CIG släpper en "Vad är Star Citizen?"-trailer

Robot
CIG släpper en "Vad är Star Citizen?"-trailer

Miljonerna rullar in medan släppdatumet lyser med sin frånvaro.

#Cloud-imperium-games, #Star-citizen

Medlem

Here we go again.

Medlem

Hade väl varit bättre med en "var är Star Citizen?"-trailer? 🤔

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Server Meshing är redan släppt med 4.0 uppdateringen som publicerades samma dag som videon ni länkar till.

Patch Notes:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/Patch-Notes/2036...

Chris Roberts lade också upp ett brev där han förklarar varför de låter den gamla live servern med version 3.24.3 vara online medans de släpper en ny Preview/Live server med 4.0
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/203...

Ska man rapportera om något kanske man ska prata om allt som publicerades samma dag och veta när en feature ska komma om man ska skriva om den. Inte bara ta ut den videon som man tror kan ge flest clicks.

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

sist jag testade star citizen föll jag genom världen sekunden efter jag steg upp ur sängen i början, vaknade upp igen i en sjuksäng, fastnade i dörrkarmen(?) när jag skulle lämna rummet, tog mig efter ett tag till hangaren och mitt skepp, var på väg att lyfta när hela skeppet våldsamt började studsa runt i hangaren som en flipperkula tills det exploderade, varpå jag suckar och ALT-F4.

detta (ca. 2 år sedan) var mitt tredje försök med star citizen genom åren, och troligen mitt sista.

Medlem

Vad är Star Citizen? jo det är ju ett macrotransaction p2w spel som aldrig kommer bli klart för om det blir klart kommer dom inte tjäna lika mycket pengar. ett riktigt scam spel

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Vad är Star Citizen? jo det är ju ett macrotransaction p2w spel som aldrig kommer bli klart för om det blir klart kommer dom inte tjäna lika mycket pengar. ett riktigt scam spel

Det var detta jag väntade på med popcorn.

Medlem

Varför ge ett släppdatum och faktiskt behöva leverera något, om pengarna rullar in ändå... 😅

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av lolipopapa1:

Scam scam scam.

Det är det enda man hör så fort Star Citizen nämns. Jag och polarna lirar det och har kul istället.

Har det tagit för lång tid att utveckla? Ja. Tvingas du till att köpa nya skepp? Nej.
Finns det massvis av buggar? Ja. Är det ett kul spel? Ja.
Förbättras det hela tiden? Ja!

Har du inget tålamod och vill spela ett färdigt spel, köp inte ett ofärdigt spel och förvänta dig ett färdigt sådant.
Jag har varit med sen 2014 och ja, det är vansinnigt lång tid men det är också otroligt komplicerade och avancerade system som de skapar. Ingenting är likt Star Citizen. Det utvecklas hela tiden så att påstå att det är en scam är rakt av falskt...

Vissa versioner har varit katastrofala [vid launch], som 3.18 och varje free flight så går servrarna på knäna men utöver det så fungerar faktiskt 3.24.3 väldigt bra. 4.0 har haft en del problem men börjar också bli betydligt bättre redan.

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Avstängd
Skrivet av TheShadyShader:

Scam scam scam.

Det är det enda man hör så fort Star Citizen nämns. Jag och polarna lirar det och har kul istället.

Har det tagit för lång tid att utveckla? Ja. Tvingas du till att köpa nya skepp? Nej.

Har du inget tålamod och vill spela ett färdigt spel, köp inte ett ofärdigt spel och förvänta dig ett färdigt sådant.
Jag har varit med sen 2014 och ja, det är vansinnigt lång tid men det är också otroligt komplicerade och avancerade system som de skapar. Ingenting är likt Star Citizen. Det utvecklas hela tiden så att påstå att det är en scam är rakt av falskt...

Vissa versioner har varit katastrofala [vid launch], som 3.18 och varje free flight så går servrarna på knäna men utöver det så fungerar faktiskt 3.24.3 väldigt bra. 4.0 har haft en del problem men börjar också bli betydligt bättre redan.

Varför släppa ett spel när det finns folk som dig som gillar trasiga spel (som aldrig blir färdig)😂

Skrivet av McRaoul:

Varför släppa ett spel när det finns folk som dig som gillar trasiga spel (som aldrig blir färdig)😂

Okej...

