Helldivers 2 – Pc-spelarna tvingas att länka sitt steamkonto till PSN

Robot
Helldivers 2 – Pc-spelarna tvingas att länka sitt steamkonto till PSN

Arrowhead säger att vi ska skicka klagomålen till Sony.

#Arrowhead, #Helldivers-2, #Sony


Releasehästryttare

100% Sonys fel, men ja det suger verkligen!

https://www.reddit.com/r/Helldivers/comments/1cjulca/a_small_...

Medlem

Två censurskontroverser och nu detta, Sony kan verkligen inte göra rätt för sig på sistone.

Medlem

Fint!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Om något har väl Sonys tjänster visat sig vara en säkerhetsrisk. Med det sagt borde väl Helldivers 2-spelarna var helt ok med det då de utan vidare accepterade spyware-anticheat i ett PvE-co-op-spel.

Medlem

Jag förstår inte vad som är så dåligt med det här? Länka PSN kontot en gång sen är det klart.

Releasehästryttare
Skrivet av dTexN:

Fint!

<Uppladdad bildlänk>

Förhoppningsvis får Deep rock galactic några nya spelare av detta, spelade kl 6 i morse och det va typ 10 pers online :/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om något har väl Sonys tjänster visat sig vara en säkerhetsrisk. Med det sagt borde väl Helldivers 2-spelarna var helt ok med det då de utan vidare accepterade spyware-anticheat i ett PvE-co-op-spel.

Med tanke på deras urusla säkerhet så vill man nog helst inte behöva använda PSN. Det där med spyware-anticheat har jag helt missat. Så tramsigt av dom!

Tur jag inte kommit till skott med att köpa spelet ännu!

OT:
Påtal om det - det är udda vilka grejer företagen med sina spel. Tänkte på det innan när jag spelade FO4 och ville köra lite mods. Varför stänger de av achievements? Det är ett singelplayer spel och achievements ger ju inget mer än braggingpoints typ..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag förstår inte vad som är så dåligt med det här? Länka PSN kontot en gång sen är det klart.

Levt under en sten?

Förutom faktumet att det är idiotiskt att kräva ett konsollkonto till ett PC spel, särskilt när det inte behövs, så har ju Sony dragits med alldeles enorma dataläckor och säkerhetsproblem de senaste åren.

Sedan så finns även problemet att PSN inte är tillgängligt i alla länder som STEAM finns tillgängligt i, vilket innebär att många spelare förlorar tillgång till spelet som de har betalat för. Hjälper inte heller att man kan bli bannad av Sony om man sedan försöker kringgå problemet med hjälp av VPN.
https://www.reddit.com/r/Helldivers/comments/1cjic6m/someone_...

Releasehästryttare

Tydligen så hade de ändrat på sin sida med:

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag förstår inte vad som är så dåligt med det här? Länka PSN kontot en gång sen är det klart.

October 2023: Sony Notifies Employees of Data Breach

September 2023: Sony Investigates Alleged Hack

August 2017: Hacker Group Accesses Sony Social Media Accounts

December 2014: PlayStation Network Taken Down by Christmas DDoS Attack

November 2014: Hackers Steal 100 Terabytes of Data from Sony Pictures

June 2011: Sony Pictures Website Hacked, Exposing One Million Accounts

May 2011: Personal Details on 25 Million Sony Online Entertainment Customers Stolen

April 2011: Hackers Access Personal Data of 77 Million Sony PlayStation Network Users

July 2008: PlayStation Site Targeted with SQL-Injection Attack, Prompting Visitors to Download Fake “Antivirus Scanner”

Källa.

High risk no reward. Jag har full förståelse för alla som inte vill skapa ett PSN-konto för att spela Helldivers på Steam. Bevisligen är det helt överflödigt, och ska du spela på PS5 måste du ändå köpa spelet pånytt.

EDIT: Om någon från Arrowhead läser tråden vill jag bara säga att ni har gjort ett fantastiskt spel, och Sonys idioti är inte ert fel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Releasehästryttare
Medlem

10000% sannolikhet att detta enbart handlar om att öka antalet psn konton.

Någon vill nå KPI:er för fet bonuspayout.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Vet inte riktigt hur Sony tänkte nu. Förstår om de som spelar på PC och köpt Helldivers blir irriterade när de nu måste registrera ytterligare en kontotyp för att kunna fortsätta spela ett spel de redan har köpt. Samtidigt kanske det är det här vi får förvänta oss när Sony och MS släpper spel till andra plattformar och det är crossplay? Men som sagt, inte supersmidigt skött av Sony.

Medlem

Som vanligt så räcker det inte med att göra ett grymt spel som säljer som smör, man ska alltid pressa ut så mycket som möjligt ur spelarna. Ser väl bra ut hos aktieägarna när Sony kan få upp sina siffror.

Skrivet av jehuty:

Jag förstår inte vad som är så dåligt med det här? Länka PSN kontot en gång sen är det klart.

Alla PC-spelare har inte ens PSN-konton, så att behöva skapa ett enbart för Helldivers känns som ett onödigt hinder.

Medlem

Jag gillar att folk reagerar så kraftigt. Det är bra. Konton i allmänhet är skräp (för det mesta).


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Har ju också stått på Steams sida om spelet att psn krävs redan vid köp av spel.
Dock pågrund av strul i början så inaktiverades det tillfälligt.
Så konstateras att pc master race inte kan läsa ordentligt.

