Stalker 2-utvecklarna är "helt fokuserade på pc- och Xbox-versionen"
Så de verkar inte jobba på en PS5-version i dagsläget.
PS5-spelare som vill kunna spela Stalker 2, får helt enkelt antingen köpa en PC eller XBOX
Very simple
Enligt interna dokument från MS har de köpt tre månaders konsolexklusivitet.
Detta var dock flera år sedan så det kan ha ändrats.
Otur för PS5-spelare, då Stalker 2 visat sig vara väldigt bra.
Tur för mig som är PC Masterrace.
Du menar tur för PS5-spelare, då Stalker 2 visat sig vara väldigt buggigt och dålig prestanda?
Verkar vara lite som med Cyberpunk 2077 att det funkar rätt bra för vissa medan det är halvt katastrof för andra. Just med CP2077 klarade jag mig utan problem när jag spela på releasen men med Stalker 2 hade jag inte samma tur. Men det känns iaf som att det finns ett riktigt bra spel bakom problemen så jag väntar gärna en stund till så jag får avnjuta utan stutters och buggar
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Du menar tur för PS5-spelare, då Stalker 2 visat sig vara väldigt buggigt och dålig prestanda?
Tur för mig då att jag inte upptäckt en enda bugg eller någon dålig prestanda alls (Xbox series x).
Tur för mig då att jag inte upptäckt en enda bugg eller någon dålig prestanda alls (Xbox series x).
Ja ibland ska man ha lite tur. Jag har hört att det ska rulla rätt stabilt på Xbox men på PC tycks det variera desto mer, vilket man kan förstå.
Du är nog en sådan som helt enkelt inte märker av prestandaproblem. Tur för dig, men det betyder inte att de inte finns. Xbox-versionen är rätt risig, 40-55 FPS i perfomance-läget och 30FPS med dålig frame-pacing, spelet stannar när man går in i städer osv.
Du är nog en sådan som helt enkelt inte märker av prestandaproblem. Tur för dig, men det betyder inte att de inte finns. Xbox-versionen är rätt risig, 40-55 FPS i perfomance-läget och 30FPS med dålig frame-pacing, spelet stannar när man går in i städer osv.
vad gör det om spelet stannar när man går in i städer?
Det är väl bara bra om man kan stanna lite, lätt att missa massa saker om man bara ska springa igenom.
Nej det är jag inte. Jag har inte sagt att de inte finns. Sa att det inte finns FÖR MIG. Hur är det med läsförståelsen? Nej den är inte risig FÖR MIG. Jag har högre fps än så. Nej spelet stannar inte när JAG går in i städer.
Nej det är jag inte. Jag har inte sagt att de inte finns. Sa att det inte finns FÖR MIG. Hur är det med läsförståelsen? Nej den är inte risig FÖR MIG. Jag har högre fps än så. Nej spelet stannar inte när JAG går in i städer.
Fungerar väldigt bra för mig också, så fattar inte vad det klagas om.
De enda buggar jag upplevt är följande:
- 2st "stash"-ikoner på kartan blev permanenta fram tills första patchen kom ut (side-mission i "Garbage" där man ska fylla på 3st stashes med Vodka)
- Spelet hängde sig 1 gång under "compiling shaders", men detta var efter att jag bytt drivrutiner då jag sitter på ett RTX 3500 ADA, och hade Quadro-drivrutiner installerade. Bytte till "Gaming"-drivrutinerna, och efter att jag startade spelet så hängde sig det under "compiling shaders". Startade om datorn en gång (vilket jag kanske skulle gjort direkt efter att jag installerade drivrutinerna för grafikkortet) och problemet var löst.
Jag spelar på "Epic"-inställningar (1920x1200) och ligger mellan 65-100 FPS, beroende på var jag är.
Har spelar i mer än 30 timmar än så länge, och det flyter på bra.
Mitt enda klagomål är att med den senaste stora patchen så ökade de spawning av fiender ute i naturen lite för mycket, iallafall i Zaton. Mötte på en grupp som blev attackerade av 2 bloodsuckers. Sprang därifrån och blev... attackerad av 2 NYA bloodsuckers. Detta hände flera gånger. Vet inte om det är exklusivt för Zaton. Har precis flytt från SIRCAA så nu slipper jag Zaton-området (iallafall ett tag, antar jag).
