Stora ryktestråden för "Switch 2"

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Jag svarar en sista gång och sen orkar jag inte älta det här. Men ja, nu verkar allting indikera att konsolen släpps i början av 2025 istället för sent 2024 som först tycktes troligast. Att de därför också förväntas skjuta upp utannonseringen känns också ganska troligt, om de inte väljer att ha en lång förhandshype-kampanj för att få så många med över på nya tåget som möjligt.

Tycker du hakar upp dig lite väl på hur jag uttryckte det istället för att se faktum. Saxar lite från Wikipedia:

"Announcement

On April 25, 2011, Nintendo released an official statement announcing a system to succeed the Wii to be released during 2012"

Alltså utannonserades konsolen över ett år innan släpp, även innan förseningen till November. Alltså är det inte helt orealistiskt att tänka att det kan hända igen. Heller inte att de visar upp den så mycket som 1,5 år - vilket de ändå gjorde hur du än vrider och vänder på det. Visst var det en oplanerad försening också, men likväl var det den tid som flöt mellan utannonsering och släpp.

Nu är ju "förseningen" endast intern eftersom den inte är officiellt utannonserad - men bara för att förutsättningarna inte är 100% likadana kan ändå ett sånt stort tidsglapp ändå ske. Det är liksom tiden och inte exakta VARFÖR jag bryr mig om.

Kan säga att jag utgår mer från det som är mest logiskt och när det kommer till exempelvis Nintendo så handlar det om hur Nintendo har gjort tidigare och hur de brukar göra idag. Så därför tyckte inte jag att ditt exempel var så logiskt vilket gjorde att det var ett konstigt exempel i sitt sammanhang.

Det mest logiska är ju att det skulle bli som ni skrev tidigare, att ”om” ryktet stämmer och vi får se nästa konsol först nästa år, så är det mer logiskt att Nintendo avslöjar konsolen till hösten eller tidigt under 2025 som en annan skrev.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Kan säga att jag utgår mer från det som är mest logiskt och när det kommer till exempelvis Nintendo så handlar det om hur Nintendo har gjort tidigare och hur de brukar göra idag. Så därför tyckte inte jag att ditt exempel var så logiskt vilket gjorde att det var ett konstigt exempel i sitt sammanhang.

Det mest logiska är ju att det skulle bli som ni skrev tidigare, att ”om” ryktet stämmer och vi får se nästa konsol först nästa år, så är det mer logiskt att Nintendo avslöjar konsolen till hösten eller tidigt under 2025 som en annan skrev.

Du: jag är logisk och kollar på hur Nintendo gjort tidigare.
Jag: ja, de har ju utannonserat en konsol över ett år innan släpp, och 1,5 år efter försening.
Du: nej det är inte samma sak, väldigt märklig jämförelse och saknar all logik.

Och som jag skrivit tidigare, jag säger inte att det är troligt att de gör det bara att de KAN GÖRA DET men mest troligt är som sagt att de även skjuter upp utannonseringen nu när konsolen (ryktas) skjutas upp. Jag har också skrivit att det är mest troligt att de skuter upp utannonseringen till typ Oktober - eftersom det var då OG Switch utannonserades och den lanserades i Mars året därpå, och då Switch 2 också tycks lanseras i mars (tidigast) känns det ju troligast. Men det utesluter inte andra scenarion helt. Det var allt. Du verkar läsa mig väldigt selektivt för att starta bråk.

Medlem

Hur som. Vi skulle väl inte ens veta om någon försening om inte alla youtubers hypat upp det hela. Var det inte NateHate som sa att de SKA visa upp den i mars och var bombsäker.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur som. Vi skulle väl inte ens veta om någon försening om inte alla youtubers hypat upp det hela. Var det inte NateHate som sa att de SKA visa upp den i mars och var bombsäker.

