Sony har blockerat fuskenheten Cronus Zen

Robot
Sony har blockerat fuskenheten Cronus Zen

Men Cronus jobbar på att lösa det.

#Cronus-zen, #Fusk, #nyhetstips


Medlem

Har själv använt cronus till tidigare playstation för att kunnat köra med xbox kontroller.

Problemet hade lösts om konsollerna från början hade stödjat flera kontrolldon, alt gjort olika kontrolldon ist för en standard.
Men nej nej 🤯


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett steg i rätt riktning id say!


signatur
Medlem

Kommer inte hjälpa, fuskarna kommer ta sig runt hindren snabbare än de sätts upp. Har helt enkelt slutat spela skjutspel online, speciellt PC-formatet är ju totalt trasigt när det kommer till onlinespelande, men även konsol kommer nog hamna i samma träsk. Speciellt då många spelutvecklare är så jäkla dumma att de tillåter cross-play med PC...

Fattar inte hur folk öht. fortfarand ekan se fram emot nytt CS, CoD mm. när ca. 1/3 av spelarna kör med aimbots, röntgensyn etc...

Medlem

Måndag morgon! Äntligen är du här!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kommer inte hjälpa, fuskarna kommer ta sig runt hindren snabbare än de sätts upp. Har helt enkelt slutat spela skjutspel online, speciellt PC-formatet är ju totalt trasigt när det kommer till onlinespelande, men även konsol kommer nog hamna i samma träsk. Speciellt då många spelutvecklare är så jäkla dumma att de tillåter cross-play med PC...

Fattar inte hur folk öht. fortfarand ekan se fram emot nytt CS, CoD mm. när ca. 1/3 av spelarna kör med aimbots, röntgensyn etc...

Skill issue ☝️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Erkänner. Jag har fuskat, men knappast nån mer än jag som drabbades då det var NES.

Game Genie, vilken konstig grej det var.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Majoren:

Kommer inte hjälpa, fuskarna kommer ta sig runt hindren snabbare än de sätts upp. Har helt enkelt slutat spela skjutspel online, speciellt PC-formatet är ju totalt trasigt när det kommer till onlinespelande, men även konsol kommer nog hamna i samma träsk. Speciellt då många spelutvecklare är så jäkla dumma att de tillåter cross-play med PC...

Fattar inte hur folk öht. fortfarand ekan se fram emot nytt CS, CoD mm. när ca. 1/3 av spelarna kör med aimbots, röntgensyn etc...

Sjukt tråkigt är det. Jag och några kompisar kikade efter nåt att spela i helgen. Jag bara: PUBG. Det hade jag kul med för, tja, sex-ish år sedan. Steam-recensionerna var dock inte nådiga. Fuskparadis. Skippar nog.


signatur

En Bamseponny av folket

Enda fusket jag använt mig av är:

Men det var bara något som drabbade mig själv. Onlinefusk borde leda till samhällstjänst imo.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Erkänner. Jag har fuskat, men knappast nån mer än jag som drabbades då det var NES.

Game Genie, vilken konstig grej det var.

https://img.tradera.net/large-fit/390/317080390_221d3870-cf3d...

Har också fuskat en gång i tiden, DK mode (stora skallar) i Goldeneye 007.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sjukt tråkigt är det. Jag och några kompisar kikade efter nåt att spela i helgen. Jag bara: PUBG. Det hade jag kul med för, tja, sex-ish år sedan. Steam-recensionerna var dock inte nådiga. Fuskparadis. Skippar nog.

Tur man kan köra privat lobby med trusted-listan i alla fall, men är ju inte så lätt få ihop folk dessvärre. Köra med främlimgar på pc går i princip inte tycker jag med så mycket fusk.

Medlem

Bra! Chronus användare var ett gissel i Dark Zone (PvP zon) i det första Division spelet. Framförallt när de i en grupp om 4 härjade runt.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ja game genie var tider det, ganska coolt att man kunde göra sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kommer inte hjälpa, fuskarna kommer ta sig runt hindren snabbare än de sätts upp. Har helt enkelt slutat spela skjutspel online, speciellt PC-formatet är ju totalt trasigt när det kommer till onlinespelande, men även konsol kommer nog hamna i samma träsk. Speciellt då många spelutvecklare är så jäkla dumma att de tillåter cross-play med PC...

Fattar inte hur folk öht. fortfarand ekan se fram emot nytt CS, CoD mm. när ca. 1/3 av spelarna kör med aimbots, röntgensyn etc...

