Xdefiant är här! Matchmakingen strulade (givetvis)
Alltså otroligt härlig shooter. Bra ”movement” med bra ”gunplay”. En blandning av RS, Cod och Overwatch. Man har tillgång till alla olika abilities från start men inte alla karaktärer. Så p2w är det inte (inte än iaf).
Dock rätt lama saker i battlepass med extremt dyra saker och skins i butiken. Enkelt att förstå progressionen för att låsa upp vapen och rätt rakt fram att levla upp dessa sen. Lite långsamt men är ändå ganska görligt. De förgjorda ”klasserna” har väldigt bra saker redan, så lätt att använda bra saker från start.
Gratis och otroligt trevligt att lira. Rekommenderar skarpt för de som gillar twitchshooters.
Edit: de jag märkt är att det inte verkar vara sådant himla min/maxande som det är i cod. Alla vapen funkar men ju mer du låser upp desto bättre. Alltså vapen du låser upp är bättre och bättre. Sedan för och nackdelar med det men blir enklare och jämnare gameplay. Tänk Overwatch typ. Det handlar mer om vilken spelstil man har istället för ingenjörsexamen och inställning på vapen
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Kunde dom inte skrotat detta och släppt The Division Heartland istället??
Problemet var nog att Heartland var för mycket Division och ett spel med lägre budget f2p, vilket i värsta fall kan ha fått Division fans att bli negativa. Hoppas på ett påkostat Division 3 med både stad och landsbygd. Liten dutt Red Dawn känsla kanske.
Har spelat några timmar nu, och känner att spelet känns rätt mediokert. Kan dock inte sätta fingret på vad det är exakt, men det känns lite som att alla bitarna i spelet är bara "okej", och inte mer än så.
Vapenkänslan är okej, abilities är okej, banorna är okej, UI är okej, animationerna är okej, grafiken är okej, och så vidare. Har dock svårt att hitta någon som känns riktigt bra; något som ger xDefiant en överkant över andra shooters i åtminstone en aspekt. Jag märker dock direkt att det är ett Ubisoft-spel jag spelar.
Har spelat några timmar nu, och känner att spelet känns rätt mediokert. Kan dock inte sätta fingret på vad det är exakt, men det känns lite som att alla bitarna i spelet är bara "okej", och inte mer än så.
Vapenkänslan är okej, abilities är okej, banorna är okej, UI är okej, animationerna är okej, grafiken är okej, och så vidare. Har dock svårt att hitta någon som känns riktigt bra; något som ger xDefiant en överkant över andra shooters i åtminstone en aspekt. Jag märker dock direkt att det är ett Ubisoft-spel jag spelar.
De är nog snowdrop motorn som gör det att det känns som ett Ubispel!? Väldigt likt RS i känsla. Tycker du mapdesignen är medioker? Just mapdesignen är en sak som spelet står ut tycker jag. Riktigt bra flöde i matcherna. Namnen kan jag inte, men tror typ ”Arena” eller liknande är otroligt bra. Men jag är rätt skadad av cod och liknande spel också.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Allt är så innäslat och "trångt" i XD, det saknas dynamik och "wow-känsla". Men, gratis är väl bra.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Spelade några matcher igår kväll. Hade kul när det funkade. Men var lite lagg och ibland såg man personer ladda om sina vapen men dödade dig samtidigt. Så något med servarna är yank. Men har samma problem med nya cod. Där du dör på typ två skott men ser att de skjutit mig 8 gånger.