Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://www.youtube.com/watch?v=oMCC9TgsCDY&t=44s

Här kan du se skillnaden i Cyberpunk 2077: Phantom Liberty när man går från ca 15 fps vanilla till 80-100 fps med dlss 3.5. Förhållandet blir ungefär samma mellan 20 upp till 120. Men säg från 20 fps till 90 fps då lågt räknat.

Även lågt räknat så är det ju mäkta imponerande Och lovande! Kommer nog bli fantastiskt!

Skrivet av lasselason:

Alltså, de flesta spelen till Nintendo har ju en bra fps, det är ju egentligen Zelda, Xenoblade och stora spel som ligger på 30 fps. Jag ser ingen anledning att förvänta sig 120 fps, valmöjligheter är nog att förvänta, såsom det är på t.ex ps5, performance mode eller högre grafiska detaljer med 30 fps.

Ja, men om även tungdrivna spel kan skalas upp till 90-100-120 är det ju galet bra. Det fanns ju områden i Breath of the Wild som var tungdrivna redan dag ett så att säga så att få en konsol som kan köra sådana stora spel utan att ens svettas vore ju fantastiskt! Sen ser jag inget fel i att ha som PS5-spel med performance eller graphic mode. Då kan spelaren själv välja vad en vill prioritera

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Även lågt räknat så är det ju mäkta imponerande Och lovande! Kommer nog bli fantastiskt!

Ja, men om även tungdrivna spel kan skalas upp till 90-100-120 är det ju galet bra. Det fanns ju områden i Breath of the Wild som var tungdrivna redan dag ett så att säga så att få en konsol som kan köra sådana stora spel utan att ens svettas vore ju fantastiskt! Sen ser jag inget fel i att ha som PS5-spel med performance eller graphic mode. Då kan spelaren själv välja vad en vill prioritera

Håller med.😊

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ns6C_t1IOQk

Kommer NG Switch bli ytterligare en fail som Wii U? Analytiker tycks tro det. Vad tror ni?

Även om det det blir en helt fantastisk konsoll så tror jag tyvärr inte den kommer sälja lika bra som Switch 1. Alla vi kommer såklart köpa Switch 2 men jag tror att många som köpte den till sina barn eller mer casual-spelare kommer nöja sig med 1an. Kanske om Switch 2 har en väldigt tilltalande ny funktion som skulle motivera ett köp även för dem men tror inte riktigt det. Men med det sagt så kommer den nog sälja otroligt bra ändå, bara inte fullt så bra som Switch 1 och därför inte bli en ”fail”

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ns6C_t1IOQk

Kommer NG Switch bli ytterligare en fail som Wii U? Analytiker tycks tro det. Vad tror ni?

Att det blir ett Wii U-fiasko tror jag definitivt inte.
Däremot så är jag nog inne på samma linje som den andra killen i tråden; den kommer inte bli lika stor hit som original-Switch. Tror inte den kommer kunna locka casual lika bra b.la. då jag inte tror Nintendo kommer kunna hålla lika lågt lanseringspris. Tror därför gamla Switch kommer hänga med ett bra tag till och fortsätta sälja hyfsat även om 2-3 år. Ungefär som det blev med PS2 som hängde med länge efter lanseringen av PS3.

Spekuleraar jag fritt ur tomma luften så tror jag att Switch 2 kommer landa på typ 70-80M om 6 år, jmf. med nuvarande Switch som nådde 100M+ på samma tid...

Skrivet av lasselason:

Alltså, de flesta spelen till Nintendo har ju en bra fps, det är ju egentligen Zelda, Xenoblade och stora spel som ligger på 30 fps. Jag ser ingen anledning att förvänta sig 120 fps, valmöjligheter är nog att förvänta, såsom det är på t.ex ps5, performance mode eller högre grafiska detaljer med 30 fps.

Hoppas Nintendo kör fullt stöd för vrr både handheld och dockat, kanske en 90Hz panel på själva konsolen, likt nya versionen av Steam Deck...

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om dom håller på det, visar upp Switch2 i E3 tider och så dyker konsolen upp November.

