Battlefields community manager ryter ifrån mot läckor: "Okej, det räcker!"

Robot
Battlefields community manager ryter ifrån mot läckor: "Okej, det räcker!"

Ber testarna hålla sina tystnadslöften.

#battlefield, #battlefield-6, #dice, #ea, #gta-vi

Medlem

Tråkigt att det här kan resultera i mindre input (som faktiskt kan vara värdefull under utvecklingsfasen) från den presumtiva spelarbasen, om de väljer att strama åt externa testare genom "BF Labs". :/ Men det lär vara svårt att undvika läckor med ett sådant koncept också.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Håller med. Skriver man under ett NDA så får man respektera det man signerat

KoP
Medlem

Vad finns det att läcka? Det är ett BF spel. Där är fienden, skjut på honom. Lär ju inte finnas något som man inte sett förut.

Medlem

Känns lite som en hype-strategi.

DICE: "Ni får inte läsa hemliga detaljer om vårt kommande spel!"
GAMER: "Jag vill läsa hemliga detaljer om DICE kommande spel!"
DICE: "Nej, nu räcker det, läs INTE om vårt kommande spel!"
*GAMER söker vilt om DICE kommande spel*
GAMER: "HAHA, jag läser om DICE kommande spel!"
DICE: "OH NAAAJ"

Medlem
Skrivet av hest:

DICE: "Nej, nu får det vara nog, läs INTE om vårt kommande spel!"

Eh, sånt spekuleras det ju alltid om. (*host* GTA VI *host*) Att läckor skulle vara avsiktliga.

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Eh, sånt spekuleras det ju alltid om. (*host* GTA VI *host*) Att läckor skulle vara avsiktliga.

Så länge det inte handlar om källkod så känns det osannolikt att ett spel går på nettoförlust vid en läcka.

Medlem

nej! keep the leaks going! fuck förtagen. jag vill ha mina juicy leaks >:)

Medlem
Skrivet av hest:

Så länge det inte handlar om källkod så känns det osannolikt att ett spel går på nettoförlust vid en läcka.

Ptja, det där med immateriell rätt är rätt gråa marker.
Och även om vi antar att så är fallet är det fortfarande ett steg ifrån att det måste vara avsiktligt.

Nåja, det får vara vad det är oavsett. Så mycket bryr jag mig inte.

signatur

Medlem
Skrivet av hest:

DICE: "Nej, nu räcker det, läs INTE om vårt kommande spel!"

Ja eftersom det som har visats har tagits emot positivt borde det inte vara något dåligt för DICE att det läcks.

Medlem

Dom borde släppt in mig istället, så jag kunde sagt till folk att vara tysta.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Läck mer please

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har inte sett en video från nya bf. Har inte heller aktivt sökt efter det. Känns bara onödigt, antingen blir man hypad över något som sedan kanske inte kommer med i slutprodukten eller så blir man besviken över att det saknas funktioner som man vi ha med.
Vi konsumenter hypar allt nu för tiden och älskar att ta till oss "kända" personers åsikter angående om något är bra eller dåligt. Det är ju inte bara vårat fel att det är så här, utgivarna spelar ju på dessa känslor också. Man använder sig av streamers osv för att marknadsföra, man ser bara intäkter. Och i deras fall har dom ju lyckats om dom går plus på förhandsbokningar och dag 1 köp. Att spelet inte är klart är ju inte utgivarnas problem, det är ju utvecklarna som får lösa det genom otaliga patcher och en jävla massa övertid.

För att hålla mig till ämnet så hoppas jag verkligen att nästa battlefield blir bra. Men jag kommer inte bry mig ett skit om vad någon reddit användare tycker. Ge mig ett par recensioner från trovärdiga sidor likt fz så är jag nöjd.

Medlem

Gamers är inte lätta att ha att göra med Som utvecklare måste man ha mer tålamod än en sköldpadda. Hoppas 5an blir bra

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem

*Efter att ha läst kommentarerna*

Sen när är det vårt beslut att bestämma när, var och hur ett spel ska officiellt presenteras?

Medlem

Det är väl bara ställa dom inför rätta då dom gör kontraktsbrott.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Workout51:

Gamers är inte lätta att ha att göra med Som utvecklare måste man ha mer tålamod än en sköldpadda. Hoppas 5an blir bra

5an har varit släppt sedan september 2018 🤨

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Känns jävligt lortigt egentligen tycker jag; Ett NDA är ett NDA. Har du skrivit/gått med på det, så får man fan ta och hålla käften också. Är ju inte ett "låtsaskontrakt" du skriver på.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

5an har varit släppt sedan september 2018 🤨

Jag som tappat räkningen bra att du har koll. Tänk när vi kommer upp på tvåsiffriga serier

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Testpilot

De kanske skulle fokusera på att bjuda in folk som deltagit i speltester utan tidigare problem genom åren, samt folk som annars varit aktiva inom BF-communityn i årtionden vid detta laget - istället för vilken skräp och korn som helst.

Känner flera individer som ansökt från dag ett det gick, som har tusentals om inte tiotusentals timmar över denna franchise, men som inte fått inbjudan än. Verkar inte ens vara en garanti att få vara med i programmet som en större influencer/content creator.

Jag fattar inte hur DICE valt att gå framåt med den selektiva processen denna gång. Det är fler läckor än någonsin, och kan även tycka att den kvalité som spelare uppvisar i det stora hela är väldigt låg i speltesterna (många yrar runt som om det vore deras första gång med ett Battlefield).

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

De kanske skulle fokusera på att bjuda in folk som deltagit i speltester utan tidigare problem genom åren, samt folk som annars varit aktiva inom BF-communityn i årtionden vid detta laget - istället för vilken skräp och korn som helst.

Känner flera individer som ansökt från dag ett det gick, som har tusentals om inte tiotusentals timmar över denna franchise, men som inte fått inbjudan än. Verkar inte ens vara en garanti att få vara med i programmet som en större influencer/content creator.

Jag fattar inte hur DICE valt att gå framåt med den selektiva processen denna gång. Det är fler läckor än någonsin, och kan även tycka att den kvalité som spelare uppvisar i det stora hela är väldigt låg i speltesterna (många yrar runt som om det vore deras första gång med ett Battlefield).

Ett potentiellt problem med att ta "veteraner" (när det kommer till gamers) är att de med väldigt stor sannolikhet spelar på ett specifikt sätt, då de är vana vid spelen. Det gör att testresultaten kan bli skeva när det kommer till att de inte är representativa för en bredare massa som köper och konsumerar spelen. Antingen behövs folk som faktiskt tänker som speltestare (i stil med "hur kan jag ha sönder det här?"), eller en salig blandning spelare.

Fast det beror ju också lite på vad de vill få ut med speltesterna - är det mest att balansera/strömlinjeforma den redan färdiga spelupplevelsen ännu mer? Då kanske veteraner är mer intressanta. Är det att få nya idéer, leta buggar och testa funktioner som skiljer sig lite mer radikalt från tidigare? Då kanske det är mer aktuellt med en så bred användarbas (som givetvis ändå bör falla inom en tänkt målgrupp för det färdiga spelet) och/eller proffstestare.

Det är så jag har upplevt det de gånger jag varit alfa- och betatestare i slutna tester lite tidigare i utvecklingsfasen av hård- och mjukvara. Det blir en ganska stor skillnad på vad som efterfrågas beroende på när i utvecklingsfasen produkten befinner sig, och vilken typ av testning som efterfrågas. Exakt vad DICE/EA vill ha ut här får de själva svara på ofc.

signatur

1
Skriv svar