Det funkar bra för mig så förstår inte vad alla (som har grova prestandaproblem och spelförstörande buggar) klagar på?
Sen undrar jag varför svältande personer i fattiga länder inte bara glider in på donken och köper några cheese??
Det funkar bra för mig så förstår inte vad alla (som har grova prestandaproblem och spelförstörande buggar) klagar på?
Sen undrar jag varför svältande personer i fattiga länder inte bara glider in på donken och köper några cheese??
Gråt en skvätt så mår du nog bättre sen.
Gråt en skvätt så mår du nog bättre sen.
Är du svagbegåvad? På vilket sätt är det svårt att förstå att bara för att ett spel rullar bra på din maskin så måste det göra det på alla andras också, trotts mängder av vittnesmål på just motsatsen? Blir genuint nyfiken på hur du resonerar.
Är du svagbegåvad? På vilket sätt är det svårt att förstå att bara för att ett spel rullar bra på din maskin så måste det göra det på alla andras också, trotts mängder av vittnesmål på just motsatsen? Blir genuint nyfiken på hur du resonerar.
Du verkar vara en mycket bitter person och jag tycker synd om dig. Jag tjänar inget på att interagera med dig.
Jag tar och bootar upp Stalker 2 nu och fortsätter njuta av spelet. Själv får du väl sitta här på forumet och komma med personangrepp mot andra medlemmar (eller mot mig, jag bryr mig inte så mycket, men det kanske får dig att må bättre)
Du verkar vara en mycket bitter person och jag tycker synd om dig. Jag tjänar inget på att interagera med dig.
Jag tar och bootar upp Stalker 2 nu och fortsätter njuta av spelet. Själv får du väl sitta här på forumet och komma med personangrepp mot andra medlemmar (eller mot mig, jag bryr mig inte så mycket, men det kanske får dig att må bättre)
Haha så uselt men tyvärr klassiskt väg att gå när man inte har något att komma med. Jag förstår att du inte kan förklara hur du resonerat för du hade förmodligen inte tänkt innan du skrev men det hade varit kul att se dig göra ett försök.
Haha så uselt men tyvärr klassiskt väg att gå när man inte har något att komma med. Jag förstår att du inte kan förklara hur du resonerat för du hade förmodligen inte tänkt innan du skrev men det hade varit kul att se dig göra ett försök.
Nämen titta vad jag hittade i en annan STALKER-tråd:
On topic dock vill jag tipsa folk som har problem med mycket stutter i detta spel att stänga av eller iaf dra ner OC på sina RAM. Jag testade detta igår kväll och upplever att spelet och datorn i övrigt rullar jämnare och ”fastnar” mindre.
Ja jag är ignorant som tidigare påpekats, och hade inte riktigt koll på att det faktiskt kunde funka dåligt att bara slå igång xmp profilen i BIOS men har faktiskt googlat lite och sett att det kan bero på cpu, minne eller mobo så kan iaf vara värt att kika på.
Jag tycker även att Davinci Resolve har mycket mindre stutter nu men inte testat utförligt än. Bara ett jultips.
Så du har uppenbart problem med din dator.
Hela din frågeställning kan riktas tillbaka mot dig.
Är du svagbegåvad? På vilket sätt är det svårt att förstå att bara för att ett spel rullar dåligt på din maskin så måste det göra det på alla andras också, trotts mängder av vittnesmål på just motsatsen? Blir genuint nyfiken på hur du resonerar.
Nämen titta vad jag hittade i en annan STALKER-tråd:
Så du har uppenbart problem med din dator.
Hela din frågeställning kan riktas tillbaka mot dig.
Är du svagbegåvad? På vilket sätt är det svårt att förstå att bara för att ett spel rullar dåligt på din maskin så måste det göra det på alla andras också, trotts mängder av vittnesmål på just motsatsen? Blir genuint nyfiken på hur du resonerar.