Annat var det förr i tiden, när man visste i FLERA ÅR I FÖRVÄG att N64 var på gång till exempel.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Även om det det blir en helt fantastisk konsoll så tror jag tyvärr inte den kommer sälja lika bra som Switch 1. Alla vi kommer såklart köpa Switch 2 men jag tror att många som köpte den till sina barn eller mer casual-spelare kommer nöja sig med 1an. Kanske om Switch 2 har en väldigt tilltalande ny funktion som skulle motivera ett köp även för dem men tror inte riktigt det. Men med det sagt så kommer den nog sälja otroligt bra ändå, bara inte fullt så bra som Switch 1 och därför inte bli en ”fail”

Tror inte heller det blir samma hype som det blev inför Switch 1 eftersom det var någonting nytt där och då.
Men med tiden kommer Switch 1 att fasas ut så långsiktigt säljer nog Switch 2 bra gissar jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror inte heller det blir samma hype som det blev inför Switch 1 eftersom det var någonting nytt där och då.
Men med tiden kommer Switch 1 att fasas ut så långsiktigt säljer nog Switch 2 bra gissar jag.

Jag tror att framgångarna för Switch 2 i förhållande till Switch kommer att kunna matcha hur väl det gick för 3DS gentemot DS, förmodligen något bättre än så t o m.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag tror att framgångarna för Switch 2 i förhållande till Switch kommer att kunna matcha hur väl det gick för 3DS gentemot DS, förmodligen något bättre än så t o m.

Nu finns det en betydligt större spelarbas som kan vilja byta över emellan generationerna, men nyheterna för early adopters känns inte så starka än sålänge.

Blir intressant att se vad deras strategi blir med nya spel, kommer de försöka sälja hårdvara med hjälp av mjukvaran genom att vara ganska snabba på att knappt släppa något nytt på nuvarande Switch? Finns en risk att en stor av deras målgrupp inte känner ett starkt incitament att uppgradera annars. Mer prestanda verkar inte mainstream speciellt intresserade av så frågan är om det blir någon ny gimmick eller hur de nu ska marknadsföra nästa konsol. De kommer förmodligen ta ett steg uppåt i pris också.

Jag tror även att PS6 kommer få lite problem framöver. PS5 hade ju i alla fall obefintliga laddningstider och en intressant handkontroll, men PS6 blir förmodligen bara grafik och med tanke på hur länge de har haft kvar kompabiliteten till PS4 med nya titlar så kommer förmodligen många inte känna samma incitament att uppgradera tidigt nästa gång. Kanske är därför dem inte går all in på ny hårdvara till PS5 Pro eftersom att de vill att det ska vara tydligare skillnad emellan generationerna.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu finns det en betydligt större spelarbas som kan vilja byta över emellan generationerna

Spelarbasen på Switch är dock inte större än den var på DS. Switch har sålt över 130 miljoner i dagsläget, DS sålde i över 150 miljoner totalt. Switch är förvisso inte riktigt färdig ännu och jag tror den kommer fortsätta att sälja även efter Switch 2 kommit ut. Det skulle inte förvåna mig det minsta om Switch landar på över 140 miljoner eller t o m över 150 miljoner den också när den allra sista Switchen har sålts. 3DS sålde f.ö över 75 miljoner, så drygt hälften av DS. Jag tror dock det kan gå något bättre för en Switch 2 som, även om den kanske inte säljer mer än 100 miljoner i slutändan, säkert kan hamna på någonstans runt 80-100 miljoner. En mindre framgång än Switch 1 men ändå mycket bra alltså. Ungefär så som 3DS gentemot DS mao.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Spelarbasen på Switch är dock inte större än den var på DS. Switch har sålt över 130 miljoner i dagsläget, DS sålde i över 150 miljoner totalt. Switch är förvisso inte riktigt färdig ännu och jag tror den kommer fortsätta att sälja även efter Switch 2 kommit ut. Det skulle inte förvåna mig det minsta om Switch landar på över 140 miljoner eller t o m över 150 miljoner den också när den allra sista Switchen har sålts. 3DS sålde f.ö över 75 miljoner, så drygt hälften av DS. Jag tror dock det kan gå något bättre för en Switch 2 som, även om den kanske inte säljer mer än 100 miljoner i slutändan, säkert kan hamna på någonstans runt 80-100 miljoner. En mindre framgång än Switch 1 men ändå mycket bra alltså. Ungefär så som 3DS gentemot DS mao.

