Playstation Stars-poängen brinner inne efter ett år – istället för två

Robot
Playstation Stars-poängen brinner inne efter ett år – istället för två

Och prenumerationer ger inte längre poäng.

#playstation-stars

Medlem

Som om programmet inte redan var mediokert. Sony försöker inte ens längre, kan någon snälla erbjuda lite konkurrens så dom får ner sina fötter på jorden igen.

Medlem

Var detta verkligen ett stort problem att ändra? Man var ju ändå tvungen som innan att lägga hutlöst mycket pengar för att ens kunna köpa några spel genom tjänsten

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Som om programmet inte redan var mediokert. Sony försöker inte ens längre, kan någon snälla erbjuda lite konkurrens så dom får ner sina fötter på jorden igen.

Det finns konkurrens. Microsoft’s motsvarighet är ju 10ggr bättre. Där kan man göra simpla grejer varje dag för att få poäng (ännu mer om man kör GamePass Ultimate på både dator och Xbox). Jag har skrapat ihop poäng till ett värde av över 300:- på relativt kort tid (mycket kortare tid än det skulle tagit mig på PS Stars).

Vad fan håller Sony på med? Snåljävlar… Jag som ändå hade tänkt försöka skrapa ihop lite poäng där. Men brinner poäng inne efter ett år så kan man ju glömma det (om man inte köper 50+ digitala spel per år typ).

På tal om att köpa digitala spel.. 959:- för Black Ops 6 på PS Store 🤣🤣🤣

599:- på Elgiganten/Power m.m. Säljer man det dessutom sen så tappar man inte många kronor i slutändan. Den digitala licensen man ”köper” för 959:- kan ryka när Acti/Blizz/MS känner för det.

Ja, hallelujah till en 100% digitala spel-framtid.. 🫠

Medlem

Vad hände med att ge mer värde till sina kunder?
Det konceptet kanske inte funkar längre iof.

Medlem

Alltså, jag har massa guldpengar på nintendo store som jag skrapat ihop genom fysiska köp. Men värdet, vad är det typ 20kr kanske? Kommer troligtvis aldrig att köpa något digitalt ändå.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Inte särskilt oväntat, tror inte så många nyttjar det i stor utsträckning och färre lär kunna nyttja det. Tråkigt att man tappar någon 50lapp i bonus en gång per år men knappast något att svära och leva rövare över.

Medlem

Microsoft Rewards är ljusår bättre *Tyvärr*
Har samlat hittils 150.000 Ms Rewards poäng har inte försvunnit. Så länge du är aktivt kommer poängen inte försvinna.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Högre priser och sämre tjänster ligger väl i linje med spelbranschens utveckling just nu.

Det klart sämsta rewards-programmet av alla konsoltillverkarna. På både Xbox och Nintendo är det betydligt enklare att samla bonusar genom sina köp eller aktiviteter. Att inte prenumerationen räknas längre är så oerhört korkat.

Medlem

varit fan av sony sen ps1 tiderna men senaste åren tar dom bara dåliga beslut efter dåliga beslut

Medlem

Har aldrig tänkt på dessa stars, kollade upp i dag och växlade in till några hundra kronor.

Inget jag egentligen bryr mig om

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Förstår inte heller vinningen i systemet riktigt. Har inte poäng nog för att köpa något spel och varför vill man ha digital collectibles? Testade köpa en sådan nu. Försvinner den också efter ett år?

Medlem
Skrivet av kennyg123:

varit fan av sony sen ps1 tiderna men senaste åren tar dom bara dåliga beslut efter dåliga beslut

Har bara blivit värre sedan Playstation flyttade sitt högkvarter till Kalifornien.

Medlem

Så en i stort sett meningslös tjänst blir än värre? Ok bra jobbat Sony.

Medlem

Handlar man för 2500kr så kan man lösa in en värdecheck på 100kr i PSN-plånboken så 4% ”tillbaka”. Det är i alla fall mer än vad jag fått tillbaka av t.ex. Nintendo och då har jag köpt Nintendospel sedan början på nittiotalet.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Förstår inte heller vinningen i systemet riktigt. Har inte poäng nog för att köpa något spel och varför vill man ha digital collectibles? Testade köpa en sådan nu. Försvinner den också efter ett år?

Collectibles har jag aldrig köpt, jag brukar bara välja att få 50kr till plånboken för 1250 poäng, fast när jag tittar nu så finns inte ens det alternativet kvar... Så det enda vettiga nu är väl att lösa in poängen mot ett spel, men om poängen försvinner inom ett år så känns det som man ändå inte kommer hinna samla ihop till något.

Nej, det här var en riktigt kass uppdatering och jag kommer nog inte ens bry mig i fortsättningen om dom inte tar tillbaka möjligheten att fylla på plånboken.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Handlar man för 2500kr så kan man lösa in en värdecheck på 100kr i PSN-plånboken så 4% ”tillbaka”. Det är i alla fall mer än vad jag fått tillbaka av t.ex. Nintendo och då har jag köpt Nintendospel sedan början på nittiotalet.

