Stellar Blade photo mode en besvikelse.
Patchen kom just nu för en timme sen eller nåt. Jag har bara sett 3 nya quest som man får på Message Board I Xion. Första är för att låsa upp en "selfie" kamera. Denna är bara för att ta selfies och göra de andra 2 questens man låser upp efter man gjort det första questet.
De två andra verkar vara "hitta dessa gömda föremål i världen" dessa syns ej på kartan eller med din ping från din robot och verkar låsa upp nya/varianter på kläder. vet ej om det finns mer efter dessa 2 quests som är extremt svåra hitta nålen i hösäcken svårt.
Jag trodde det endast var "selfie" kameran som photo mode var. Men under options kan du också få ett "lite" bättre photo mode där man kan andra det vanliga som att röra kameran vart du vill och ändra dags ljus, lägga till egna ljus och ändra saker som fokus och Depth of field.
Nu kommer vi till det jag trodde man skulle kunna göra. Lägga till och skifta vilka karaktärer man ville in i scenen man skapade men det verkar bara vara Lily och Adam man kan lägga till och för mig är dessa val låsta och jag vet inte om de låses upp när man klarar alla quest eller kommer längre fram i storyn. Så man kan inte lägga till vilka karaktärer man vill som Orcal eller andra m.m. Det tråkigaste de har gjort är att när man är i Photo Mode har kameran en karaktärs cut-off point. Man kan inte zooma nära karaktärer alls. Så inga närbilder på Eve är möjligt då hon kommer försvinna ur scenen om du zoomar in för långt och cut-off pointen är väldigt långt ifrån. Inga närbilder av Eves....... Näsa t.ex eller ansikte för övrigt eller något annat.
Vi trodde det skulle vara en helt Photo Studio där man kunde placera vilka karaktärer man ville i vilka kläder och i vilken pose man vill. Men nej det var det inte. Man kan inte ens ändra kläder inne i Photo Mode. En helt standard Photo Mode som finns i alla andra spel. Det finns absolut inget speciellt här att hitta. Riktigt tråkigt att det skulle ta så här lång tid att få detta. Kunde lika gärna skippa Photo mode och lagt energin på mer DLC innehåll.
Den som vet vet.
Tomb Raider Remaster har ett bättre Photo mode läge. Det har även free cam i hela banan. Det ända Stellar Blade har som inte det har är att man kan ändra dagsljus och lägga till egna ljus. Saknaden av att kunna lägga till och ta foton med Raven eller andra karaktärer än Lily och Adam som man inte ens kan flytta runt är så frustrerande. Finns inget nytt i Stellar Blades photo mode.
Den som vet vet.
Jag testade lite precis och imo är det nog det bästa och mest flexibla photo mode jag någonsin provat! Har du/ni tips på spel med bättre photo mode än detta - let me know! ^^
Forza Horizon 6 har förmodligen det bästa photo mode jag har använt.
Fortfarande inte spelat Stellar Blade men tråkigt att TS var missnöjd med photo mode, får se vad jag själv tycker när spelet släpps till PC.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Jag har aldrig använt photo mode i något spel. Vad fyller det för funktion? Är det bara en skärmdump med finesser?
Typ ja. Man kan pausa spelet i princip och ändra vinkel och sådant. T.ex när du gör en cool attack så kan man snabbt gå in i photo mode och ta en bild från den vinkeln attacken ser coolast från.
Den som vet vet.