Medlem

Det fula är ju att det högst troligtvis är utstuderat. "Tekniska problem" my ass; ni visste att ni skulle sälja markant mer kopior av spelet och reviews skulle vara höga å folk skulle inte klaga om ni inte hade krav på PS konton från start. Nu när alla har skrivit sina reviews och de flesta/extremt många köpt spelet och spelat det, ja då slår ni på det kravet. Tidningar och site:r som skrivit fina reviews av spelet kommer inte så här långt efteråt justera ned sina reviews och metacritic kommer stå kvar på superfina siffror, och en stor majoritet av steam reviews:en kommer vara fortsatt tummen upp.

Nu klandrar jag inte utvecklarna som sådant, det är ju nästan garanterat enbart Sonys "fel"; vad har utvecklarna att gynnas av att spelet krävs att kopplas till PSN?

Skit är vad det är i varje fall.

Medlem

Står väl inte på förren man måste ha ett PSN+ för att kunna köra online på Steam


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Detta krav var känt och stod tydligt på Steam redan innan spelet släpptes.

Det var tydligen även ett krav när spelet släpptes men med överbelastning och serverproblem släppte man på det. Nu återinför man det igen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Står väl inte på förren man måste ha ett PSN+ för att kunna köra online på Steam

Finns inget som heter psn+, tror du slår ihop ps+ och psn vilket är 2 skilda saker.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Finns inget som heter psn+, tror du slår ihop ps+ och psn vilket är 2 skilda saker.

märk ord då, du fattade vad jag menade...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Finns inget som heter psn+, tror du slår ihop ps+ och psn vilket är 2 skilda saker.

Du kan missförstå honom med flit, men hans poäng kvarstår.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

October 2023: Sony Notifies Employees of Data Breach

September 2023: Sony Investigates Alleged Hack

August 2017: Hacker Group Accesses Sony Social Media Accounts

December 2014: PlayStation Network Taken Down by Christmas DDoS Attack

November 2014: Hackers Steal 100 Terabytes of Data from Sony Pictures

June 2011: Sony Pictures Website Hacked, Exposing One Million Accounts

May 2011: Personal Details on 25 Million Sony Online Entertainment Customers Stolen

April 2011: Hackers Access Personal Data of 77 Million Sony PlayStation Network Users

July 2008: PlayStation Site Targeted with SQL-Injection Attack, Prompting Visitors to Download Fake “Antivirus Scanner”

Källa.

High risk no reward. Jag har full förståelse för alla som inte vill skapa ett PSN-konto för att spela Helldivers på Steam. Bevisligen är det helt överflödigt, och ska du spela på PS5 måste du ändå köpa spelet pånytt.

EDIT: Om någon från Arrowhead läser tråden vill jag bara säga att ni har gjort ett fantastiskt spel, och Sonys idioti är inte ert fel.

Haha vilket skitsnack. Att man undersöker "alleged hack" innebär ingenting och ddos attacker händer alla stora företag.
Sen att Sony Pictures blivit hackat är helt orelevant. Det är som att säga att Xbox är osäkert p.g.a. att Github blivit hackat.

Sen innebär detta ingenting. De flesta stora företag lär ha 1 eller fler data breaches. T.o.m steam


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Har ju också stått på Steams sida om spelet att psn krävs redan vid köp av spel.
Dock pågrund av strul i början så inaktiverades det tillfälligt.
Så konstateras att pc master race inte kan läsa ordentligt.

Haha Sonys bäste medarbetare svarar.

Hur kan man vara så otroligt kär i ett företag att man inte ens kan erkänna att dom gör störande skit i bland ?

Medlem

Känns som en storm i ett vattenglas.
Jag har varit tvungen att länka alla möjliga konton till Steam i åratal. (Xbox, Ubisoft, EA)
Ett till spelar liksom ingen roll.

Medlem
Skrivet av robbis:

märk ord då, du fattade vad jag menade...

Skrivet av Mirage:

Du kan missförstå honom med flit, men hans poäng kvarstår.

Har läst meningen flera gånger men fattar ingenting

Medlem
Skrivet av Ralf:

Haha Sonys bäste medarbetare svarar.

Hur kan man vara så otroligt kär i ett företag att man inte ens kan erkänna att dom gör störande skit i bland ?

Om det var i bland som Playstation divisionen gjorde störande saker det händer helat iden och det har alltid varit så fattar inte varför folk köper playstation från ett företag som ogillar sin kunder så mycket.

Medlem
Skrivet av JRico:

Känns som en storm i ett vattenglas.
Jag har varit tvungen att länka alla möjliga konton till Steam i åratal. (Xbox, Ubisoft, EA)
Ett till spelar liksom ingen roll.

Klart det spelar roll det är för det första tvärtemot vad Sony säger väldigt osäkert att ha massa länkade konton. Det är dessutom ännu flera företag som kommer åt alla din information de inte har något med att göra.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Haha Sonys bäste medarbetare svarar.

Hur kan man vara så otroligt kär i ett företag att man inte ens kan erkänna att dom gör störande skit i bland ?

Som vanligt så kan ditt hat för Sony och med folk som säger sanningen inte vara nyttigt.

Du borde klaga på folk som inte klarar av att läsa en text istället.

Eller klaga på Microsoft att Sea of thieves kräver Microsoft konto på ps5 för att spela.
Antar att det skulle du aldrig göra.

Skriv svar