Stulna Playdate-konsoler har plötsligt dykt upp

Robot
Stulna Playdate-konsoler har plötsligt dykt upp
Medlem

Trodde den där bilden var ett screenshot från ett spel, typ en sådan grafikmod till gta5.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Trodde den där bilden var ett screenshot från ett spel, typ en sådan grafikmod till gta5.

Hahaha samma här. Något med solen som ger färgerna en skum artificiell känsla.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Problemet med att stjäla ovanliga saker är ju att kunna sälja dom vidare utan att skapa misstanke.
I princip ingen butik säljer dessa konsoler, dyker det upp en säljare på eBay med 4000 konsoler så är det ju också skumt.
Att sitta på dom i flera år är ju också drygt och kan skapa misstanke.

Därför typ den vanligaste cykeln som stjäls är svart damcykel, hur ska du kunna bevisa på Facebook att det är specifikt din svarta damcykel som säljs när det ligger ute 10 exakt likadana i samma stad?

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Hahaha samma här. Något med solen som ger färgerna en skum artificiell känsla.

Det är som den perfekta kombinationen av (nutida) sjukt skarpa och tydliga bilder, ljuset från solen och hur hela den scenen ser ut, me de där generiska staplade lådorna och den där ganska fula men supertydliga träväggen och hur den är sliten.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är som den perfekta kombinationen av (nutida) sjukt skarpa och tydliga bilder, ljuset från solen och hur hela den scenen ser ut, me de där generiska staplade lådorna och den där ganska fula men supertydliga träväggen och hur den är sliten.

Haha, spot on! Att huset inte ens är färdigbyggt än bidrar bara till den känslan.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Alla fattar att det är en pr-kupp. Nice try.

Medlem

Hade den inte varit så dyr hade jag velat ha en. Har provat att programmera lite till den och det är en väldigt trevlig liten enhet faktiskt. Men som sagt, vill gärna inte pröjsa 2000+ för den utan hade mer kunna ge 600spänn

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det luktar som sagt mer än lite PR-kupp över den här situationen. Jag som själv kör ut bland annat TNT FedEx vet att systemet inte låter dig bara lossa ett trettiotal kollin varsomhelst, de gps-loggas och övervakas hela tiden, just eftersom värdet på företags-kollin oftast överstiger privata kollins värde. Har de lossats på ett bygge så är det helt klart ett inside-jobb med flera involverade och då låter väl ändå en PR-kupp mer troligt?

signatur

War, War never changes...

Okej så typ 30 stycken?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Okej så typ 30 stycken?

Varje kartong innehåller 40 st konsoler.
Det är ju en liten bärbar konsol.

Skrivet av Famipan:

Varje kartong innehåller 40 st konsoler.
Det är ju en liten bärbar konsol.

Jag försökte skämta att de är dyra dock var de inte så dyra som jag befarade men ändå ganska dyra.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Det luktar som sagt mer än lite PR-kupp över den här situationen. Jag som själv kör ut bland annat TNT FedEx vet att systemet inte låter dig bara lossa ett trettiotal kollin varsomhelst, de gps-loggas och övervakas hela tiden, just eftersom värdet på företags-kollin oftast överstiger privata kollins värde. Har de lossats på ett bygge så är det helt klart ett inside-jobb med flera involverade och då låter väl ändå en PR-kupp mer troligt?

Om det är en pr-kupp tror jag att fraktfirman skulle stämma. Ganska mkt negstiv pr för fom isf.

signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

1
Skriv svar