"Blizzard-inspirerade" RTS-spelet Stormgate får halvdana Steam-betyg

Robot
"Blizzard-inspirerade" RTS-spelet Stormgate får halvdana Steam-betyg

Släpptes i early access under gårdagen.

#Frost-giant-gammes, #Stormgate

Medlem

Har hållt ögonen på detta men tycker det känns lite ”rörigt” och ’för snabbt’. Ska vänta och kolla en del gameplay innan köp.

Medlem

Gillade alphan, har noll intresse i kampanjen och hoppas att 1v1 är kul. kommer testa under helgen.

Dock så måste jag säga att jag backade detta på kickstarter, men när jag spelade Battle Aces så flyttades all min RTS hype till det istället.

Medlem

Är lite intresserad, men stilen är en ganska stor turn-off för mig. Den animerade Disney-stilen känns inte alls passande eller lockande för mig personligen.

Medlem

Aldrig hört talas om spelet tills nu. Ser ju helt okej ut, kanske lite väl likt SC2 i både utseende, gameplay och Raser. Något nytt hade ju varit skoj.
Ska dock hålla koll för framtiden iaf.

Medlem

Vad jag förstått ska det vara väldigt vänligt att skapa custom-kartor i spelet, men kanske har fel.

Men om det nu skulle vara det och det dyker upp grymma TDs/Footies/Line Wars och annat smått och gott kanske man spanar in det. Har lite lirat det sedan WC3-tiden, blev en hel del timmar man spelade customs. Skulle vara kul med en revival på den fronten i samma klass som WC3.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Man är så svältfödd på basbyggar-RTS att hjärtat rusar så fort man ser ett nytt! Måtte det bli åtminstone en stark 3a av 5 så blir det att köra

Medlem

Varför är ett strategispel inzoomat till den grad att det ser ut att vara filmat från ett periskop i en närliggande utbåt?

Medlem

Hoppas verkligen det kommer gå åt rätt håll till slut. Är ju fortfarande tidigt i spelets utveckling så om ett par år kanske det blir riktigt bra. Tills vidare är ju Battle Aces helt fantastiskt och beroendeframkallande

Medlem

Ja fördelen med EA är ju ändå att mycket kan ändras och spelarna generellt kan påverka en del av utvecklingen genom kritiken.

Tycker spelet såg lite utdaterat ut när jag såg en stream på det men tror ändå att detta kan bli rätt bra tillslut.

Inaktiv

Konstigt det där. Önskar man kunde komma tillbaka till RTS. Känner inget sug. Önskat att man sett lite banbrytande saker i den genren och att någon verkligen satsade med typ CoD pengar. Det är ju bara en avlägsen dröm

Avstängd

Skaffade spelet, men det fick mig att vilja spela igen starcraft 2 igen istället. Störde mig mest på att karaktärerna var väldigt horribla designade. Storyn var inte den bästa heller.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Allexz:

Varför är ett strategispel inzoomat till den grad att det ser ut att vara filmat från ett periskop i en närliggande utbåt?

Det har jag också undrat ganska länge. Mina teorier är att har med prestanda att göra. Min andra teori är att för inzoomat ger en för stor blick över banan, man ska bara se så långt som en människa kan se från marken.

Men jag vet inte.

Medlem
Skrivet av Allexz:

I trailers för RTS är det vanligt att zooma in extra mycket för att visa detaljer bättre, ingen spelar så givetvis.

Medlem

Nja, allt ser och låter så återhållet och halvdant ut.
Jag blir inte imponerad. Spelet framstår som en svag imitation.
Varför spela detta när man kan spela StarCraft?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar