Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem

hmm, har lirat lite nu och jag tycker inte multiplayer var så himla kul iaf inte deathmatch , men tror fortfarande singelplayer delen kommer vara väldigt intressant...

Medlem

Skitkul!!! Lira som alien ett tag nu, bara ställa in så man springer på väggar automatiskt, hålla in sprint och hoppa på sina fiender.. Samma härliga feeling som i det gammla avp.
Kommer bli skit kul att lira andra spelsätt än DM. Blir att sätta upp en egen dedicerad server när det kommer, så blir det ingen väntan

signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

haha faildemo. jävla idioter

Medlem

Jag hittar inte ens nån server. GG

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Spelat lite mer nu och börjar gilla det lite faktiskt.
Stämningen är inte helt fel.
Skönt att höra skrik etc i korridorerna.

Medlem

Jag hoppas verkligen att retail spelet är mycket mer tweakat, smidigare och har mer känsla.

signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Tur som fan att dom inte IWade skiten och släppte det utan demo/beta. Dödade antagligen försäljningssiffrona dock för jag var jävliga hypad över detta.

Inaktiv

har testat det...kunde bara spela marine (tog för lång tid att ladda så det va det ända jag kunde spela) så det va ju inte kul alls.
krävdes ca 200 skott för att döda något å aliens/predators vart man fimpade av på 1 attack

bra skit (tog bort det direkt)

Medlem

Kom ihåg, detta demot är 10 månader gammal eftersom det är E3 2009 versionen. Läs på steam forumet om ni orkar.

Avstängd

Jomen detta kan allt bli något tror jag.

Det enda som jag hakade upp mig på var närstriderna mot andra aliens och predators när jag körde alien. Fattade nada, man såg ingenting, viftade förgäves med sina attacker och sen så dog man. Märkligt, men jag är beredd att ge det lite övning. Eftersom det alltid var jag som fick spö så tyder det ju på att de andra visste något som jag inte visste. Mina kills kom från "E" knappen. =P

Sen är det ju bara att hålla med om att demon visar de sämsta sidorna hos spelet. Dålig karta, dåligt game mode, ja herregud. Men potential har det. Vågar dock inte köpa innan det är trillar in lite recensioner.

Inaktiv

Detta multiplayer-demo var kanske inte det bästa sättet att försöka hajpa spelet ytterliggare. Kändes väldigt obalanserat så fort man kom på hur man får in en grab med alien och predator. Alldeles för enkelt att döda folk med en enda attack.

Medlem
Skrivet av MackZ:

saknar en "hopp-attack" funktion som i tvåan

Det finns, tryck på "Focus"-knappen när du är tillräckligt nära så kommer det upp en grön slags aura runt fienden, trycker du på hoppknappen då så kastar du dig på honom.

Hursomhelst, jag tyckte inte heller att spelet var särskilt kul först men efter ett tag när man lärt sig kontrollerna skapligt så växer det på en riktigt ordentligt.

Ett tips är att spela med vettigt folk som går med på att inte anfalla sin egen ras, då ökar underhållningsfaktorn något enormt. DM passar detta spelet jävligt dåligt.

Angående instant kill så måste man vara bakom sin fiende för att få in dem, vänd alltså inte fienden ryggen, ganska självklart egentligen. Om man slagit omkull sin fiende först så kan man göra en annan slags instant kill-attack framifrån, men den går att blocka.

Vet man vad man sysslar med så springer man inte och trycker E hela tiden då man lämnar sig oerhört öppen medans man väntar på att animationen ska ta slut, bättre då att hugga dem i ryggen med den starka attacken.

Medlem

Jag kom in ganska snabbt på en server, men jag tankade ner demot efter 24:00, men det åkte bort lika snabbt för spelet var skit som andra har sagt

signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Spelet kommer inte ens igång. Skärmen flashar till två gånger men sedan så händer inget.

Samma här.

Vista 32bit
Intel c2d
HD4850

asdasd?

signatur

"White Obama Wants You!"

Inaktiv

Det här var det värsta skit i multiplayer-format jag varit med om....hade fan hoppats på något bra men det blev en avbeställning istället. Suck!

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Post från ett forum:

"Please for the sake of your sanity people, DO NOT try the AVP demo....

It could be the worst game I've played since Deer Hunter back in 97.....

HOLY lalalala! ITS THAT BAD.

-Matchmaking
-Insanely bad lobby system/menu
-Box Movement
-No run
-Autoaim
-Graphics are terrible
-Marines are abysmal
-Alien Literally owns everything
-The whole game revolves around pressing E to kill someone with a 10 minute long kill animation sequence
-Utter lalalala in every way possible

I sincerly hope no one else wastes their time playing AVP, if you preordered, I hope you cancel in time.