Skulle inte du återgå till att njuta av spelet? Jag förstår att jag aldrig kommer få svar av dig på denna fråga men hur kan du inte förstå att det är väldigt många som har prestandaproblem och problem med buggar/krascher?
Jag har ju redan skrivit tidigare i denna tråd att jag är en av dom, det är inget jag försöker dölja men jag är långt ifrån ensam. Sen att jag lyckades få det att rulla bättre (inte bra) för att jag löste ett problem med min dator ändrar inte ovan nämnda faktum.
Edit: Jag tror vi iaf kan komma överens om att vi inte kommer så mycket längre i den här diskussionen. Jag får erkänna att min dryga kommentar och påhopp var onödigt och ber om ursäkt för det, det var högst ojuligt av mig. Jag vidhåller dock att ditt resonemang i initiala inlägget var märkligt men man behöver inte alltid vara överens. Ha det gott!
Skulle inte du återgå till att njuta av spelet? Jag förstår att jag aldrig kommer få svar av dig på denna fråga men hur kan du inte förstå att det är väldigt många som har prestandaproblem och problem med buggar/krascher?
Jag har ju redan skrivit tidigare i denna tråd att jag är en av dom, det är inget jag försöker dölja men jag är långt ifrån ensam. Sen att jag lyckades få det att rulla bättre (inte bra) för att jag löste ett problem med min dator ändrar inte ovan nämnda faktum.
Detta kommer kanske som en chock för dig, men man kan trycka ALT+TAB i ett spel för att minimera det. Jag skulle kolla upp hur man gör sig av med "electronic collar", då jag fick den som loot av en snork, men den är markerad som en quest-item men jag har ingen quest att samla på mig dessa. Det kommer tydligen komma en punkt senare i spelet där man ska hitta en "electronic collar". Jag såg helt enkelt att du hade citerat mig då jag hade FZ i bakgrunden.
Än en gång kan dina frågar riktas direkt tillbaka mot dig:
"men hur kan du inte förstå att det är väldigt många som INTE har prestandaproblem och problem med buggar/krascher?"
Så istället för att vara bitter och komma med personangrepp så kanske du borde se till att få din buggiga dator fixad.
Du skrev i en annan tråd om att du hade problem med RAM-minnena. Kanske dags att köra en Memtest på dom? Du kanske har fler problem med datorn som inte dykt upp ännu?
Jag hade problem i t.ex. Resident evil 4 för ett tag sen för att jag satte texturerna på för hög kvalité vilket gjorde att för mycket RAM/grafikminne gick åt och spelet kraschade vid loading points. Efter att jag satte texturerna på lägre kvalité så flöt spelet på som det ska, utan att krascha. Hittade info på steams forum att just för hög RAM-användning (Att det tar slut) kan orsaka dessa krascher. Spelet varnade även under "Settings" att RAM-användningen var hög (orange nivå).
Kanske något sånt krävs på din dator.
Jag har dock nu 64GB RAM istället och ett grafikkort med 12GB RAM och har inte detta problem längre i Resident Evil 4. Stalker 2 flyter på utan några problem.
EDIT: Var tvungen att göra en rättning i texten ovan då jag skrev allt väldigt snabbt utan att läsa igenom vad jag skrev.
Skrev att man kunde minimera spel med hjälp av "CTRL + ALT", men det korrekta är "ALT + TAB", vilket var lite pinsamt.
För du har en Xbox som presterar bättre än alla andra Xboxar på jorden? Problem med prestanda är objektivt, om man märker av de är subjektivt. Så tänker att det jag skrev står sig ganska väl.
Detta kommer kanske som en chock för dig, men man kan trycka CTRL+ALT i ett spel för att minimera det. Jag skulle kolla upp hur man gör sig av med "electronic collar", då jag fick den som loot av en snork, men den är makerad som en quest-item men jag har ingen quest att samla på mig dessa. Det kommertydligen komma en punkt senre i spelet där man ska hitta en "electronic collar". Jag såg helt enkelt att du hade citerat mig då jag hade FZ i bakgrunden.
Än en gång kan dina frågar riktas direkt tillbaka mot dig:
"men hur kan du inte förstå att det är väldigt många som INTE har prestandaproblem och problem med buggar/krascher?"
