så har jag låga förhoppningar om att det kommer släppas.

Medlem

Vilken ironisk fråga, fz!! haha

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har dumpat halva månadslönen på det här spelet i fyra år nu och kan säga att jag hoppas det fortsätter utvecklas länge till. Man får bara dra in på lite annat, det kostar ju att ligga på topp. Det kommer hela tiden nya grejer, man kan köpa extra rymdskepp osv osv... Klart bättre investering än fonder, aktier och pyramidspel, hoppas kunna sälja alla mina digitala rymdskepp (fully customized) för en vacker slant när det väl blir release.

Klart bättre investering än fonder och aktier?
Hur räknar du nu? 😂

Medlem
Skrivet av filbunke:

Sett till att Chris Roberts inte klarar av att avgränsa sina projekt, att en del (pareto principle) av de som köpt spelet fortsätter att ösa pengar över honom (sunk cost fallacy), och att det är ovisst om spelet faktiskt skulle dra in lika mycket pengar om det släpps som det gör nu, så har jag låga förhoppningar om att det kommer släppas.

Squadron 42 är färdigt nu och endast polering återstår, så där blir det mest troligt release nästa år. Det är delvis SQ42 som har gjort att utvecklingen av SC har tagit sån tid då SC använder sig av tekniker och funktioner som har utvecklats för SQ42. Andra anledningar att SC har tagit sån tid är server meshing, replication layer och persistent streaming, som är nödvändiga för att uppnå den nivå av multiplayer som de vill med Star Citizen.

Medlem

När de slutar sälja skepp och inkomsterna dalar kan vi nog räkna med att 1.0 släpps. I vilket tillstånd SC än befinner sig i vid det laget.

Skrivet av boneless:

Klart bättre investering än fonder och aktier?
Hur räknar du nu? 😂

Jag räknar kallt med att de typ 800 000 kr jag lagt ut på pew pew-skepp kommer att kunna säljas för minst det fyrdubbla när spelet släpps och får högsta betyg överallt. När alla vill in on the action då så har jag 300 rymdskepp att sälja till en god förtjänst... Vissa losers investerar i fastigheter och sånt där, men rymden är trots allt "the final frontier" så vi får väl se vem som skrattar sist. Har hört rykten om att man kanske ska kunna köpa planeter också vad det lider så det blir väl till att belåna huset isf för en riktigt fet planet eller två.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag räknar kallt med att de typ 800 000 kr jag lagt ut på pew pew-skepp kommer att kunna säljas för minst det fyrdubbla när spelet släpps och får högsta betyg överallt. När alla vill in on the action då så har jag 300 rymdskepp att sälja till en god förtjänst... Vissa losers investerar i fastigheter och sånt där, men rymden är trots allt "the final frontier" så vi får väl se vem som skrattar sist. Har hört rykten om att man kanske ska kunna köpa planeter också vad det lider så det blir väl till att belåna huset isf för en riktigt fet planet eller två.

Är ditt nyårslöfte att trolla så mycket du kan på FZ eller..? Ser det återkommande från tråd till tråd.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

"Jag tror aldrig det kommer släppas" får fler röster än jag hade väntat mig.
Så länge de drar in massa pengar har de väl ingen anledning att påskynda saker och ting, heller.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Oavsett när det släpps så är jag rädd för att det kommer bli ett ungefär lika tråkigt och torrt spel som Elite: Dangerous och/eller Starfield.

Det här med realistiska rymdspel blir sällan roligt som spel.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Läckor från CIG lutar mot 2025 eller 2026 så låter troligt.

Frågan är vad folk ska förfasa sig över på forum när det väl är släppt?

Det är ju vad läckan säger nu.
Vad säger läckan när vi är vid 2026?

"The launch of the game was originally anticipated for 2014"

Flyttas hela tiden fram.

Det har varit i produktion sedan 2011, vilket är nästan 13 år.
13 år av utveckling och $644 million senare. Men ryktas släppas om 2 år.
Mhm. Och trots detta har det än så länge inte släppts något gameplay som visar på att spelet skulle vara roligt.

Men. Jag som många andra ser fram emot ett bra rymdspel. Hur Star Citizen nu än blir vid release så kanske det åtminstone är ett bra "spel" att rollspela i. Typ så som GTA-RP folket gör.