I have to thank Sega for having the balls to release a demo for the game, It's not often that a publisher releases a demo of an anticipated game that is so insanely bad.

Hope this helps save you all some time."

Stämmer dock inte.. bara en whiner.

Sega har redan sagt att det kommer finnas dedikerade servrar i fullversionen. Meny och lobby funkade helt ok, kommer ju se annorlunda ut i fullversionen. No run ? Man springer ju hela tiden och finns sprint samt gå sakta.

Auto aim ibland om man kommer från ett otroligt bra läge då man hade dödat dom iaf, tex bakifrån och hugger av dom huvet. Grafiken är inte så dålig, körde i 1920x1080 allt på max med bra fps. Men DirectX 11 finns ju i full versionen.

Om man bara räknar med att trycka på E hela tiden kommer man bli sönder slaktat av min erfarenhet i demot. Tyckte inte det var så stelt som vissa påstår men kunde helt klart vara bättre.

Inaktiv
Skrivet av Kibbo:

Detta multiplayer-demo var kanske inte det bästa sättet att försöka hajpa spelet ytterliggare. Kändes väldigt obalanserat så fort man kom på hur man får in en grab med alien och predator. Alldeles för enkelt att döda folk med en enda attack.

Vanligtvis kan man inte döda med en attack, bara dom som är riktigt dåliga på att ha koll runt om kring som blir one shottade.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Angående instant kill så måste man vara bakom sin fiende för att få in dem, vänd alltså inte fienden ryggen, ganska självklart egentligen. Om man slagit omkull sin fiende först så kan man göra en annan slags instant kill-attack framifrån, men den går att blocka.

Det är inte så jättesvårt att komma bakifrån som alien eftersom du ser aurorna genom väggarna. Självklart är det ju ganska dumt att använda grab i en stor strid, men hittar man någon som står ensam är det oftast kört för den personen.

Medlem

Hittar man någon som är ensam och hamnar i ryggen på honom så är han jävligt körd oavsett instant-kill eller ej. Låter man någon komma så nära bakom en så förtjänar man helt enkelt att dö.

Medlem

Mja, lekt endel under kvällen får att få en hum.. Spelade aldrig AvP 1 så har inget att jämföra med. Men tycker tyvärr att det inte va mycket att hänga i granen.

Om detta nu är ett 10 månader gammalt demo, får man verkligen fråga sig vad i helskotta dom tänker med. Att släppa ett halvtaskigt demo lär ju inte dra till sig massorna, mer stöta bort.

Finns aldeles för många pärlor som kommer in, så tyvärr ingen plats för detta "en i mängden" spel.

Medlem

Tyckte det var riktigt roligt när man väl hamnade i ett bra spel. Som tur är kommer fulla versionen ha dedikerade servrar också.

Orkade inte bry mig om endel buggar för jag är inte så kräsen och dessutom dom kommer försvinna så småningom.. om dom ens är där i fulla spelet. Dessutom var inte spelet fult som endel säger. Kommer vara snyggare med dx11 också

Medlem

Gav spelet ett ärligt andra chans. Visst i början tyckte jag det sög totalt. Men, efter ett antal vändor med olika klasser så är det rätt så kul. Oavsett buggar, DM osv. Som dom borde ha fixxat innan. Men men Får väl bara hoppas retail funkar super.

Medlem

Kontrollerna är helt sjukt galet vansinnigt sega. Den äckliga fördröjningen som blir så fort man ska göra någonting skyllde jag först på min laptop, men det verkar vara fler som har samma problem. Eller?

Men, märkligt nog, trots sirapskontrollerna, och trots att man inte ens kan krypa som marine (VENTILATIONSTRUMMOR FFS) var det rätt kul ibland. Jag körde en 1 mot 1-match mot en kille, och det blev riktigt panikartat när jag var marine och han var först predator och sen Alien. Multiplayern i vanilj - AvP2 var ärligt talat riktigt lam såhär sett i backspegelen, och jag gillar balansen i trean mycket bättre, av det lilla jag sett. Om de nya bara hade kunnat fixa kontroller som inte känns som om de emulerar en joystick så hade det kunnat bli riktigt bra.

Synd på så stor potential.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Låter man någon komma så nära bakom en så förtjänar man helt enkelt att dö.

För i princip alla andra FPS spel så hade jag hållt med om detta. Men eftersom Rebellion valt att, rent ut sagt, ge aliens wallhack så kan jag inte riktigt hålla med. Det spelar ingen roll hur mycket du tittar åt alla håll och kanter, de vet exakt när du har ryggen mot eller om det är dags att gömma sig om de känner att de inte kan vinna striden.