Men vad tror du att det blir för incitament att byta upp sig? Kommer dem med någon feature som WiiMote eller något liknande?
Om den bara får mer prestanda så måste väl i så fall ganska tidigt ha generationsexklusiva spel, annars så kan det ju dra ut på tiden innan folk byter upp sig.

Om de ändå tjänar pengar på både Switch och Switch 2(säljer dem med god marginal) så kanske det inte gör någon jätteskillnad nu, men det kan se dåligt ut från utsidan samt Switch 2 totala siffror kan se vara rätt låga i slutänden. De tjänar nog bra fortfarande eftersom de hela tiden säljer mycket spel och har en stor spelarbas, men Switch 2 i sig kanske inte ses som en lika stor succé.

Oj då, visste inte att DS sålt så bra. Switch siffror kanske inte är så imponerande jämfört med innan ifall man kollar bakåt och då också lägger ihop stationär samt bärbar konsols siffror? För den har har ju gjort 2 konsoler till en i och med Switch.

fue
Medlem

So it begins..

Citat:

Two video game leakers have stated that there’s a Nintendo Direct presentation planned for next week. The first is Shpeshal Nick who stated it on the Nintendo Prime’s YouTube channel and the second and is reliable leaker Billbil-kun who posted a cryptic message on social media platform X. Nintendo generally holds a Direct in February, so it wouldn’t be too surprising. As to what it will contain, well that will have to stay a surprise unless someone spills the beans. Nintendo hasn’t mentioned a Nintendo Direct, so we will have to see what transpires on that front.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag tror att framgångarna för Switch 2 i förhållande till Switch kommer att kunna matcha hur väl det gick för 3DS gentemot DS, förmodligen något bättre än så t o m.

3DS gick väl katastrofalt jämfört med DS.
Iofs. så sålde väl DS t.om. mer än PS2? Tror inte någon konsoltillverkare någonsin igen riktigt har chansen att matcha de försäljningssiffror Nintendo hade med DS+Wii, den typen av publik är nog "borta" nu för konsolbranschen i stort, det är väl dessa som mobiltelefonmarknaden nu siktar in sig på med mobiltelefonspel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kommer NG Switch bli ytterligare en fail som Wii U? Analytiker tycks tro det. Vad tror ni?

De där citaten från analytikerna säger ju praktiskt taget ingenting... Allt som spekuleras är ju enbart "inte lika höga vinster som Switch", vilket kan vara nästan vilket resultat som helst.

En Wii U-liknande flopp är osannolik, men även om Switch 2 säljer otroligt bra så kanske den inte riktigt når samma höjder som Switch. Man får också ta hänsyn till att Switch (och resten av spelmarknaden) fick en försäljningsboost av covid-pandemin, och det är ju inte så sannolikt att en så exceptionell händelse upprepas igen efter så här kort tid.

Skrivet av Fearnox:

Oj då, visste inte att DS sålt så bra. Switch siffror kanske inte är så imponerande jämfört med innan ifall man kollar bakåt och då också lägger ihop stationär samt bärbar konsols siffror? För den har har ju gjort 2 konsoler till en i och med Switch.

DS är den näst bäst säljande konsolen någonsin, enbart PS2 har sålt mer och skillnaden mellan dem är inte stor. Switch är på tredje plats.

1. PS2 - 155 miljoner
2. DS - 154 miljoner
3. Switch - 132,46 miljoner just nu

Det som är anmärkningsvärt med Switch är inte bara att de lyckades sälja sig till tredje plats efter den stora Wii U-floppen. Mer imponerande är att de lyckats kombinera hårdvaruförsäljning likt deras bästa bärbara konsoler med spelförsäljning som på tv-konsolerna. 132 miljoner konsoler, men också 1,13 miljarder spel (den enda Nintendo-konsolen som någonsin sålt över en miljard spel).

Traditionellt sett har bärbara konsoler sålt mer hårdvara, men relativt färre spel. Ett bra exempel är DS och Wii: DS sålde många fler konsoler (154 miljoner vs 101 miljoner för Wii), men spelmässigt är de nästan lika (948 miljoner på DS, 921 miljoner på Wii). Det har ganska naturliga förklaringar: bärbara konsoler har traditionellt sett varit en bra bit billigare, och lämpar sig bättre för en konsol per person i familjen (som kan dela på spelen) istället för en stationär konsol i vardagsrummet.