Nä, det går ju egentligen inte att tala om en försening eftersom den inte är officiellt utannonserad så när vi pratar om försening så utgår vi ju från att den skulle visats upp nu under Mars och släppas i slutet av November. Typ. Alltså blir vi besvikna på att rykten inte stämmer. Och även om de gör det är det ju som du säger, mer på Youtubers än Nintendo själva Men svårt att hålla sig borta från rykteskvarnarna hehe. Så får se om det försenas till Juni som någon sa eller Oktober som sagt känns mest logiskt för då följer de förra (nuvarande) generationens cykel.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Du: jag är logisk och kollar på hur Nintendo gjort tidigare.
Jag: ja, de har ju utannonserat en konsol över ett år innan släpp, och 1,5 år efter försening.
Du: nej det är inte samma sak, väldigt märklig jämförelse och saknar all logik.

Och som jag skrivit tidigare, jag säger inte att det är troligt att de gör det bara att de KAN GÖRA DET men mest troligt är som sagt att de även skjuter upp utannonseringen nu när konsolen (ryktas) skjutas upp. Jag har också skrivit att det är mest troligt att de skuter upp utannonseringen till typ Oktober - eftersom det var då OG Switch utannonserades och den lanserades i Mars året därpå, och då Switch 2 också tycks lanseras i mars (tidigast) känns det ju troligast. Men det utesluter inte andra scenarion helt. Det var allt. Du verkar läsa mig väldigt selektivt för att starta bråk.

Känns som att du överreagerar lite väl mycket nu.
Men bra att vi är överens om en sak: att det inte är troligt.

Ps. Skulle aldrig försöka starta bråk. Inte min mening att du skulle ta så illa vid dig.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Känns som att du överreagerar lite väl mycket nu.
Men bra att vi är överens om en sak: att det inte är troligt.

Ps. Skulle aldrig försöka starta bråk. Inte min mening att du skulle ta så illa vid dig.

Har skrivit från början att det inte är speciellt troligt så väldigt onödig diskussion till att börja med. Som sagt, du verkar läsa mig väldigt selektivt. Och vadå överreagerar, du säger jag resonerar konstigt och du är den av oss som tänker logiskt. Även när vi i stort sett kommer fram till samma sak klankar du ner och kastar skit över mig som jag vore dum i huvudet för att jag säger att en sak kan hända.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Har skrivit från början att det inte är speciellt troligt så väldigt onödig diskussion till att börja med. Som sagt, du verkar läsa mig väldigt selektivt. Och vadå överreagerar, du säger jag resonerar konstigt och du är den av oss som tänker logiskt. Även när vi i stort sett kommer fram till samma sak klankar du ner och kastar skit över mig som jag vore dum i huvudet för att jag säger att en sak kan hända.

Det var inte min mening att du skulle känna att jag dumförklarade dig. Så där ber jag verkligen om ursäkt.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det var inte min mening att du skulle känna att jag dumförklarade dig. Så där ber jag verkligen om ursäkt.

Ok, tack! Känns egentligen som vi säger samma saker men ur olika perspektiv så som sagt orkar inte bråka mer om det. Men för att förtydliga mig: anledningen till att jag skrev "som med Wii U" var för att jag inte bara ville skriva "de kanske utannonserar den 1,5 år inan släpp" för då skulle någon med största sannolikhet komma och säga att det inte är så troligt och att det aldrig har hänt. Så vad jag menade var aldrig att det är exakt samma situation, bara förytdliga från början att det faktiskt har hänt och kan hända. Inte att det är troligt. Jag försökte bara täcka flera tänkbara scenarios. Säger inte att alla de scenariona är troliga eller mest logiska, bara att de kan vara bra att ha i bakhuvudet som en möjlighet. Sen om det är dumt eller konstigt får väl var och en avgöra, men för att täcka så många möjligheter som möjligt tog jag ändå med det.

Det här är ju intressant! En som jobbat med Nintendo på Tears of the Kingdom och "ett annat icke-namngett projekt" så kanske har de någonting nytt att utannonsera snart - eller är det en kommande Switch 2-titel? Spännande oavsett.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Känns som att du överreagerar lite väl mycket nu.
Men bra att vi är överens om en sak: att det inte är troligt.