Starfield är ett färdigt spel. Det är dock, i min åsikt, totalt värdelöst.
Star Citizen är inte ett färdigt spel men det är, trots det, kul att spela.
Star Citizen kommer bara att bli bättre.

Väljer hellre det som är roligt att spela, att spela...

signatur

Medlem

Scam scam scam.

cope lmao

Medlem

Börjar bli dags att ladda hem det och prova lite igen snart

Avstängd

Okej...

Starfield är ett färdigt spel. Det är dock, i min åsikt, totalt värdelöst.
Star Citizen är inte ett färdigt spel men det är, trots det, kul att spela.
Star Citizen kommer bara att bli bättre.

Väljer hellre det som är roligt att spela, att spela...

Två helt olika spel så fattar inte jämförelsen, har aldrig sagt att starfield är nåt toppen spel.

Skrivet av McRaoul:

Två helt olika spel så fattar inte jämförelsen, har aldrig sagt att starfield är nåt toppen spel.

Jämförelsen var mellan ett färdigt spel och ett ofärdigt spel eftersom du insinuerade att färdiga spel är bättre än ofärdiga spel för att de är färdiga. Inget annat.

signatur

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ge ett släppdatum och faktiskt behöva leverera något, om pengarna rullar in ändå... 😅

Tror du pengarna skulle sluta rulla in bara de släppte något som kallas slutprodukt? Spelet har redan tillräckligt med innehåll för att kunna klassas som slutprodukt, och har haft det i flera år.

Medlem

Mjaa. Jag gillar det, även om det inte fungerar 60% av tiden jag hoppar in.
Det går sakta framåt, men är inget jag går och ivrigt väntar på.
Brukar hoppa in och titta på de vackra vyerna varje uppdatering typ.

Dock känns det ju som att det kan vara lite risk att när de släpper 1.0 så kommer majoriteten spela i max 3 mån sen tröttna.
För ärligt talat (det är bara att titta på nivån här i forumet), den stora massan kommer inte orka sätta sig in i spelet och ger upp när saker och ting tar "för lång tid". Folk gnäller liksom på RDR2 för att det är långsamt!?
Sådana här simuleringsspel kräver lite tålamod och seriöshet, som knappt finns idag. Alla dessa dopamin-missbrukare kommer ju klättra på väggarna i varje Quantum-travel och förstöra skeppet från insidan likt understimulerade hundar. Så tar saker ännu längre tid. Sen tröttnar de och säger "tråkigt spel". Har redan upplevt detta med ett par av mina polare faktiskt.
En jag körde med hittade inte ens till tågstationen för att ta sig till hangaren och gav upp efter 5min.
Ett par andra höll på att få psykbryt så fort det var en lugn stund i spelet. Då ska det hoppas med bilar, det ska försöka knuffas över klippkanten, skjuta varann och flyga uppochner, rammas, försöka stapla saker så högt det går, släppa bomber på nåt, hoppa ut från skeppet i orbit etc etc. Man kommer aldrig till skott med något.

Sen.. när stora massan tröttnat är det bara "de riktiga" spelarna kvar, och de kanske inte räcker till att hålla de dyra servrarna igång ens.

Medlem

det är också otroligt komplicerade och avancerade system som de skapar. Ingenting är likt Star Citizen.

nu blev jag nyfiken på vad för unikt star citizen har för sig som inte existerar i några andra spel? genuin fråga. vad gäller rymdfarandet så känns det ju som elite dangerous tillsammans med no man's sky mer eller mindre har det mesta "covered", och jag kan inte tänka mig att star citizens FPS-moment slår några "riktiga" FPS på fingrarna direkt. jag har sett en del grejer genom åren som varit imponerande, face tracking osv. men inget som känts direkt unikt för SC idag. jag har väl dock ingen stenhård koll på det.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Sen.. när stora massan tröttnat är det bara "de riktiga" spelarna kvar, och de kanske inte räcker till att hålla de dyra servrarna igång ens.

De "riktiga" spelarna har ju hittills skickat $771 miljoner till CIG, så det skall nog inte vara problem att hitta pengar för att hålla igång de dyra servrarna, så dyra kan de ju inte vara att man inte kan sälja lite skepp för att få råd.

