Sätt DITT betyg på Star Wars Outlaws
Kort svar, fungerar det alldeles utmärkt.
(Jag har haft spelet sedan early-access), spelet är på inget sätt lika ofärdigt som Cyberpunk 2077 eller valfritt GTA på 2000-talet varit vid release.
Det som kan spela roll är vilket format du har tänkt prova det på?
PS5-versionen verkar av oklara skäl ha betydligt större problem utifrån kommentarer från användare och recensenter som spelat den versionen.
Xbox-versionen fungerar betydligt bättre och är stabil, i synnerhet om du har en 120Hz skärm.
PC-versionen beror på datorns konfiguration.
Spelet använder de senaste grafiska teknikerna och det här gör att spelet känns levande och stundtals helt makalöst snyggt.
Avseende stealth-momenten är långt ifrån alla uppdrag pass or fail, det är en myt. Snarare bygger pass or fail logiken i vissa passager troligen på att Kay inte kan förväntas slå sig ut ur situationen med våld. Överväldigande odds är emot Kay. Rätt logiskt imho, men det är enbart min egna spekulation.
Några oseriösa streamers på exempelvis Youtube har narraktigt gjort roliga videos på korkade NPC:er. Kul och ger upphov till skratt, men är djupt missvisande. Det är oklart vilken svårighetsgrad de filmat spelet på, men jag skulle säga "Story" (easy).
Spelet har fyra svårighetsgrader, Story, Regular (standard), Challenging, Hard.
Jag har spelat många stealth lir och började köra på regular, för att sedan ändra till challenging. NPC:erna i Outlaws är bättre imho än Metal Gear spelen.
Svårighetsgraden går att ändra dynamiskt in-game och på tre olika sätt.
"Enemy difficulty", reglerar livet på NPC:er, deras medvetenhet och förmåga att reagera på spelarens handlingar.
"Player health", självförklarande.
"Wanted Difficulty", hur svårt det är att fly när det galaktiska Rymdimperiet är ute efter dig.
Jag har spelat igenom många spel i år, både större AAA produktioner, mindre produktioner och indy-spel. Outlaws ligger helt klart med i toppen när jag får välja.
Massive Entertainment har fångat "Star Wars" och spelet bjuder på en rejäl äventyrskänsla i bästa stil. Samspelet mellan duon Kay och Nix, slår många andra spel med dynamiska duos på fingrarna. Det finns spelmekanik i Outlaws jag saknat i andra spel.
Att glida fram på Speeder med gassande sol över ett augustitorrt åkergräs som svajar för vinden
medan vinden viner i trädkronorna och volumetriska Cumulus moln dansar över himlen och stratan tills solnedgången kommer, är magiskt. Stjärnorna tittar fram bakom de kanske vackraste molnen jag sett i en spelvärld, skepp bryter atmosfären och meteorer likaså. Jag vill lämna Toshara se vad som döljs bortom molnen i rymden. Kays kompis Waka gör det möjligt genom skeppet Trailblazer.
Jag är glad över att vi har svenska Massive Entertainment som levererat både Outlaws och Avatar på så kort tid.
Ett mer utförligt svar hade jag inte kunnat efterfråga! 👍
Tack för det!