Ps. Skulle aldrig försöka starta bråk. Inte min mening att du skulle ta så illa vid dig.

Skrivet av Gertzy:

Har skrivit från början att det inte är speciellt troligt så väldigt onödig diskussion till att börja med. Som sagt, du verkar läsa mig väldigt selektivt. Och vadå överreagerar, du säger jag resonerar konstigt och du är den av oss som tänker logiskt. Även när vi i stort sett kommer fram till samma sak klankar du ner och kastar skit över mig som jag vore dum i huvudet för att jag säger att en sak kan hända.

Jag är själv lite förvånad då du över 1-års tid har varit lugnet själv i princip allt du skrivit här i tråden. Sen kan givetvis alla ha en dålig dag, och det är väl inte särskilt konstigt då suget ökar för varje dag vad Nintendo egentligen har pysslat med under senaste åren. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag är själv lite förvånad då du över 1-års tid har varit lugnet själv i princip allt du skrivit här i tråden. Sen kan givetvis alla ha en dålig dag, och det är väl inte särskilt konstigt då suget ökar för varje dag för vad Nintendo egentligen har pysslat med under senaste åren. 😅

Haha, jag försöker bara förmedla rykten och läckor så opartiskt som möjligt, och tolka uppgifter som finns så logiskt och sansat som möjligt - men ibland är uppgifter motstridiga och då försöker jag lyfta fram så många scenarios som möjligt och då lyfta fram de jag själv tycker är mest logiskt utifrån vad vi "vet" (tror) utifrån vad som florerar just nu och vad som inte är lika troligt (enligt mig). Att någonting kanske inte alls händer men kan hända är alltså tillräckligt för att jag ska lyfta fram det. Är en inte intresserad utav det kanske detta inte är rätt tråd att hänga i

Medlem

Tror det kan vara slutet på Switch-ryktestrådens obekymrade goda mysstämning. Flera medlemmar som tidigare närmast hyllade varandra blir nu fiender för livet. Rent filosofiskt kan man se det som en kommentar till samhällsutvecklingen i stort, forna vänner och allierade slutar alltid i fiendeskap etc.

Medlem

Det här är ju intressant! Lego har i samarbete med Nintendo tagit fram lite sets från Nintendo-spel och i slutet av trailern teasar de för ett Mario Kart Lego som ska släppas.. 2025? Varför inte nu under 2024? För det är inte till Mario Kart 8 DX utan kanske för Mario Kart 10 till Switch 2? För annars låter det ju som de skulle vilja fylla ut detta året med någonting liknande för att lindra väntan på en uppföljare men nu försöker de hypa upp någonting okänt för nästa år istället! Enda vi vet är att det är Mario Kart och "Ready, set, build" så antingen eget spel eller DLC. Spännande hursom!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/LSDD_C06gtY?t=491

Det här är ju intressant! Lego har i samarbete med Nintendo tagit fram lite sets från Nintendo-spel och i slutet av trailern teasar de för ett Mario Kart Lego som ska släppas.. 2025? Varför inte nu under 2024? För det är inte till Mario Kart 8 DX utan kanske för Mario Kart 10 till Switch 2? För annars låter det ju som de skulle vilja fylla ut detta året med någonting liknande för att lindra väntan på en uppföljare men nu försöker de hypa upp någonting okänt för nästa år istället! Enda vi vet är att det är Mario Kart och "Ready, set, build" så antingen eget spel eller DLC. Spännande hursom!

Någon specifik anledning till varför Nintendo skulle hoppa över Mario Kart 9?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Någon specifik anledning till varför Nintendo skulle hoppa över Mario Kart 9?