Och varför skulle de "riktiga" spelarna tröttna? Ett mindre problem kan ju vara att de "riktiga" spelarna alla har sina egna drömmar om vad Star Citizen skall bli i slutändan, och sen när det är färdigt så kanske deras drömmar inte blev infriade. Här gäller det då för CIG att fortsätta sälja drömmen och oändlig utveckling efter då ett möjligt släpp. Star Citizen är färdigt, men det är inte färdigt, så fortsätt skicka oss pengar!

Medlem
Skrivet av quadratis:

nu blev jag nyfiken på vad för unikt star citizen har för sig som inte existerar i några andra spel? genuin fråga. vad gäller rymdfarandet så känns det ju som elite dangerous tillsammans med no man's sky mer eller mindre har det mesta "covered", och jag kan inte tänka mig att star citizens FPS-moment slår några "riktiga" FPS på fingrarna direkt. jag har sett en del grejer genom åren som varit imponerande, face tracking osv. men inget som känts direkt unikt för SC idag. jag har väl dock ingen stenhård koll på det.

Toaletter som fungerar enligt våra fysiska lagar! De tog dem fyra intensiva månader, men nu snurrar vattnet helt rätt när man spolar.

Medlem
Skrivet av quadratis:

@IronWar och @JackG100 hade djupare svar.

Är inte helt insatt heller men jag tror att inget individuellt är helt unikt (förutom möjligtvis FOIP, men vem bryr sig om det?).
Procedural Planet Generation har både NMS och Elite.
Server Meshing har Eve och WoW versioner av.
Realistic Physics och Real-Time Global Illumination har många spel nuförtiden.
Persistent Universe är ju vanligt i alla MMORPGs.

Det som är "avancerat" är väl skalan och detaljrikedomen allt ska appliceras på. Och alla system ska jobba tillsammans samtidigt. Det kräver specialanpassade egenutvecklade grejer. Det är ju inte så (tyvärr) att de hade kunnat köpa NMS system och bara peta in det.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Är inte helt insatt heller men jag tror att inget individuellt är helt unikt (förutom möjligtvis FOIP, men vem bryr sig om det?).
Procedural Planet Generation har både NMS och Elite.
Server Meshing har Eve och WoW versioner av.
Realistic Physics och Real-Time Global Illumination har många spel nuförtiden.

Det som är "avancerat" är väl skalan och detaljrikedomen allt ska appliceras på. Och alla system ska jobba tillsammans samtidigt. Det kräver specialanpassade egenutvecklade grejer. Det är ju inte så (tyvärr) att de hade kunnat köpa NMS system och bara peta in det.

Som någon som är väldigt insatt i det så är server meshingen som star citizen utvecklat helt nytt, både det WoW och EVE använder är en teknik för att instansera ett område och assigna en server till den. Star Citizen kör inga instanser på det sättet, skulle kunna se det som att du i jämförelsevis är i alla andras instanser samtidigt, det är riktigt cleant och sjukt gjort då allt är seamless. I framtiden kommer det även utvecklas vidare till att vara helt dynamiskt i assigning av servrar

Star Citizen har också nått en nivå av physicalization som jag inte på rak arm kan komma på att något annat spel har, lådor du ska frakta från A till B är fysiskt i ditt skepp istället för att i tex Elite att det bara magiskt är där, och du måste även flytta dessa manuellt eller betala för att det ska vara automatiskt när du lastar ur osv.

Mycket av vad som gör Star Citizen intressant är att det kombinerar funktioner från många olika spel in i en MMO, så det blir lite av en allt-i-ett. Starfield är lite av ett skämt till spel i jämförelse.

Vet också att många kallar det för en scam eller något sorts money laundering scheme, isåfall rekommenderar jag att kolla in deras financial records, inget skumt där. Mycket av det här hatet kommer också från att majoriteten tror att det är star citizen som kostat $750mil när det är mycket mer komplicerat än så

Dödgrävaren
Skrivet av HiRoller:

Alltså, normalt sett så är det ju rätt basic. Ja, man behåller sin progress i ett universum i normala fall i MMOs, men målet med "PU":t i Star Citizen är att man ska kunna ta en kaffekopp från en planet, köra iväg till andra sidan universumet å dumpa den i ett träsk, dra iväg å questa i trettiofem år å sen kunna hitta kaffekoppen i träsket igen. Typ. Det är på en nivå som MMOs normalt sett inte håller på med, knappt ens singleplayer-spel. Sen om de når dit är ju en annan femma.

