Diskutera – Vilken är din drömrubrik på FZ?

Medlem

En spelrecension som får rubriken "Revolution för äventyrsgenren".

Annars är det ju utannonseringen av Gabriel Knight 4.

Skrivet av InsaneSharky:

Lucasarts kommer att börja göra peka och klicka äventyrsspel igen.

Det kan jag också skriva under på.

Medlem

Red Faction Guerilla 2 kommer IMORGON!!!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

"Eld Interaktiv reser sig ur askan - Mulle Meck-serien får remake!"

Det kan vara mer än en dröm..
Mullemeck.se

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

<3 <3 <3

Jag hade äran att träffa (och flyga med, och bli nedskjuten av) två av utvecklarna när jag testade Viggen och Tomcat. De nämde att det hade varit kul att göra Draken. Men risken är att det är för litet för en internationell publik, amerikanska plan är mer poppis. Sen lär det dröja rätt många år innan utvecklare får tillgång till tekniken som används, så med ambitionen att simulera och inte gissa lär JAS dröja. Tyvärr.

Draken eller Tunnan hade funkat fint också, kan du inte övertala dom 😀 snääällla!!

Medlem

"Massive Entertainment tillkännager Kenny Starfighter, det största och djupaste action-RPG de någonsin jobbat på. FZ har fått en exklusiv förhandstitt, och vi är mäkta imponerade!"


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

"Nemesis-patenten som WB äger är nu borta!"

Vilken dröm om fler spel kunde använda det, ett system som försvann in i mörkret efter Shadow of war

Medlem

D2r ger ut fullt modstöd


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

”Chrono Trigger blir TV-serie i 20 delar!”


signatur

Halo kompis!

Medlem

"Ett nytt unreal görs i unreal engine 5 och utvecklas till pc som grund. Id software och Raven software hjälper till med utvecklingen."

"Raven software frigörs från cod-serien och fokuserar nu på nytt Hexen och Hereric".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"StarCraft III är det mörka och storslagna rymdepos som fansen drömt om sedan Brood War. Därtill flerspelarlägen som kan revolutionera e-sportscenen för alltid."

"Sean Banan skriver manus för Nintendos nya storsatsning."


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk
Skrivet av Fryslagg:

"Calle, Jocke och Gustav är tillbaka!"

This! <3 Även om gänget nu också är bra så saknar man dem innerligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Commodore är tillbaka och blir större än konsolerna och pc tillsammans"

Samt "grafikkortstillverkarna inser att de tar sanslösa priser och kapar priserna med 80% i fortsättningen"

(Hade gärna haft titlar som: "Företag gör remasters på samtliga gamla rollspel från 8o-9o talet och ger dom ny grafik/ljud/upplösning men behåller deras gameplay som den var")


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"John Romero och John Carmack släpper nytt Commander Keen"

Medlem

Half-Life 3 confirmed 🤩

Medlem

”GTA 6 blir free to play - och släpps exklusivt till iPhone” ❤️

Releasehästryttare
Skrivet av sitman:

”GTA 6 blir free to play - och blir exklusivt till iPhone” ❤️

Medlem

Sega släpper ny stationär konsol.

Medlem
Skrivet av Ismo:

"Nemesis-patenten som WB äger är nu borta!"

Vilken dröm om fler spel kunde använda det, ett system som försvann in i mörkret efter Shadow of war

Är det där sant? Går det att ta patent på en generell spel-mekanik?

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Är det där sant? Går det att ta patent på en generell spel-mekanik?

Tyvärr! Intressant klipp om just systemet: https://youtu.be/GT5gsT3Rj7c?si=N4aPN7Q1yqvvbFNK

Medlem
Nintendo släpper en ny konsol inte Switch fortsättning nr 2.

Nintendo gör något nytt ge oss en ny konsol som utklassar ps5 samt Xbox.

Medlem

"half-life 3, red dead redemption 3, gta 6 och elder scrolls 6 släpps inom ett halvår!"


signatur

//monster

Medlem

”Spelbranschen kraschar totalt, allt blir nedlagt: gå
Ut i solen istället!”

Medlem
Skrivet av bronie:

"Epic Games launcher läggs ned!"

Vore ju katastrof. Steam måste ha konkurrens.

Medlem

"Everquest 3 släpps i kväll!"

Medlem

”Half-Life 3 confirmed”

Medlem
Skrivet av Mortac:

Vore ju katastrof. Steam måste ha konkurrens.

Håller med, men konkurrensen bör drivas av innovation, inte av exklusiva avtal. GOG är ett fint exempel på hur det kan göras.

Medlem

Bobby Koticks testiklar avslitna i en cyckel olycka.

Medlem

"Carl Johansson-Sundelius ska börja arbeta heltid på FZ:a igen"

Medlem

Live Service is dead!

Konsumenterna får numera efter en ny lag behålla de spel de köpt, och de ska vara spelbara så länge hårdvara tillåter. Därefter ska spelet sparas där det alltid finns tillgängligt.

Efter en tuff omröstning så vann motiveringen att spel är kultur, och kultur ska bevaras.

Live Service is no more...

Medlem

"Valve släpper nytt VR-headset i highendklassen, släpps tillsammans med Half-Life 3!! :O"

eller

"Fantastiska AAAA-titlarna Star Citizen och Squadron 42 släpps i ännu mer fantastisk VR!!"

Från flickvännen:
"Bioware separerar från Electronic Arts, vill göra bra spel igen"

eller

"Ni no kuni får ett tredje spel"

Skriv svar