1/3 är nog att ta i. Har inte stött på några uppenbara fuskare i cs2 än. Spelar ju inte 40h i veckan men snittar väl 8-14 matcher i veckan och ligger mellan 15-20k i premier. Spelar dock BF5 fortfarande och där är det en annan historia.. Där får ibland sitta och hoppa mellan servrar för att hitta en utan fuskare. Däremot tycker jag mentaliteten folk har är lite tråkig. Så fort någon är någorlunda bra på ett spel så är det fusk. Det är som att man tror att man tillhör toppen i alla spel och kan inte för sitt liv förstå hur någon kan vara bättre. Jag förstår att fusket är en bidragande faktor till att folk fuskanklagar till höger och vänster. Men snälla tänk på att hur bra ni än är så finns det alltid folk som är hästlängder bättre.

Medlem

Bra att de försöker stävja fuskandet iaf. Spelar knappt online längre dock men det har mer med prioritering och tid att göra.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Erkänner. Jag har fuskat, men knappast nån mer än jag som drabbades då det var NES.

Game Genie, vilken konstig grej det var.

https://img.tradera.net/large-fit/390/317080390_221d3870-cf3d...

Har väldigt vaga minnen av Game Genie men hade inget eget NES utan det blev hos kusinen vi spelade en hel del. Vet att jag såg paketet någonstans dock. Mysiga men vaga minnen^^.

Medlem

Fusk är något man får ägna sig åt när man spelar själv. Kan fuska något oerhört i vissa singleplayer, kan vara jättekul.

Verkar tyvärr vara omöjligt att stävja i onlinespel fullt ut.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skrivet av Molotov:

Har själv använt cronus till tidigare playstation för att kunnat köra med xbox kontroller.

Problemet hade lösts om konsollerna från början hade stödjat flera kontrolldon, alt gjort olika kontrolldon ist för en standard.
Men nej nej 🤯

Tror inte majoriteten kör cronus för att köra olika kontroller dock…

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Tror inte majoriteten kör cronus för att köra olika kontroller dock…

Förr var det ett tillbehör just för att köra med andra kontroller.
Inbyggda fusk mm för no recoil osv var inte ens en grej då jag använde.
Vet inte ens hur no recoil fungerar på enheten, hur kan den manipulera spelen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Problemet hade lösts om konsollerna från början hade stödjat flera kontrolldon, alt gjort olika kontrolldon ist för en standard.
Men nej nej 🤯

Problemet hade väl enkelt varit att ha en adapter som INTE har programvara för att ställa in för att använda som fördel i spel? Jag kan förstå behovet av en multikoppling men cronus har förstört mp i framförallt warzone/dmz för egen räkning då man alltid stöter på folk med ökad firerate utan recoil på ARs och BRs mm.Nu är det bara strikepacks kvar på konsolsidan som ska nerfas men förmodligen löser fuskarna allt detta inom 1 månad ändå tyvärr.

Medlem
Skrivet av Tugger:

Problemet hade väl enkelt varit att ha en adapter som INTE har programvara för att ställa in för att använda som fördel i spel? Jag kan förstå behovet av en multikoppling men cronus har förstört mp i framförallt warzone/dmz för egen räkning då man alltid stöter på folk med ökad firerate utan recoil på ARs och BRs mm.Nu är det bara strikepacks kvar på konsolsidan som ska nerfas men förmodligen löser fuskarna allt detta inom 1 månad ändå tyvärr.

Ja det hade det varit men bäst hade varit om konsolmakarna själva erbjöd kontrolldon som inte bara gick efter 1 standard.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Förr var det ett tillbehör just för att köra med andra kontroller.
Inbyggda fusk mm för no recoil osv var inte ens en grej då jag använde.
Vet inte ens hur no recoil fungerar på enheten, hur kan den manipulera spelen?

Vet inte aldrig provat. Gissar på olika script, har förstått det som att det går att ställa in hur stark/svag aim assist osv man vill ha.

Verkar också som att den fungerar fortfarande till PS trots artikeln.

https://youtu.be/Q_gfpNtl0XI?si=nWOH9tEu5meVyib8

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Vet inte aldrig provat. Gissar på olika script, har förstått det som att det går att ställa in hur stark/svag aim assist osv man vill ha.

Verkar också som att den fungerar fortfarande till PS trots artikeln.

https://youtu.be/Q_gfpNtl0XI?si=nWOH9tEu5meVyib8

Ja det verkar ju helt och hållet utvecklats till ett fusk-verktyg.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Erkänner. Jag har fuskat, men knappast nån mer än jag som drabbades då det var NES.

Game Genie, vilken konstig grej det var.

https://img.tradera.net/large-fit/390/317080390_221d3870-cf3d...

Nä, singleplayerfusk det väl ingen som har problem med 😊 Jag fuskar ofta i spel med CheatEngine. T.ex. Assassin’s Creed Origins/Odyssey/Valhalla där de lagt in timesinks där de väntar sig att man ska springa omkring och samla naturresurser (eller ta snarvägar med mikrotransaktioner) för att uppgradera det ena och andra, som om man spelar något survival-spel. Eller spel där inventory-överbelastning är ett för stort irritationsmoment.