Så istället för att vara bitter och komma med personangrepp så kanske du borde se till att få din buggiga dator fixad.
Du skrev i en annan tråd om att du hade problem med RAM-minnena. Kanske dags att köra en Memtest på dom? Du kanske har fler problem med datorn som inte dykt upp ännu?
Jag hade problem i t.ex. REsident evil 4 för ett tag sen för att jag satte texturerna på för hög kvalité vilket gjorde att för mycket RAM/grafikminne gick åt och spelet krashade vid loading points. Efter att jag satte texturerna på lägre kvalité så flöt spelet på som det ska, utan att krascha. Hittade info på steams forum att just för hög RAM-användning (Att det tar slut) kan orsaka dessa krascher. Spelet varnade även under "Settings" att RAM-användningen var hög (orange nivå).
Kanske något sånt krävs på din dator.
Jag har dock nu 64GB RAM istället och ett grafikkort med 12GB RAM och har inte detta problem längre i Resident Evil 4. Stalker 2 flyter på utan några problem.
Okej tack för tipset, jag ska kika på det. Har dock 32GB RAM och 16GB VRAM som vad jag sett inte maxas så tycker inte det borde vara det.
Jag vet ej om du såg i mitt tidigare inlägg som jag redigerade men jag ber om ursäkt för min tråkiga kommentar och påhopp, det var inte särskilt juligt av mig alls.
För du har en Xbox som presterar bättre än alla andra Xboxar på jorden? Problem med prestanda är objektivt, om man märker av de är subjektivt. Så tänker att det jag skrev står sig ganska väl.
Problemet med prestanda påverkar uppenbarligen inte alla konfigurationer/enheter. Att en eller flera enheter/konfigurationer uppvisar problem med prestanda betyder inte att alla har det. Du har uppenbarligen inte särskilt bra koll på hur buggar/prestandaproblem fungerar med ett sådant uttalande om att ”problem med prestanda är objektivt” om jag tolkat det uttalandet rätt från dig.
Men nu ska jag återgå till mitt liv istället för att uppta mer av min tid av att diskutera med personer på internet om skit jag inte bryr mig om egentligen eller vad den andra parten har för åsikter om. Det fungerar fint för mig utan prestandaproblem. Vad du tycker om det eller tror dig veta om det är väldigt irrelevant för min del. God jul!
Problemet med prestanda påverkar uppenbarligen inte alla konfigurationer/enheter. Att en eller flera enheter/konfigurationer uppvisar problem med prestanda betyder inte att alla har det. Du har uppenbarligen inte särskilt bra koll på hur buggar/prestandaproblem fungerar med ett sådant uttalande om att ”problem med prestanda är objektivt” om jag tolkat det uttalandet rätt från dig.
Men nu ska jag återgå till mitt liv istället för att uppta mer av min tid av att diskutera med personer på internet om skit jag inte bryr mig om egentligen eller vad den andra parten har för åsikter om. Det fungerar fint för mig utan prestandaproblem. Vad du tycker om det eller tror dig veta om det är väldigt irrelevant för min del. God jul!
Nu har ju konsoler just en konfiguration - därav omöjligheten att inte ha prestandaproblem. Även på PC med en 9800x3D så har spelet prestandaproblem på CPU-sidan. Så även det kan uteslutas. Lev vidare i din värld av rosa moln och bomull.
Nu har ju konsoler just en konfiguration - därav omöjligheten att inte ha prestandaproblem. Även på PC med en 9800x3D så har spelet prestandaproblem på CPU-sidan. Så även det kan uteslutas. Lev vidare i din värld av rosa moln och bomull.
Alla har inte samma tv (vrr,dv,hdr, 4k,1080p, g-sync, FreeSync, allm, osv osv osv)
Jag kommer nog vänta ett år tills jag startar spelet igen. Spelet är kul men det behöver i min mening optimeras mycket mer innan det känns värt att spela för min del. Ps5 spelarna behöver inte vara ledsna för att de får vänta på det då de kommer få en bättre upplevelse direkt när/om det kommer till ps