Hur imponerad man blir av Switchs siffror jämfört med kombinerade siffror för tidigare bärbara och stationära konsoler beror helt på vilket generation man jämför.

Switch slår enkelt 3DS + Wii U, men det är också Nintendos sämst säljande konsoler i vardera kategori. På andra sidan har vi den oslagbara giganten Wii + DS med totalt 255 miljoner sålda konsoler. Inte ens Sony har någonsin varit uppe i såna siffror, men så var ju både DS och Wii två av industrins största magiska enhörningar samtidigt...

Medlem
Skrivet av Majoren:

3DS gick väl katastrofalt jämfört med DS.
Iofs. så sålde väl DS t.om. mer än PS2? Tror inte någon konsoltillverkare någonsin igen riktigt har chansen att matcha de försäljningssiffror Nintendo hade med DS+Wii, den typen av publik är nog "borta" nu för konsolbranschen i stort, det är väl dessa som mobiltelefonmarknaden nu siktar in sig på med mobiltelefonspel.

DS: 154,02 miljoner (näst bäst efter PS2 som sålde 155 miljoner)
3DS: 75,94 miljoner

Knappt hälften alltså.

3DS fick en väldigt dålig start, vilket tvingade Nintendo att drastiskt sänka priset efter bara några få månader. De lyckades på så sätt rädda 3DS från att floppa hårt, försäljningen kom igång, och den sålde stabilt och hyfsat bra tills Switchen tog över. Självklart ett väldigt stort tapp från DS dock, och 3DS är den bärbara Nintendo-konsolen som sålt minst.

Medlem
Skrivet av Daed:

DS: 154,02 miljoner (näst bäst efter PS2 som sålde 155 miljoner)
3DS: 75,94 miljoner

Knappt hälften alltså.

3DS fick en väldigt dålig start, vilket tvingade Nintendo att drastiskt sänka priset efter bara några få månader. De lyckades på så sätt rädda 3DS från att floppa hårt, försäljningen kom igång, och den sålde stabilt och hyfsat bra tills Switchen tog över. Självklart ett väldigt stort tapp från DS dock, och 3DS är den bärbara Nintendo-konsolen som sålt minst.

Tänkte att DS+Wii tillsammans var ju typ 250M. Men för min del så tror jag inte det längre finns förutsättningar för sådan vansinneshög försäljning som var typ 70% "non-gamers". Tror inte Brain Training, Nintendogs eller liknande koncept är gångbara alls längre på ett format som t.ex. Switch (Nintendo har försökt), mobiltelefonen har helt tagit över den målgruppen och Nintendo måste nu konkurrera om den mer traditionella gamingpubliken som visserligen växer, men ändå inte är så stor som när det fanns en enorm casualpublik för konsoltillverkarna att sälja till.

3DS var ju en riktig slow burner. Skulle inte säga att försäljningen någonsin tog ordentlig fart, det tog väl över tio år för den att knappa in på samma siffror som tog Gameboy Advance 5 år. Märktes verkligen att Nintendo gjorde konstgjord andning på den med alla tiotals olika varianter som lanserades...

Medlem

La upp om det i nyhetstråden istället för här. Men en del som visas kommer kanske även till nya konsolen också (tror alltså att vi börjar se spel som kommer bli cross gen redan nu... även om det inte bekräftas fören senare) som t.ex. beryktat Donkey Kong? Vore najs!

F-Zero GX ryktas ju också få remake så det vore trevligt om det utannonserades. Liksom Zelda WW+TP! Lär ju inte släppas något annat Zelda-relaterat i år (om inte Ocarina of Time 4K släpps med NG Switch?) så kan hända! Metroid Prime 2+3 borde också släppas (shadowdroppas?) inför Metroid Prime 4 som lär avsluta Directen med vagt "Winter 2024" som senare bekräftas vara cross gen!

Medlem
Skrivet av Majoren:

3DS var ju en riktig slow burner. Skulle inte säga att försäljningen någonsin tog ordentlig fart, det tog väl över tio år för den att knappa in på samma siffror som tog Gameboy Advance 5 år. Märktes verkligen att Nintendo gjorde konstgjord andning på den med alla tiotals olika varianter som lanserades...

3DS hade sålt 66,12 miljoner enheter i slutet av mars 2017, precis efter att Switch släpptes. Det är ca 87% av den totala försäljningen, i snitt ca 11 miljoner konsoler per år sedan den släpptes i feb/mars 2011. De sista 10 miljonerna såldes de tre sista åren fram tills den blev discontinued i september 2020.