Ja Nintendo är den sämsta av alla tre. MS har nog bästa
*om* man har tid o spela och slutföra de här uppdragen de har för att få lite bonuspoäng varje dag.
Går man enbart på att få poäng via digitala köp av spel får man ungefär lika mkt "cashback" tillbaka av både MS och Sony.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Har bara blivit värre sedan Playstation flyttade sitt högkvarter till Kalifornien.

Det förklarar saker och ting

Medlem

@fz
Vad är det "Poängen" bränner inne, hembränt?

"brännerbrinner inne"

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Collectibles har jag aldrig köpt, jag brukar bara välja att få 50kr till plånboken för 1250 poäng, fast när jag tittar nu så finns inte ens det alternativet kvar... Så det enda vettiga nu är väl att lösa in poängen mot ett spel, men om poängen försvinner inom ett år så känns det som man ändå inte kommer hinna samla ihop till något.

Nej, det här var en riktigt kass uppdatering och jag kommer nog inte ens bry mig i fortsättningen om dom inte tar tillbaka möjligheten att fylla på plånboken.

Det finns väl kvar? Bytte in mina poäng, som jag fram tills igår inte ens visste att jag hade. 50:- wööp😄.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja Nintendo är den sämsta av alla tre. MS har nog bästa
*om* man har tid o spela och slutföra de här uppdragen de har för att få lite bonuspoäng varje dag.
Går man enbart på att få poäng via digitala köp av spel får man ungefär lika mkt "cashback" tillbaka av både MS och Sony.

Till Nintendos försvar så måste jag nämna att de har också någon form av points-system men jag vågar inte köpa spel digitalt där. Köpte spel på wii/wii-u som jag inte kan spela på Switch. Spelen verkar inte hänga med till nästa konsol så att säga. Förhoppningsvis är Switch 2 bakåtkompatibel.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

På tal om att köpa digitala spel.. 959:- för Black Ops 6 på PS Store 🤣🤣🤣
599:- på Elgiganten/Power

959:- Har de helt tappat förståndet? Sen säljs PS5 Lame nej jag menar pro utan skivläsare, jag undrar varför...

Nu börjar det bli pinsamt, synd att folk inte begriper att de kan påverka med plånboken. De följer sina sjuka konsumtionsmönster så egot får små kickar utan att tänka längre än näsan räcker.

Men det är väl ingen här inne som betalar 959:- för cod och sväljer den uppenbara scamen "cross gen bundle"?

Jag blir arg och skäms över människan generellt.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

959:- Har de helt tappat förståndet? Sen säljs PS5 Lame nej jag menar pro utan skivläsare, jag undrar varför...

Nu börjar det bli pinsamt, synd att folk inte begriper att de kan påverka med plånboken. De följer sina sjuka konsumtionsmönster så egot får små kickar utan att tänka längre än näsan räcker.

Men det är väl ingen här inne som betalar 959:- för cod och sväljer den uppenbara scamen "cross gen bundle"?

Utgivarna (i det här fallet Microsoft) som sätter priset

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Jag köpte faktiskt cross gen bundle för två år sedan. För då kunde jag spela på ps5 och sonen pp ps4 så spelade vi tillsammans.

Men jo digitala priserna är hutlösa.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Förhoppningsvis är Switch 2 bakåtkompatibel.

Håller tummar och tår!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Handlar du på e-shoppen så får du alltid poäng som du kan handla för, motsvarande 5%. Man kan även registrera in fysiska spel för ynkliga 1% via Nintendos rewards program direkt på switchen, det tar typ 10 sekunder. Dom får dock inte vara hur gammla som hellst.

Det är inte mycket, men det går att skrapa ihop till nått indie spel på rea ibland

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det finns väl kvar? Bytte in mina poäng, som jag fram tills igår inte ens visste att jag hade. 50:- wööp😄.

Kan du se dom i appen just nu? För dom syns inte för mig, jag kan bara se spel och tillägg. Har sett folk på reddit skriva att det är borta för dom också.

Man får väl hoppas att det bara är en bugg eller nått och att dom kommer tillbaka.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kan du se dom i appen just nu? För dom syns inte för mig, jag kan bara se spel och tillägg. Har sett folk på reddit skriva att det är borta för dom också.

Man får väl hoppas att det bara är en bugg eller nått och att dom kommer tillbaka.

Ok. Japp jag kan se det i appen. Klicka på Playstation Stars->Belöningar och scrolla längst ner så har du "kredit i plånboken" där man kan välja mellan 50:- och 100:-.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ok. Japp jag kan se det i appen. Klicka på Playstation Stars->Belöningar och scrolla längst ner så har du "kredit i plånboken" där man kan välja mellan 50:- och 100:-.

Ser ut såhär för mig. Scrollar jag åt sidan så finns det inga krediter att finna.

12
Skriv svar