Enligt rykten så räknar de mobilspelet Mario Kart Tour som det nionde och kommer kalla Switch 2-spelet för Mario Kart 10

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Enligt rykten så räknar de mobilspelet Mario Kart Tour som det nionde och kommer kalla Switch 2-spelet för Mario Kart 10

Jaha, låter helt galet men det spelar ju inte så stor roll egentligen.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jaha, låter helt galet men det spelar ju inte så stor roll egentligen.

Nä, bara vi får ett nytt Mario Kart till Switch 2 så bryr jag mig inte i speciellt om de kallar det 9, 10 eller 12 eller kanske någon undertitel som Double Dash.

Medlem

Finns ju även ett Mariokart till arkadmaskiner som är rätt trist i jämförelse mot Mariokart 8.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns ju även ett Mariokart till arkadmaskiner som är rätt trist i jämförelse mot Mariokart 8.

Testade detta på Liseberg, görs väl av Namco om jag inte missminner mig?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Testade detta på Liseberg, görs väl av Namco om jag inte missminner mig?

Yes, vi hade dem maskinerna på min gamla finlandsfärja jag jobbade på. Det är Bandai-Namco som gjort Mariokart-spelen till dem, det stämmer. Vet inte hur gamla maskinerna är, men förundrades alltid av att det var sämre grafik än i MK8 men apparaterna hade enorma fläktar man kunde typ använda för att föna håret.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Enligt rykten så räknar de mobilspelet Mario Kart Tour som det nionde och kommer kalla Switch 2-spelet för Mario Kart 10

Sen det MK som man spelar i sitt vardagsrum och det på arkad. En ”10” i namnet är klart befogat från Nintendo med andra ord. 😅

Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Någon specifik anledning till varför Nintendo skulle hoppa över Mario Kart 9?

Skrivet av Gertzy:

Enligt rykten så räknar de mobilspelet Mario Kart Tour som det nionde och kommer kalla Switch 2-spelet för Mario Kart 10

Jag tror de flesta tänker att Mario Kart Tour är nian eftersom Nintendo valde att släppa banor från alla tidigare Mario Kart spel till Nintendos konsoler plus från Tour på Mario Kart 8 Deluxe.
Så det blev banor från nio olika spel.

Skrivet av lonian:

Finns ju även ett Mariokart till arkadmaskiner som är rätt trist i jämförelse mot Mariokart 8.

Om inte jag missminner mig efter vad jag läst, gjorde de inte hela två olika arkadmaskiner?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Yes, vi hade dem maskinerna på min gamla finlandsfärja jag jobbade på. Det är Bandai-Namco som gjort Mariokart-spelen till dem, det stämmer. Vet inte hur gamla maskinerna är, men förundrades alltid av att det var sämre grafik än i MK8 men apparaterna hade enorma fläktar man kunde typ använda för att föna håret.

Minns att jag spelade det när jag var i Akihabara för typ 13 år sen Riktigt kul! Men de räknar nog inte in de i huvudserien.

Skrivet av anon_326145:

Jag tror de flesta tänker att Mario Kart Tour är nian eftersom Nintendo valde att släppa banor från alla tidigare Mario Kart spel till Nintendos konsoler plus från Tour på Mario Kart 8 Deluxe.
Så det blev banor från nio olika spel.

Om inte jag missminner mig efter vad jag läst, gjorde de inte hela två olika arkadmaskiner?

Ja, det gav ju känslan av att det var ett "officiellt" spel i serien när dess banor kom med! Men sen är ju MK10 ändå bara ett ryktesnamn som vi flesta tänker är mest logiskt men som sagt de kan ju dra till med någon undertitel eller vadsom egentligen.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Nä, bara vi får ett nytt Mario Kart till Switch 2 så bryr jag mig inte i speciellt om de kallar det 9, 10 eller 12 eller kanske någon undertitel som Double Dash.

De borde bara skippa numren, när man börjar komma upp mot 10 så blir det nästan bara löjligt. Kollar på dig Final Fantasy!

