Satisfactory
Jag gillar Grassy Fields så tror jag kör på det faktiskt.
Funderar på att starta i öken, men inte säker än.
De postade precis en ny 2 veckors notis på Steam:
https://steamcommunity.com/games/526870/announcements/detail/...
Där nämner de bland annat att phase 4 skall bli lättare.
"Finally, it is worth noting that with phase 5 introduced to the game, the no-longer-final phase 4 will have its requirements for completion relaxed. The previous requirements were placeholder and intentionally tuned to absurd numbers to deter people from completing it during Early Access, and that worked about as well as you’d expect considering the players we’re dealing with. The new requirements will be as follows: 500 Assembly Director Systems, 500 Magnetic Field Generators, 250 Thermal Propulsion Rockets and 100 Nuclear Pasta. FICSIT is expecting pristine performance, Pioneer."
Alla achivments finns på Steamsidan nu!
Vilken av de 4 start zonerna kommer ni välja?
Allt ska exploateras och byggs betong på, spelar ingen roll!
IDKFA
Vilken av de 4 start zonerna kommer ni välja?
Rocky Desert, övre vänstra hörnet brevid de nya kol noderna på kusten.
Det är en fin platå med bra järn, koppar och limestone noder och nu med de nya kol noderna så blir det perfekt för första kolkraftverket.
Någon som vet varför kartan inte görs slumpmässig? Har redan upptäckt större delar av kartan, och vet var de bästa noderna finns.
För att det är svårt att göra en bra karta procedurellt.
Någon som vet varför kartan inte görs slumpmässig? Har redan upptäckt större delar av kartan, och vet var de bästa noderna finns.
Som föregående har sagt. Sedan tycker jag den här världen är uppbyggd riktigt bra, den är rolig att utforska, att använda sig av naturen och byggs runt den gör det mer spännande också.
Härligt att FZ ska recensera det ju vid 1.0 svårt att recensera ett så pass stort spel. Är nog en utmaning hur länge man spelar innan man är klar nog att recensera.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Härligt att FZ ska recensera det ju vid 1.0 svårt att recensera ett så pass stort spel. Är nog en utmaning hur länge man spelar innan man är klar nog att recensera.
Det hade jag missat, när får de släppa recensioner?
Jag ångrar att jag har tagit semester för att resa veckan efter release, borde kanske stanna hemma och lira Satsifactory i stället.
Är det någon som hört något mer om dedikerade sevrar? i version 0.8 så hoppade alla fordon runt helvilt och spelet krashade om man råkade köra fordon under tiden som servern sparade spelet. Det enda jag har hört är att de har fixat lite i serverkoden.
Det hade jag missat, när får de släppa recensioner?
De sa inget om det men idag på Fragzone fredag sa de tydligt att de skulle recensera det. Ingen aning om de fått tillgång till det tidigare. Får de tillgång till det den 10e lär det minst ta någon vecka bara att spela det.
Jag ångrar att jag har tagit semester för att resa veckan efter release, borde kanske stanna hemma och lira Satsifactory i stället.
Är det någon som hört något mer om dedikerade sevrar? i version 0.8 så hoppade alla fordon runt helvilt och spelet krashade om man råkade köra fordon under tiden som servern sparade spelet. Det enda jag har hört är att de har fixat lite i serverkoden.
Hoppas de fixat till det. Vet att de ändrat hur fordon agerar mot terrängen som ska ha göra hanteringen av dem bättre.
De sa inget om det men idag på Fragzone fredag sa de tydligt att de skulle recensera det. Ingen aning om de fått tillgång till det tidigare. Får de tillgång till det den 10e lär det minst ta någon vecka bara att spela det.
Hoppas de fixat till det. Vet att de ändrat hur fordon agerar mot terrängen som ska ha göra hanteringen av dem bättre.
Hade varit najs med recension på tisdag såklart!
Jag använder inte ens explorer bilen för det är bara långsammare än att springa i öken.
Jag använder inte ens explorer bilen för det är bara långsammare än att springa i öken.
Slide jumping antar jag?
Slide jumping antar jag?
Jao, visste inte ens om det före jag såg en video på nån som gjorde det.

Sista dagen nu, hur har ni förberett er? Fyllt kylen med man man inte behöver tillaga mat ? Stockat upp med toa papper? El generator och backup dator om det skulle skita sig?
Jag va och handlade idag och köpte en sån där tub med 30 mackor + en ny ost, så klarar mig till helgen i alla fall

I mina tidigare spelningar så hade jag bara låst upp vanligt bränsle till jetpacken, testade nyligen bio bränsle och sedan turbo och satan vilken skillnad det är, har inte kollat upp numren men biobränsle känns som man kan flyga 3x så lång tid.
Så för er som inte spelat på länge eller är första gångs spelare skippa inte att uppgradera så som jag gjorde! Det är värt det!
Har för mig de sa att det skulle komma två nya bränslen i tier 9 också så ser fram emot att få testa dem.

Sista dagen nu, hur har ni förberett er? Fyllt kylen med man man inte behöver tillaga mat ? Stockat upp med toa papper? El generator och backup dator om det skulle skita sig?
Jag va och handlade idag och köpte en sån där tub med 30 mackor + en ny ost, så klarar mig till helgen i alla fall
https://media.tenor.com/MjuQlQAy23MAAAAe/wolverine-lfg-wolver...
Vettetusan om det blir så mycket spel imorn, planen är att spela med min svåger och hans speltid är en kväll i veckan.
Är inte så sugen att spela en bredvid, roligare att upptäcka själv!
Har faktiskt inte spelat med de nya bränslena så ska bli kul. Det två nya som de pratar om är nog rätt så långt in i spelet.
Vettetusan om det blir så mycket spel imorn, planen är att spela med min svåger och hans speltid är en kväll i veckan.
Är inte så sugen att spela en bredvid, roligare att upptäcka själv!
Har faktiskt inte spelat med de nya bränslena så ska bli kul. Det två nya som de pratar om är nog rätt så långt in i spelet.
Ojdå, låter som det kommer ta väldigt lång tid innan ni klarar spelet om ni bara kan köra ett par timmar per vecka.
-
Spelet har haft 34,145 spelare samtidigt, tror ni att det kommer bräcka 100 tusen i veckan?
https://steamcharts.com/app/526870
Jag är försiktigt hoppfull!
Ojdå, låter som det kommer ta väldigt lång tid innan ni klarar spelet om ni bara kan köra ett par timmar per vecka.
-
Spelet har haft 34,145 spelare samtidigt, tror ni att det kommer bräcka 100 tusen i veckan?
https://steamcharts.com/app/526870
Jag är försiktigt hoppfull!
Får se hur länge han orkar köra. Han brukar tröttna efter ett tag!
Inte omöjligt.
Är det någon som vet om man hanterar dedikerade servrar på ett annat sätt i 1.0?
Eller är det bara att använda steamcmd som innan?
hittar ingen info.