Det är inte direkt dåliga siffror, men den var aldrig nån riktig kioskvältare heller. Det är förstås en bra bit lägre än alla deras andra bärbara konsoler så 3DS ser sämre ut i jämförelse.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

La upp om det i nyhetstråden istället för här. Men en del som visas kommer kanske även till nya konsolen också (tror alltså att vi börjar se spel som kommer bli cross gen redan nu... även om det inte bekräftas fören senare) som t.ex. beryktat Donkey Kong? Vore najs!

https://youtu.be/paK6j1TQAMU

F-Zero GX ryktas ju också få remake så det vore trevligt om det utannonserades. Liksom Zelda WW+TP! Lär ju inte släppas något annat Zelda-relaterat i år (om inte Ocarina of Time 4K släpps med NG Switch?) så kan hända! Metroid Prime 2+3 borde också släppas (shadowdroppas?) inför Metroid Prime 4 som lär avsluta Directen med vagt "Winter 2024" som senare bekräftas vara cross gen!

Vad gäller Zelda så är jag galet övertygad (långt före denna video) om att vi ser något Zelda spel kommande månader. Antingen på Direct i februari, förhoppningsvis nästa vecka. Alternativt på en Mars/April - Switch 2 reveal.

Det har ryktats så länge om Wind Waker, Twilight Princess, Oracle spelen, senaste Ocarina of Time. Ingen högoddsare att någonting är nära reveal.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad gäller Zelda så är jag galet övertygad (långt före denna video) om att vi ser något Zelda spel kommande månader. Antingen på Direct i februari, förhoppningsvis nästa vecka. Alternativt på en Mars/April - Switch 2 reveal.

Det har ryktats så länge om Wind Waker, Twilight Princess, Oracle spelen, senaste Ocarina of Time. Ingen högoddsare att någonting är nära reveal.

Precis, de har snurrat så länge i rykteskvarnarna och påståtts vara färdiga så länge (precis som Metroid Prime Remaster var innan avtäckning/släpp förra Februari Direct) så skulle bli förvånad om det inte avtäcks nästa vecka. Antagligen WW+TP till Switch nu och sen Ocarina of Time till NG Switch när den avtäcks så de kan sprida ut det lite.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men vad tror du att det blir för incitament att byta upp sig? Kommer dem med någon feature som WiiMote eller något liknande?

Om Switch 2 fick lika bra känslighet som Wii remotes i nästa joycons då konsolen kan ha en kamera i sig för att tracka rörelser så skulle Nintendo kunna släppa remastrade Wii spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om Switch 2 fick lika bra känslighet som Wii remotes i nästa joycons då konsolen kan ha en kamera i sig för att tracka rörelser så skulle Nintendo kunna släppa remastrade Wii spel.

Jo, det ska bli spännande att se hur de tänker. Känns inte som Nintendo att bara slänga på mer prestanda.

Kanske går att optimera Joycons så att man kan göra mer med dem tillexempel.
Annars så kanske AR skulle kunna vara något? Vet inte riktigt i vilken utsträckning det skulle kunna användas på ett vettigt sätt dock.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om Switch 2 fick lika bra känslighet som Wii remotes i nästa joycons då konsolen kan ha en kamera i sig för att tracka rörelser så skulle Nintendo kunna släppa remastrade Wii spel.

Skrivet av Fearnox:

Jo, det ska bli spännande att se hur de tänker. Känns inte som Nintendo att bara slänga på mer prestanda.

Kanske går att optimera Joycons så att man kan göra mer med dem tillexempel.
Annars så kanske AR skulle kunna vara något? Vet inte riktigt i vilken utsträckning det skulle kunna användas på ett vettigt sätt dock.

Det har ju ryktats om att NG Switch ska få någon slags AR-kamera så det kanske är för bättre tracking? Vore kul med fler Wii-spel, men de har ju redan gett oss Super Mario Galaxy och de två första No More Heroes-spelen så det kanske kommer ändå.