Bättre de kör med undertitlar eller bara Mario Kart Switch eller andra prefixer som har med konsolen att göra. Lite som de gjorde i begynnelsen med sina spela och typ satte Super eller 64 i namnet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ny teori: Switch 2 skjuts upp på grund av den dåliga Yen-kursen och all inflation. Vad tror ni om detta?

Medlem

Tror inte det är enda anledningen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/O5C4stnlu2Y

Ny teori: Switch 2 skjuts upp på grund av den dåliga Yen-kursen och all inflation. Vad tror ni om detta?

Det i kombination med att de har ”råd” att putta fram Switch 2 pga Switchen fortsatt höga försäljning av hård och mjukvara, de laddar för en mastig release tror jag, det är inte alltid den möjligheten finns.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det i kombination med att de har ”råd” att putta fram Switch 2 pga Switchen fortsatt höga försäljning av hård och mjukvara, de laddar för en mastig release tror jag, det är inte alltid den möjligheten finns.

Samtidigt är det inte ofta det inte släpps något större spel sista året innan en ny generation lanseras heller.

Hela industrin är skitkonstig nu.
Förr kunde man se fram emot vad som skulle komma nästa år eller två.
Nu blir man helt ställd när man försöker fundera på det.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Samtidigt är det inte ofta det inte släpps något större spel sista året innan en ny generation lanseras heller.

Hela industrin är skitkonstig nu.
Förr kunde man se fram emot vad som skulle komma nästa år eller två.
Nu blir man helt ställd när man försöker fundera på det.

Ja det har du rätt i men det känns som Nintendo inte befinner i samma prekära situation med uppsägningar och hysteriska utvecklingskostnader som andra utvecklare/ konsoltilkverkare. Jag håller dock med dig, industrin är helt uppochner just nu.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror inte det är enda anledningen.

Nä, det tror jag nog inte heller då det inte finns någon garanti att ekonomin är stabilare inom ett halvår eller ens ett år, men kanske är det en del av resonemanget att de har lite is i magen för att hoppas på bättre utsikt och sen lansera hårt nästa år.

Skrivet av lasselason:

Det i kombination med att de har ”råd” att putta fram Switch 2 pga Switchen fortsatt höga försäljning av hård och mjukvara, de laddar för en mastig release tror jag, det är inte alltid den möjligheten finns.

Ja, de är i en ganska lyxig situation där de inte behöver stressa någonting (de befinner sig ju knappast i Wii U-sitsen där de knappt kan bärga sig att gå vidare) och tror att de delvis vill kunna säkra ett bra spelutbud första sex månaderna efter släpp så de kan lika gärna vänta. De vet att de nog kommer sälja lika bra ändå!

Skrivet av jeppe109:

Samtidigt är det inte ofta det inte släpps något större spel sista året innan en ny generation lanseras heller.

Hela industrin är skitkonstig nu.
Förr kunde man se fram emot vad som skulle komma nästa år eller två.
Nu blir man helt ställd när man försöker fundera på det.

Vi får se. Det uppdagades nyss att ett "hemligt oannonserat titel" blivit testad (postade om det i tråden för någon dag sedan) så det kanske är ett Switch-spel. Och så ryktas ju Metroid Prime 4 vara klart och redo för launch så det kanske kommer i år.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Yes, vi hade dem maskinerna på min gamla finlandsfärja jag jobbade på. Det är Bandai-Namco som gjort Mariokart-spelen till dem, det stämmer. Vet inte hur gamla maskinerna är, men förundrades alltid av att det var sämre grafik än i MK8 men apparaterna hade enorma fläktar man kunde typ använda för att föna håret.

Det är inte så konstigt, alla arkadmaskinerna (förutom VR-versionen) är äldre än MK8.

Skrivet av anon_326145:

Om inte jag missminner mig efter vad jag läst, gjorde de inte hela två olika arkadmaskiner?

Det finns fyra stycken, varav den nyaste är nån VR-variant som tydligen bara finns i Japan.

Skriv svar