Sen har ju utvecklarna mer eller mindre övergivit fuskkoder, som var stor underhållning när det begav sig, eller så försöker de gömma dessa bakom (återigen) mikrotransaktioner.

Multiplayer-fusk är ju en helt annan femma då det direkt förstör för andra spelare. Det enda offret i singleplayer är ju mig själv om jag fuskar för hårt, men det är ju ”nobody’s business but mine” 😄

Medlem
Skrivet av ecHo!:

1/3 är nog att ta i. Har inte stött på några uppenbara fuskare i cs2 än. Spelar ju inte 40h i veckan men snittar väl 8-14 matcher i veckan och ligger mellan 15-20k i premier. Spelar dock BF5 fortfarande och där är det en annan historia.. Där får ibland sitta och hoppa mellan servrar för att hitta en utan fuskare. Däremot tycker jag mentaliteten folk har är lite tråkig. Så fort någon är någorlunda bra på ett spel så är det fusk. Det är som att man tror att man tillhör toppen i alla spel och kan inte för sitt liv förstå hur någon kan vara bättre. Jag förstår att fusket är en bidragande faktor till att folk fuskanklagar till höger och vänster. Men snälla tänk på att hur bra ni än är så finns det alltid folk som är hästlängder bättre.

Det är nog ingen mentalitet som folk hadde innan fusket härjade som pesten. Det är inte så konstigt det blir den miljön då det är så ospelbart med alla fuskare överallt.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

1/3 är nog att ta i. Har inte stött på några uppenbara fuskare i cs2 än. Spelar ju inte 40h i veckan men snittar väl 8-14 matcher i veckan och ligger mellan 15-20k i premier. Spelar dock BF5 fortfarande och där är det en annan historia.. Där får ibland sitta och hoppa mellan servrar för att hitta en utan fuskare. Däremot tycker jag mentaliteten folk har är lite tråkig. Så fort någon är någorlunda bra på ett spel så är det fusk. Det är som att man tror att man tillhör toppen i alla spel och kan inte för sitt liv förstå hur någon kan vara bättre. Jag förstår att fusket är en bidragande faktor till att folk fuskanklagar till höger och vänster. Men snälla tänk på att hur bra ni än är så finns det alltid folk som är hästlängder bättre.

Känns som den här mentaliteten är extremt hög just nu. Spelar dota2 mycket och de har gått ifrån att man ser 1 fusk anklagelser i månaden till var 10 match minst,
Spelar overwatch 2 en del och samma där

Medlem

Fuskar aldrig nuförtiden. Om möjligt ställa in ett easy mode om spel blir för svårt för mig.
Som barn blev det IDDQD.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har själv använt cronus till tidigare playstation för att kunnat köra med xbox kontroller.

Problemet hade lösts om konsollerna från början hade stödjat flera kontrolldon, alt gjort olika kontrolldon ist för en standard.
Men nej nej 🤯

Problemet är väl att det fuskas, inte vilka kontroller som stöds?

Medlem
Skrivet av roftg:

Problemet är väl att det fuskas, inte vilka kontroller som stöds?

Inte riktigt med på vad du menar.
Jag var tvungen att använda cronus om jag tex ville använda mina xbox 360 kontrollers till ps4 som var det aktuella fallet för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte riktigt med på vad du menar.
Jag var tvungen att använda cronus om jag tex ville använda mina xbox 360 kontrollers till ps4 som var det aktuella fallet för mig.

Vad jag menar,?, tex cronus gör det möjligt att fuska.. det hade säkert varit annorlunda om det bara varit en adapter utan fusk...

Medlem
Skrivet av roftg:

Vad jag menar,?, tex cronus gör det möjligt att fuska.. det hade säkert varit annorlunda om det bara varit en adapter utan fusk...

Det var en adapter utan fusk då jag använde det.
Känns ju lite dumt att måsta använda en fusk-adapter om man vill köra med andra kontroller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Att fuska mot andra (riktiga människor) är så fel!
Har aldrig fuskat varken online eller multiplayer.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Erkänner. Jag har fuskat, men knappast nån mer än jag som drabbades då det var NES.

Game Genie, vilken konstig grej det var.

https://img.tradera.net/large-fit/390/317080390_221d3870-cf3d...

Har dock också fuskat på min gamla NES back in the days och även på nyare konsoler, men då är det ingen annan som drabbas av mitt fuskande.
Senast fuskade jag i Dragon Quest IV då det är så tråkigt att springa omkring och levla.

1
Skriv svar