Ubisoft försvarar Skull and Bones prislapp på 70 $
"Det är ett AAAA-spel som kommer att leverera i det långa loppet."
Verkligen trist att det görs så få piratspel och så händer detta när det väl görs ett.
Jag avsäger mig födelsedagspresenter och julklappar i ett par år framöver om någon gör ett nytt bra single player piratspel, komplett med sjöstrider, skattletande och romdrickande.
Switch, PC och Dödsmetall.
Klart, om det är extremt mycket innehåll och kvalitet så är kanske $70 befogat. Finns ju ganska medioker titel för $80.... ☺️ Väljer man inte att dela upp stora spel. Om de hade så mycket innehåll så kunde väl släppt mindre innehåll för $60 och sedan ta $30 för en expansion inom 6 månader? Meeeen kanske inte är så mycket innehåll ändå.
Jag blir inte imponerad av att de skall införa inflation på "A:n" i bedömning. Låter "trippel" vara definitionen på övervärderat skräp...
Verkligen trist att det görs så få piratspel och så händer detta när det väl görs ett.
Jag avsäger mig födelsedagspresenter och julklappar i ett par år framöver om någon gör ett nytt bra single player piratspel, komplett med sjöstrider, skattletande och romdrickande.
JA! Ett mörkt piratspel a la Pirates of Caribbean där man är typ 10 stycken i besättning med liknande mekanik som i verkligheten vore sjukt coolt. Ubisoft missade verkligen öppet mål.
”AAAA-spel” heter det när man försvarar fullpris på ett spel designat som free2play.
”Sådant är tidskrävande och vi hade inte resurserna” heter det när man försvarar att spelet helt saknar den utlovade solokampanjen.
Med tanke på spelets ursprung så är det än mer oförklarligt. Som jag förstår det så föddes ju iden om Skull&Bones iom att de kände att den delen av AC:BF var kul nog att bygga ett eget spel på, och de lär varit extra kåta på iden då halva spelet redan var färdigt.
Det enda som behövdes var en story och lite finputsning så kunde de mångla ut det.
Jag misstänker att det är för tunt för att faktiskt ge ett spel existensberättigande, och att planerna varit så vaga kring hur de ska sy ihop allt att de efter 11 års utveckling måste försvara spelet redan innan det släppts.
JA! Ett mörkt piratspel a la Pirates of Caribbean där man är typ 10 stycken i besättning med liknande mekanik som i verkligheten vore sjukt coolt. Ubisoft missade verkligen öppet mål.
Verkligheten? Sämsta scenen att välja som exempel! Och något som jag skulle älska att se i ett spel!
Det HÄR är en mer korrekt skildring av verkligheten.
Jag är så jädra trött på det här spelet. Har jag någonsin varit så färdig med ett spel INNAN det släpps? Tveksamt. Ska bli så skönt att det släpps så vi kan gå vidare med våra liv.
Hoppas du får göra recensionen.
Det är det enda rätta!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Många må vara skeptiska men många älskar också spelet. Beror på vilka forum och videos man tittar på.
Jag provade lite igår. Kan säga direkt att detta verkar lovande. Enligt mig. Men inget köp på releasedagen. Kommer avvakta lite och se. Men ett köp i framtiden blir det garanterat.
Tittade på en youtuber som streamade PC-versionen igår och det såg ok ut till sjöss. Men konstigt att det inte finns svärdsstrider och möjlighet att utforska till fots på land. Assassin's Creed IV: Black Flag lyckades riktigt bra med båda, med en betydligt kortare utvecklingstid dessutom.
Ubisoft skulle gjort ett singleplayerspel (med multiplayermöjlighet för de som vill), frikopplat från Assassin's Creed oket.
Hoppas du får göra recensionen.
Det är det enda rätta!
Känns som Fredrik är den enda som kan ge en objektiv recension av detta spel. 😁