Kickstartade det för en 3-400kr i ett tidigt skede å har följt utvecklingen någorlunda sen dess, det är verkligen ingen scam.

Medlem
Skrivet av IronWar:

Som någon som är väldigt insatt i det så är server meshingen som star citizen utvecklat helt nytt, både det WoW och EVE använder är en teknik för att instansera ett område och assigna en server till den. Star Citizen kör inga instanser på det sättet, skulle kunna se det som att du i jämförelsevis är i alla andras instanser samtidigt, det är riktigt cleant och sjukt gjort då allt är seamless. I framtiden kommer det även utvecklas vidare till att vara helt dynamiskt i assigning av servrar

Det är ju rätt coolt alltså.
Kan tänka mig att fysik och sånt är rätt komplicerat att synka emellan olika shards eller vad det kallas.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tror du pengarna skulle sluta rulla in bara de släppte något som kallas slutprodukt? Spelet har redan tillräckligt med innehåll för att kunna klassas som slutprodukt, och har haft det i flera år.

Nja, det var det ändå ingen som skrev.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har varit sugen på detta flera år. Vad är det minsta det kostar för att komma in? Finns det på GFN ännu?

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av quadratis:

Det är den totala upplevelsen. Om du enbart är ute efter FPS-strid hela tiden så är star citizen fel spel, men om du vill ha ett spel som försöker emulera en fiktiv IRL-värld om +900 år i framtiden så är star citizen spot on.

Kör en del industri-event där vi åker omkring med 4 pers i ett salvage-skepp och plockar upp gammalt bråte från skeppsvrak. Alla i besättningen har en roll att fylla. Det kan vara allt ifrån att köra skeppet, till att stå i salvage-rummet och paketera dessa komprimerade järnskrotslådor som skapas när de andra operatörerna skrapar av metallerna från vrakdelarna.
Samtidigt som vi gör detta så måste vi hålla koll på radarn efter både npc -och riktiga spelar-pirater som kan dyka upp. Ifall det händer så måste besättningen byta plats i skeppet till de olika turrets som finns på skeppet och försvara sig.
Om allt går bra så flyger man till basen när skeppet är fullt, och då måste alla hjälpa till att tömma skeppet på den loot som hittats. Efter det måste nån sälja det på marknaden.

Ja du hör. Många små steg för att skapa hela gameloopen. Skulle säga att det är det som gör star citizen, för mig iaf + gemenskapen man får i samarbetet i besättningen 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Tips till de som är skeptiska: ignorera allt som har med spelet att göra till att de släpper något skarpt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Har varit sugen på detta flera år. Vad är det minsta det kostar för att komma in? Finns det på GFN ännu?

Det absolut billigaste du kan köpa spelet för just nu är 50$ men jag rekommenderar att du väntar tills nästa free-fly för då får du testa spelet gratis och får några skepp att testa under tiden.

https://robertsspaceindustries.com/store/pledge/browse/game-p...

På denna sidan kan du se alla artiklar som CIG publicerar och nästa gång de publicerar en Free-Fly.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link

När du skapar ditt konto så får du gärna använda en referral kod så får du och personen vars kod du använder bonusar.
Fråga en vän, Använd reddits generator eller använd min som finns i min signatur.

https://randomizer.transversetheverse.com/

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Det absolut billigaste du kan köpa spelet för just nu är 50$ men jag rekommenderar att du väntar tills nästa free-fly för då får du testa spelet gratis och får några skepp att testa under tiden.

https://robertsspaceindustries.com/store/pledge/browse/game-p...

På denna sidan kan du se alla artiklar som CIG publicerar och nästa gång de publicerar en Free-Fly.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link

När du skapar ditt konto så får du gärna använda en referral kod så får du och personen vars kod du använder bonusar.
Fråga en vän, Använd reddits generator eller använd min som finns i min signatur.

https://randomizer.transversetheverse.com/

Testade en free fly för nåt år sedan, men det var typ ospelbart på min dator då. Hackade som fan, är det bättre optimerat nu? Datorn är ju inte superny och kommer inte uppgradera på nåt år. 2060,16gb i5 bara... Därav frågan om GFN

signatur

1# FZ Troll

12
Skriv svar