"Blizzard-inspirerade" RTS-spelet Stormgate får halvdana Steam-betyg
Vad jag förstått ska det vara väldigt vänligt att skapa custom-kartor i spelet, men kanske har fel.
Men om det nu skulle vara det och det dyker upp grymma TDs/Footies/Line Wars och annat smått och gott kanske man spanar in det. Har lite lirat det sedan WC3-tiden, blev en hel del timmar man spelade customs. Skulle vara kul med en revival på den fronten i samma klass som WC3.
The more I practice, the luckier I get.
Skaffade spelet, men det fick mig att vilja spela igen starcraft 2 igen istället. Störde mig mest på att karaktärerna var väldigt horribla designade. Storyn var inte den bästa heller.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Varför är ett strategispel inzoomat till den grad att det ser ut att vara filmat från ett periskop i en närliggande utbåt?
Det har jag också undrat ganska länge. Mina teorier är att har med prestanda att göra. Min andra teori är att för inzoomat ger en för stor blick över banan, man ska bara se så långt som en människa kan se från marken.
Men jag vet inte.
Varför är ett strategispel inzoomat till den grad att det ser ut att vara filmat från ett periskop i en närliggande utbåt?
I trailers för RTS är det vanligt att zooma in extra mycket för att visa detaljer bättre, ingen spelar så givetvis.
Nja, allt ser och låter så återhållet och halvdant ut.
Jag blir inte imponerad. Spelet framstår som en svag imitation.
Varför spela detta när man kan spela StarCraft?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]