Ännu mer gameplay från Star Wars Outlaws

Robot
Ännu mer gameplay från Star Wars Outlaws
Medlem

Jag har inte spelat något SW-spel sedan 90-talet 😁.

Tie Fighter, Rebel Assault, Dark Forces och Jedi Knight, kanske kan bli skoj.

Har ni tips på SW-spel man bör köra så tipsa mig gärna.

zsm
Medlem
Skrivet av haiko:

Jedi Fallen Order och uppföljaren Jedi Survivor är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av haiko:

Republic Commando, Jedi Knight II och Jedi Knight: Jedi Academy är tre måsten!

Medlem
Skrivet av haiko:

Är själv inget fan av Star Wars alls men Knights of the Old Republic 2 från Obsidian har en så pass bra skildring av jedis, the force osv att jag fastnar från början till slut varje gång jag spelar det. Mycket bättre än ettan från Bioware både från story och gameplay perspektiv men det verkar vara en minoritetsåsikt, testa både och se vad du tycker.

Medlem
Skrivet av haiko:

Kommit många mindre bra, men kom på fyra du kan spana in och se om de fall dig i smaken

Jedi: Survivor och Jedi: Fallen Order. Är som Souls spel fast mer förlåtande, typ. I alla fall kände jag så och jag gillar inte de klassiska souls spelen.

Republic Commandos är ett tungt squad baserat fps från 2005 där du är ledare för din grupp av commandos, håller än idag och har 10/10 på Steam och 4.5/5 på GoG.

Bounty Hunter från 2002 är också ganska kul, man är Boba Fett i ett relativt unikt Star Wars spel. Ska visst ha kommit till Playstation 2015 igen.

Och till sist, SWTOR, även om man inte älskar MMO spel så går det att köra igenom story delen hyfsat snabbt. En del planeter och story ark är ganska kompetent skriva faktiskt och ger en trevlig Old Republic historia. Min favorit var Bounty Hunter storyn för han lever sitt eget liv utanför allt jedi och sith tjafs.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Är själv inget fan av Star Wars alls men Knights of the Old Republic 2 från Obsidian har en så pass bra skildring av jedis, the force osv att jag fastnar från början till slut varje gång jag spelar det. Mycket bättre än ettan från Bioware både från story och gameplay perspektiv men det verkar vara en minoritetsåsikt, testa både och se vad du tycker.

Tror nog många hade hållit med dig om inte 2 kändes väldigt ofärdigt. Spelet var underbart men var mycket cut content tyvärr.

Medlem
Skrivet av haiko:

Som många redan har sagt så ska du spela Knights of the Old Republic (både 1 och 2). Till 2an rekommenderar jag att skaffa fanpatchen som återställer massa grejer, för det känns lite ofärdigt annars. Är dock också på laget som tycker att 2an är bättre än ettan, det har ett annat djup i sig än man brukar se i Star Wars-skildringar, dock är det kanske inte för alla. Ettan är bättre som klassiskt "Star Wars-äventyr".

Det är väldigt väldigt synd att storyn aldrig fick fortsätta (och avslutas) i en ordentlig 3a, även om Star Wars: The Old Republic fortsätter storyn på sätt och vis.

Ska man tipsa om modernare spel så tyckte jag om både Jedi: Fallen Order och Jedi: Survivor. Fina äventyr även om jag inte gillade allt med dem.

Tycker personligen att Outlaws ser jävligt mysigt ut, även om jag misstänker att det som många andra moderna storspel kommer att kännas lite "själlöst" och kanske inte direkt greppa en på djupet så ser miljöerna och stämningen väldigt trevliga ut. Alltid kul med den "undre världen" i Star Wars.

Medlem

Alltså, kul att folk gör spel å enda sidan, men jag får inte någon lust till detta.
Påminner förmycket om disney/hollywood.
Skulle vara roligt med ett vuxenspel där man får utforska ett spel istället för att ta sig igenom det (nääää inte ett sådant vuxenspel som du först tänkte på).

Slutar nog med att jag själv får skapa det spelet. Ska vi se om vi kan slå star citizen i crowdfounding? Swisha mig alla era pengar så ska jag se vad jag kan göra.

Medlem

Enligt mig ser det ut som en tråkigare variant på Jedi Fallen Order/Jedi Survivor.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ase
Medlem

Om det går att spela med mus & tagentbord så blir det ett köp annars inte! ogillar verkligen konsollifiering helt ospelbart enligt mig med handkontroll & autoaim blir så otroligt intetsägande okontrollerbart & bara slött & oengagerande.

Medlem
Skrivet av Ase:

Om det går att spela med mus & tagentbord så blir det ett köp annars inte! ogillar verkligen konsollifiering helt ospelbart enligt mig med handkontroll & autoaim blir så otroligt intetsägande okontrollerbart & bara slött & oengagerande.

Du får tänka att det är kraften som hjälper dig med siktet helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ase:

Finns det spel som inte går att spela med mus & tangentbord?

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Finns det spel som inte går att spela med mus & tangentbord?

Ape Escape
Katamari Damacy
Super Monkey Ball

Medlem

Om jag ska jämföra med andra 3p shooters, typ last of us 2, så ser ju gameplay inte så super kul ut.
Iaf inte 70 dollar kul.

Medlem

Tycker det ser sjukt intressant ut! Känslan i omgivningarna känns härlig. Ska dock sägas att jag inte gillar Star Wars-filmerna öht men hade skitkul med Fallen Order och har ändå spelat några Star Wars-spel i mina dar konstigt nog ^^.

Skrivet av Ase:

Själv tycker jag känslan blir som bortblåst med mus och tangentbord. Man siktar ju absolut bättre men utöver det så är det ju inga fördelar jämfört med dosa.

Medlem

Förhandsbokat redan, kosta bara 1199kr 🙄

Testpilot
Skrivet av Atreyu:

Förhandsbokat redan, kosta bara 1199kr 🙄

😬 Svettigt värre.
Hoppas du blir nöjd!

Medlem
Skrivet av Shadee:

😬 Svettigt värre.
Hoppas du blir nöjd!

Ja det är inte gratis längre.
Det hoppas jag med, men så länge det under håller mig en helg så är jag nöjd

Medlem

Är sugen på spelet faktiskt men tyvärr så kan jag inte boka det. Chansen är för stor att spelet blir buggigt i början.

Medlem

Nä, det är lite för dyrt för mej för den här typen av spel - femhundra kronor är ungefär lagom.

Remnant II och Helldivers II är två spel jag fått ut väldigt mycket av för en billig peng.
Båda fungerar som bäst med vänner, men Helldivers tycker jag funkar riktigt bra att plocka upp och köra med randoms nån timme här och där när man kommer åt, och det uppdateras fortfarande löpande.
Extrainnehåll kommer paketvis, men går köpa för in-game valuta som du kan hitta i spelet så du behöver inte slanta upp mer.

Medlem

Av det jag sett hittills av game play verkar det mest handla om att klättra på väggar á la HZD? Tycker det ser ganska ointressant ut.

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

1
Skriv svar