Jag tycker det är skoj att spela demot, men den här grejen skulle behöva en ändring.

Inaktiv

Det var ett jävla negativt gnäll på er alla va fan, jag tyckte inte heller demot var det bästa, men som sagt det e bara demot!! så chilla ner er lite granna tills dom släpper hela spelet!:) dom kommer säkert patcha det också! kärlek till Aliens vs predator 3 <3

Medlem

Marines har å andra sidan en motion tracker som till och med reagerar på kontakter bakom dig (till skillnad från i filmerna) så ignorerar du din motion tracker förtjänar du faktiskt att dö. Och som sagt så är du död även utan insta-kill om din motståndare inte är helt inkompetent. Predators har ingen tracker men kan å andra sidan se aliens fint upplysta.

Dock håller jag med om att själva utformandet av en aliens förmåga att se sina fiender bakom väggar är ganska dumt gjord. Istället för en linje runt så man ser exakt åt vilket håll han är vänd så hade jag hellre sett något slags moln så att man ser att det finns en fiende där, men inte åt vilket håll han är vänd. Det hade dessutom känts mer "realistiskt".

Medlem

Asså... Spelet har potential men imo... demot sög..
Om spel världen använde samma saker som Newgrounds skulle denna bli Turd of the week men ja...

Detta är några av de större negativa delarna jag la märke till;

-Kontrollerna.
Kontrollerna är inte speciellt bra med tanke på hur jobbigt det är att hoppa omkring med en jäkla alien åt alla håll... Alien blir one hittade av flera olika vapen och deras spring hastighet är helt åt helvete De springer lika snabbt som båda de andra raserna vilket är helt fel om spelet är baserat på filmerna.
-"Stealth kill".
Instant kill systemet är rakt åt helvete..
Det enda man behöver göra är att springa runt sin fiende och leta efter rätt vinkel för att instant killa sitt offer..
-Ras skillnader.
Det finns knappt några skillnader mellan raserna förutom att Predator är imba på alla olika sätt som existerar..
Dom har långdistans vapen som "one-hittar" alla sina offer och de har stealth mot människor.
De enda skillnaderna jag vet är att varje ras har olika skins och olika vapen.

Alien: Springer runt på alla väggar på med de konstigaste kontrollerna som existerar.
Kan attackera med svansen,klor och sin konstiga lilla käft inuti sin käft som "Stealth-kill" (svansen och dra ut strupen funkar också).

Predator: Kan spränga sina offer åt helvete med sin kanon och kasta små ninja stjärnor för att döda sina offer..
Har camo för alla små nyfikna människor som springer runt och petar med sina vapen.
Kan också attackera med sina klor (typ Diablo 2 LOD katanas).

Human: Fick inte se mycket från dessa men det man såg var typ bara Assault Rifle skott som flög överallt..
Jag gissar på att de har några andra saker de kan använda men man vet ju aldrig...

aja...
en liten resumé;
Predators = imba
Kontroller = suger
Demo = suger
Spelet = har potential
Värt att testas? = ofc... det är gratis.. duh

Medlem
Skrivet av komikern91:

Det var ett jävla negativt gnäll på er alla va fan, jag tyckte inte heller demot var det bästa, men som sagt det e bara demot!!

Kan dom inte släppa ett ordentligt demo måste man fråga sig hur det blir när hela spelet släpps.

Medlem

det var ok. kändes lite obalanserat å spela som marin var lika bli ägd (kan ha å göra med att jag är urusel på fps å göra ^^ )
grafiskt helt ok ljud helt ok imponerade inte direkt på nån punkt. men är single delen bra så blir det nog köp iaf ^^

Medlem

Tycker att majoriteten av kritiken mot demon här är omotiverad. Den blir roligare och roligare ju mer man (jag) spelar, vilket är raka motsatsen till t.ex. BFBC2-demon i vilken man hittar fler och fler fel (och irritationsmoment) ju mer man spelar.

Är Predators för bra? Spela som en själv då! Själv tycker jag att deras "övertag" gör det än mer givande att överlista dem. Att göra en instant-kill på en Predator (som Alien) direkt efter det att denne avslutat en instant-kill på en marine är en underbar känsla.

Man känner sig inte svag som någon "klass", vilket jag anser tyder på lyckad balans. Särskilt eftersom ingen "klass" känns svagare än den borde vara. Lär er spela innan ni klagar. *Klickar till mig en förhandsbokning*

Skriv svar