Medlem

Det har varit lite segt på ryktesfronten senaste veckan, men nu verkar det som "säkra källor" (som haft rätt vid tidigare läckor)) säger att den avtäcks senast i Mars! Och tydligen börjar Gamestop rekommenderas att börja förbereda sig för att sälja "Nintendo Switch 2" Så dags att stiga ombord the hype train shoo-shooo! Tydligen finns det viss chans att den visas redan nästa vecka under Nintendo Direct!

Medlem

Patent visar VR för NG Switch! Och möjligen kroppsdräkt för att få känslor över hela kroppen när du spelar.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/y8tQrAEN0Ec

Det har varit lite segt på ryktesfronten senaste veckan, men nu verkar det som "säkra källor" (som haft rätt vid tidigare läckor)) säger att den avtäcks senast i Mars! Och tydligen börjar Gamestop rekommenderas att börja förbereda sig för att sälja "Nintendo Switch 2" Så dags att stiga ombord the hype train shoo-shooo! Tydligen finns det viss chans att den visas redan nästa vecka under Nintendo Direct!

Intressant video. Lutar verkligen åt att Switch 2 visas upp snart

Medlem

Jag hoppas mer och mer på att den kommer kallas Super Nintendo Switch! Kan vara nostalgi från barndomen då en satt vid Snes:en hela dagarna men ändå! Vad tror/hoppas ni på?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/BlrvQnTnyzU

Jag hoppas mer och mer på att den kommer kallas Super Nintendo Switch! Kan vara nostalgi från barndomen då en satt vid Snes:en hela dagarna men ändå! Vad tror/hoppas ni på?

Nintendo har egentligen aldrig haft en 2a i namnet.

NES
SNES

Wii
Wii U

Gameboy
Gameboy Color
Gameboy Advance

Nintendo DS
Nintendo 3D:S

Så historiken talar emot för att den skulle heta Switch 2. Om dom kör på namnet Switch igen så blir det förmodligen med ett prefix eller suffix.

Aja, spelar inte så stor roll för mig vad namnet blir.

Imorgon kanske får vi information om eventuell direct på onsdag.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Nintendo har egentligen aldrig haft en 2a i namnet.

NES
SNES

Wii
Wii U

Gameboy
Gameboy Color
Gameboy Advance

Nintendo DS
Nintendo 3D:S

Så historiken talar emot för att den skulle heta Switch 2. Om dom kör på namnet Switch igen så blir det förmodligen med ett prefix eller suffix.

Aja, spelar inte så stor roll för mig vad namnet blir.

Imorgon kanske får vi information om eventuell direct på onsdag.

Du glömde bort 2DS

Medlem
Skrivet av Keima:

Du glömde bort 2DS

Jag hoppas ändå på ”Super Nintendo Switch”, även om en 2:a kanske blir mer tydligt mot att det är en helt ny konsol.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Nintendo har egentligen aldrig haft en 2a i namnet.

Så historiken talar emot för att den skulle heta Switch 2. Om dom kör på namnet Switch igen så blir det förmodligen med ett prefix eller suffix.

Aja, spelar inte så stor roll för mig vad namnet blir.

Imorgon kanske får vi information om eventuell direct på onsdag.

Skrivet av PGR1985:

Jag hoppas ändå på ”Super Nintendo Switch”, även om en 2:a kanske blir mer tydligt mot att det är en helt ny konsol.

Haha ja, även om Nintendo är vanedjur och följer vissa mönster är de lika kända för att göra oväntade saker så känner de att de vill vara övertydliga med att det är en direkt uppföljare för att undvika Wii U-förvirring tror jag faktiskt de kan använda Switch 2 trots allt. Men Super Nintendo Switch låter ändå häftigare och har ju lockelse i retrodoftande namnet som också anspelar på tidigare "uppföljare" som kom med bättre grafik, ljud och kontroll än originalet (NES) som han argumenterar i videon, så de kan tycka det är logiskt också. Och jag skulle hålla med!

Hoppas/tror de annonserar en Direct Mini idag för onsdag! Sen sparar de resten till Super Nintendo Switch-avslöjandet snart!

Tidigare har det ryktats mycket om AR-kamera till konsolen och nu verkar inte mindre än tre patent rörande den ha dykt upp. Där den ska kunna avgöra bland annat avgöra vädret utanför, så det påverkar spelet, och din reaktion/stressnivå på olika sätt.

Nintendo-patent

Patent Numbers
US20240012345A1
US20240023456A1
US20240034567A1

Skriv svar