Take-Two: Borderlands-filmen en besvikelse, men ökade spelförsäljningen

Robot
Take-Two: Borderlands-filmen en besvikelse, men ökade spelförsäljningen

Och Strauss Zelnick betonar att de är selektiva med licenseringen av sina varumärken.

#Borderlands, #Film, #Take-two

Medlem

Roligt att de ser något positivt i vraket iaf. Känns som att få är villiga att göra filmer (etc...) om de inte blir gigantiska ekonomiska flaggskepp med merch som printar pengar.

Även om det är tråkigt när filmer baserade på spel blir dåliga (*host* Uwe Boll *host*), så kanske det leder till lite fler försök att utveckla de speluniversum som finns. Hade t.ex. inte haft något emot om sido-berättelser i universum som Mass Effect fick mini-serie eller film.

Så länge de högre upp inte börjar fiffla allt för mycket. Minns inte vilken serie men var nån som hade ett neat koncept där varje säsong skulle rotera skådespelare men att de pga folk i maktpositioner ($$$) ändrade och i slutändan hade samma skådespelare varje säsong vilket i sin tur försämrade serien avsevärt.

Medlem

Jag tror att jag har sett nästan alla vänner i steam-listan spelat Borderlands i någon form sedan filmen kom. Säkerligen så har några av dem köpt något av spelen eller åtminstone någon DLC.
Även jag blev sugen på att köra några av de bra spelen efter allt prat om filmen och köpte på mig ett par DLCer jag missat.

Så även om filmen var skräp, så verkar det ha skapat positivt intresse för spelen i alla fall.

Medlem

Bra att den floppade, då slipper man kanske sådant här i framtiden (men det gör man väl inte). Såg dålig ut, var dålig.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter som en extremt dyr marknadsföring i så fall, men jag antar att han måste greppa efter halmstrån.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bra att den floppade, då slipper man kanske sådant här i framtiden (men det gör man väl inte). Såg dålig ut, var dålig.

Ett uppdrag för Uwe bolt?

Medlem

Jag hoppas att nästa borderlands inte är så tondövt som borderlands 3 verkade vara, tvåan var fantastiskt!

Man undrar om äldsjälarna som gjorde borderlands 2 så bra som det va fortfarande är kvar på gearbox?

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

Jag hoppas att nästa borderlands inte är så tondövt som borderlands 3 verkade vara, tvåan var fantastiskt!

Man undrar om äldsjälarna som gjorde borderlands 2 så bra som det va fortfarande är kvar på gearbox?

Jag tog mig tid att kolla upp just det när BL3 släpptes eftersom det kändes som ett fundementalt annat spel, och vad jag kunde hitta så var det nästan ett helt annat utvecklingsteam än det som gjorde BL2, speciellt vad det gällde leads.

Nyligen försökte jag hitta vad lead-utvecklarna på BL2 gör, och vad jag kunde hitta så arbetar ingen av dem på Gearbox längre.

Sååå, BL4 har jag inte större förhoppningar för.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Jag tog mig tid att kolla upp just det när BL3 släpptes eftersom det kändes som ett fundementalt annat spel, och vad jag kunde hitta så var det nästan ett helt annat utvecklingsteam än det som gjorde BL2, speciellt vad det gällde leads.

Nyligen försökte jag hitta vad lead-utvecklarna på BL2 gör, och vad jag kunde hitta så arbetar ingen av dem på Gearbox längre.

Ajjj, oroväckande. Precis sådär gör jag också, det räcker liksom inte vem som äger IP:t.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Intressant! Hur kollade du upp vilka som va utveklarna för spelen?

Skulle vara intressant att veta vart borderlands 2 utvecklarna tog vägen.

Det skulle inte förvåna mig om dom lämna för att dom inte blev sedda av alla välbetalda chefer som aaaalltid vet så bra

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

Intressant! Hur kollade du upp vilka som va utveklarna för spelen?

Skulle vara intressant att veta vart borderlands 2 utvecklarna tog vägen.

Det skulle inte förvåna mig om dom lämna för att dom inte blev sedda av alla välbetalda chefer som aaaalltid vet så bra

Jag letade reda på credits för de olika spelen och jämförde dem helt enkelt...
På wikipedia för de olika spelen så ärde viktigaste utvecklarna listade. Och t.ex. mobygames har alla utvecklare listade. Om man vill kan man ju säkert leta reda på ingame credits på youtube
med, eller spela igenom spelen.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Jag letade reda på credits för de olika spelen och jämförde dem helt enkelt...
På wikipedia för de olika spelen så ärde viktigaste utvecklarna listade. Och t.ex. mobygames har alla utvecklare listade. Om man vill kan man ju säkert leta reda på ingame credits på youtube
med, eller spela igenom spelen.

Tack

1
Skriv svar