Medlem

Det kommer släppas, utvecklarna har visat mer och mer om server meshing och relaterade tekniska framsteg på senaste tiden. Från 2023 citizencon eventet.
Kommer fortsätta lira under alphan och betan och framåt 😀
Viktiga är att man varierar sig lite också från space tarkov.
I år ska första grunderna till base building läggas. Som ett fan av icarus first cohort, rust o ark och eve online så gibb base building även om jag räknar med att k första versionen kanske bara kan plantera sin beacon och parkera en sovsäck och en låda eller dylikt.
Finns en risk att servrarna strular när första live versionen av meshing o så går till nästa level. Men det kommer patchas o fixas slm vanligt.
Föt varje post ja ser om att star citizen inte kommer släppas köper jag nåt på hemsidan för att jag kan. Kan va ett skin för 2 dollar eller ett alternativt starter pack för 45 dollar 😁
Har inte alla skepp än men har samlat sen 2013-2014.
Så kan man hoppa runt mellan alla typer av gameplay loops för att hitta optimalast sätt att tjäna ingame cash eller bjuda in folk o göra aktiviteter tillsammans.
Spelet är sjukt roligt när man är flera o allt klaffar.
Och att sq. 42 ör i polish betyder att mmo delen star citizen kommer få ännu mer uppdateringar o content dem kommande åren. Hype is real!

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Läckor från CIG lutar mot 2025 eller 2026 så låter troligt.

Frågan är vad folk ska förfasa sig över på forum när det väl är släppt?

Aa fy fan för människor som inte vill att andra människor ska bli lurade eller vill ha en spelbransch som är schysst mot användarna. Usch o fy

OnT: De kommer nog släppa en version så de kan säga att det är släppt. Om allt ingår som de lovat? Nja

Medlem

Har inte spenderat pengar på spelet sedan bra många år tillbaka. Men jag föll för allt i början och har spenderat vad det står på SC sidan över nio tusen spänn på mitt konto.

Jag tror spelet kommer "Släppas" men jag har ångrat att jag köpte in mig med så mycket pengar genom tiden. runt tusen spänn är en ett års på deras "premium" där man fick lite smått och gått genom ett år resterande är på olika skepp som jag har tillgång till. Bland annat ett skepp Constellation Phoenix som skulle bara säljas I tusen exemplar sa dom först men som jag nu tror alla kan skaffa :/

Har testat alphan då och då men då jag tycker det är på tok för ostability för den dator jag haft förut så ville jag ej testa innan spelet kommer, och har varit mer intresserad av singleplayer delen en bra tid, Men har precis beställt ny burk helt och hållet med bland annat ett 4090 kort och I9 14900 så blir väl testa igen för se hur det är.

Hur som helst så tror ja att om dom kan få till det kommer det bli sjukt grymt spel, men dom ska hela tiden försöka göra nya saker dom ska lägga in med teknologi etc istället för bara försöka få det dom har att bli spelbart, och det stör mig.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Om folk slutar att ösa in pengar så kanske vi faktiskt får ett släpp. Men så länge de kan mjölka folk som har mer pengar än vett så lär de fortsätta i all oändlighet.

Mot oändligheten, och vidare😅

Medlem

Jag tror inte spelet kommer släppas skarpt. Det kommer befinna sig i någon form av beta/early access tills pengarna slutar komma in och det läggs ned.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Squadron 42 är färdigt nu och endast polering återstår, så där blir det mest troligt release nästa år.

Är det officiellt uttalande från utvecklarna? Sett det på flera ställen i kommenterar men inte sett en officiell nyhet. Har inte heller letat.

Min dator är nog inte tillräckligt bra ändå för spelet, men ser fram emot ett släpp och se hur mycket det innehåller, sett några riktigt häftiga videos.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Totalt tappat intresset för spelet. Kommer nog inte bry mig när de väl släpps.

mwi
Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Är det officiellt uttalande från utvecklarna? Sett det på flera ställen i kommenterar men inte sett en officiell nyhet. Har inte heller letat.

Min dator är nog inte tillräckligt bra ändå för spelet, men ser fram emot ett släpp och se hur mycket det innehåller, sett några riktigt häftiga videos.

CGI har officiellt sagt att Squadron 42 är "feature complete"
Dom har inte sagt när det ska släppas

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/194...

Citat:

We are excited to announce that Squadron 42 is now feature complete!

As we move into the polishing phase, we’re fully focused on optimizing and fine-tuning all aspects of the gameplay experience to deliver an unprecedented cinematic adventure. To celebrate this milestone, we have gathered our core development leadership from around the globe to share what this means.

Thank you for your continued support of Squadron 42.

12
Skriv svar